خلق اثر با هر دو دست؛ کشفي جديد از قابليت‌هاي داوينچي

نتايج بررسي يکي از آثار اوليه لئوناردو داوينچي حاکي است که وي در خلق اثر از قابليت استفاده از هر دو دست برخوردار بوده است.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايرنا، يک تحقيق که به همت کارشناسان موزه هنر ايتاليا موسوم به «گالري اوفيزي» انجام شد، نشان مي دهد که اين هنرمند دوره رنسانس، براي خلق آثارش از هر دو دست استفاده مي کرده است. 

تحليل اين اثر داوينچي همچنين طرح اوليه منظره اي در پشت اثر را نمايان کرد، مساله اي که قبلا از ديد کارشناسان مخفي مانده بود.

به گفته «ايکي اشميت» مدير گالري اوفيزي، کشف حقيقت در نتيجه بررسي انجام شده، انقلابي واقعي به شمار مي رود.
يافته هاي اين تحقيق در آستانه برگزاري چند نمايشگاه در سراسر اروپا براي گراميداشت پانصدمين سالگرد مرگ اين هنرمند علني شده است. قدمت اولين نقاشي داوينچي که به خلق شاهکارهايي چون موناليزا مشهور است، به 5 اوت 1473 برمي گردد. وي در آن زمان تنها 21 سال داشت و اين نقاشي، چشم اندازي از قلعه «مونته لوپو» و دره رود «آرنو» را به تصوير مي کشد. 

«سيسيليا فروسينيني» مورخ هنري ايتاليا گفت که داوينچي چپ دست به دنيا آمد، اما از سنين کودکي آموخت که با دست راست بنويسد.
داوينچي نقاش دوره رنسانس بود که در زمينه‌هايي چون مجسمه‌سازي، معماري، موسيقي، رياضي، مهندسي، اختراعات، آناتومي، زمين‌شناسي و نويسندگي نيز فعاليت داشت.
بسياري از فرهيختگان، داوينچي را نمونه بارز يک نابغه دوره رنسانس مي‌دانند و وي در سطحي گسترده يکي از بااستعدادترين شخصيت‌هايي شناخته مي‌شود که تاکنون در اين جهان زيسته است.

پیمایش به بالا