انتشار شماره‌ ۳۶۳ مجله تنديس

• شماره‌ي سيصد‌وشصت‌وسومين تنديس روز ۷آذر ۱۳۹۶ منتشر شد.
• تصوير روي جلد اين شماره يکي از آثار «ميرچئا سوچيو» است.
• سردبير در سرمقاله يادداشتي را با عنوان «ما فرزندان ايرانيم؟!» نوشته است.
• در بخش تريبون تنديس علي گلستانه درباره «هنر و حراج‌هاي خيريه»؛ سيدعمادالدين قرشي «لوور ابوظبي؛ آشتي فرهنگ‌ها»؛ مطلبي را مهرنوش علي‌مددي درباره گران‌قيمت‌ترين اثر جهان نوشته است. الهام مطلبي «مستند پرتره (نقطه و شير)»؛ منصوره قاسمي «از تاراج به حراج» و مهتاب منوري «حراج ساتبيز» نوشته‌اند.
• در بخش يادداشت سياوش رزمند متن خود را با عنوان «تناسخ، مکانيزم کشتار و چند مسئله کوچک ديگر» نوشته است.
• جواد مدرسي يادداشتي درباره نقاشي بازاري نوشته است.
• در بخش گالري‌گردي اين شماره اميد نقويان درباره نمايش عکس‌هاي يحيي دهقان‌پور در گالري آران نوشته است. فرزاد عظيم‌بيک درباره نمايش نقاشي‌هاي ياسمن نوذري در گالري دلگشا نوشته است. انيسه ترابي درباره نمايشگاه قهرمانان در منطقه کم‌عمق، حميد بهرامي در گالري هما و فرشيد رحيمي درباره نمايش آثار حسين والامنش در گالري پروژه‌هاي آران نوشته‌اند.
• در بخش گزارش حبيب دانشور مطلبي با عنوان «يک بازي تازه» نوشته است.
• در بخش مقاله فرزاد عظيم‌بيک مطلبي با عنوان «برج تاتلين، نوري در افق» نوشته است.
• در بخش نقد مهدي قادرنژادکردستاني يادداشتي را از جيمز الکينز درباره دشواري‌هاي نوشتن درباره امر معاصر ترجمه کرده است.
• در بخش مجسمه مريم صادقيان درباره مجسمه‌هاي بوکه دِ وريس نوشته است.
• مائده صديقي يادداشتي با عنوان «در خيابان‌هاي تهران قدم مي‌زنيم يا ساري تفاوتي ندارد؟» نوشته است.
• شکوفه غفاري و علي گلستانه نقدي از آنتون ويدوکل/ «هنر بدون کار؟» (بخش دوم و پاياني) ترجمه کرده‌اند.
• در بخش نقاشي عليرضا بهارلو درباره تنش و تقلا درآثار ميرچئا سوچيو، هنرمند رومانيايي گردآوري و ترجمه کرده است.
• سجاد عمادي در بخش دنياگردي به نمايش پيکره‌هاي جيمز وايت و معرفي برگزيدگان جايزه عکاسي تيلور وسينگ در لندن؛ نشانه متروکه بودن» از خورخه تاکلا در نيويورک و تلاش هنرمندان خياباني امريکا براي حفظ حقوق آثارشان در نيويورک پرداخته است.

لينک مطلب

پیمایش به بالا