فراخوان نخستين جشنواره مد و رسانه

به گزارش گالري آنلاين به نقل از روابط عمومي بنياد ملي مد و لباس اسلامي ايراني، در سپهر ارتباطي، توسعه و ترويج هرکاري براي مردم با همراهي و پويايي رسانه‌ها محقق مي‌شود و رسانه‌ها، با کمک به ارتقاي بينش زيبايي شناسانه مردم، «جامعه زيبا پوش» را که مبتني با ارزش هاي ايراني و اسلامي است شکل مي‌دهند.

بنياد ملي و مد و لباس زير نظر کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور، پس از برگزاري شش دوره تقدير از فعالان رسانه­ ها در بخش فرهنگي هنري جشنواره بين المللي مد و لباس فجر به منظور دستيابي به الگوي مناسبي از تعامل با رسانه‌ها و نيز براي پاسداشت نقش بي بديل رسانه‌ها در عرصه‌هاي گوناگون مد و لباس و مشاركت موثر اصحاب رسانه و و تقويت تعامل طراحان، توليد کنندگان، و مديران سياست­گذار حوزه مد با رسانه‌ها، ، «نخستين جشنواره مد و رسانه» را در ارديبهشت ماه 1397 برگزار مي‌کند.

  1. اهداف جشنواره
    1. تبيين مفهوم مد و سند ملي لباس
    2. تبيين لباس به عنوان کالاي فرهنگي
    3. فرهنگ‌سازي مد و افزايش سواد مد در جامعه
    4. تقويت و افزايش بهره وري از هنر ـ صنعت مد ايراني اسلامي
    5. ارتقاء سواد فرهنگي و سبک پوشش بر پايه ارزش‌هاي اسلامي ـ ايراني
    6. تجليل از نقش اهالي رسانه در نقادي و هم‌افزايي حوزه‌ مد و پوشش
    7. افزايش نقش رسانه‌ها در مد پذيري مناسب جامعه

  1. محورهاي موضوعي:

  1. مد و فرهنگ
    1. فرهنگ سازي مد
    2. سبک زندگي
    3. اخلاق و پوشش شهروندي
    4. نشان و نمادهاي فرهنگ ايراني ـ اسلامي در طراحي پارچه و لباس
    5. مد و بهره­گيري از لباس اقوام ايراني
    6. نام­گذاري پارچه و لباس
    7. شعار­هاي تبليغاتي در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
    8. مد و جنگ نرم

 

  1. مد و اقتصاد
    1. مد و لباس مشاغل
    2. مد و بهداشت
    3. مد و برندسازي
    4. مد و سايز ملي
    5. مد و مالکيت معنوي
    6. مد و صنعت
    7. مد و تجارت
    8. مد و اقتصاد مقاومتي
    9. مد و کارآفريني

 

  1. قالب‌هاي آثار قابل ارائه جشنواره:

               

  1. مطبوعات (روزنامه‌ها، مجلات، نشريات علمي – تخصصي و ويژه نامه‌ها(
    1. خبر
    2. گزارش
    3. گفت وگو
    4. مقاله
    5. يادداشت و سرمقاله
    6. تيتر

 

  1. خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبريتحليلي:
    1. خبر
    2. تيتر
    3. گزارش
    4. گفت و گو
    5. يادداشت
    6. پيامک خبري

 

  1. اخبار راديويي و تلويزيوني
    1. خبر
    2. گزارش
    3. گفت وگو

 

  1. رسانه‌هاي شنيداري (راديو)
    1. مستند
    2. ترکيبي
    3. گفتگو
    4. نمايشي
    5. گزارش
    6. آنونس فرهنگي (تبليغ)

 

  1. رسانه‌هاي ديداري (تلويزيون)
    1. برنامه‌هاي تركيبي
    2. گفتگو با ساختار استوديويي
    3. سخنراني
    4. نماهنگ و تيزر
    5. مستند
    6. نمايشي داستاني
    7. كودك و نوجوان
    8. پويانمايي (انيميشن)
    9. تيزر فرهنگي تلويزيوني.

 

  1. هنرهاي رسانه اي
    1. عکس
    2. کاريکاتور
    3. داده نما (اينفوگرافي)
    4. موشن گرافيک
    5. پادکست
    6. پويانمايي (انيميشن)

 

  1. طنز اجتماعي (در حوزه مد و لباس)

 

  1. شبکه­­هاي مجازي و اينترنتي (وب سايت­ها، شبکه­هاي اجتماعي)

 

  1. رقابت دانشجويي

دانشجويان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سيما، دانشکده­هاي علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکده­هاي دانشگاه هاي آزاد اسلامي، دانشگاه‌هاي دولتي، دانشگاه‌هاي جامع علمي کاربردي، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه سوره (رشته­هاي توليد راديويي، توليد تلويزيوني، انيميشن، خبرنگاري، روابط عمومي، تبليغ و ارتباط فرهنگي، روزنامه نگاري، مديريت رسانه، عکاسي خبري، رفتار اجتماعي و افکار سنجي، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانه­اي درباره هريک از قالب­هاي رسانه­اي فوق باشند، مي­توانند به عنوان پروژه دانشگاهي، با ذکر دوره تحصيلي (کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما يا استاد پروژه آثار دانشجويي خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمي گروه آموزشي دانشکده براي دبيرخانه ارسال کنند.

 

  1. مقررات جشنواره:
    1. به برگزيدگان آثار افزون بر جايزه نقدي و لوح تقدير، تنديس طلايي جشنواره و به شايسته تقدير افزون بر جايزه نقدي لوح اهدا مي­شود.
    2. شرکت همه فعالان رسانه‌اي کشور و دانشجويان حوزه رسانه در اين جشنواره آزاد است.
    3. آثار ارسالي بايد به حوزه مد و پوشش ساير مولفه‌هاي اثرگذار به اين حوزه مرتبط باشند.
    4. ارسال اثر در بخشهاي مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکيت معنوي توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف اين امر در هر مرحله‌، آثار مورد نظر از جريان جشنواره حذف مي‌شود.
    5. آثاري مي‌توانند در جشنواره شركت كنند كه از تاريخ 30/06/1395 تا 30/11/1396 توليد و پخش رسانه‌اي و يا چاپ شده باشند. ارايه گواهي پخش و چاپ از رسانه­هاي مربوطه الزامي است.
    6. تکميل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره يا ارسال به نشاني الکترونيکي moderesaneh@iranmode.com   براي هر شرکت کننده الزامي ا‌ست.
    7. هر شركت‌كننده مي‌توانند 5 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
    8. پس از داوري مقدماتي، آثار راه يافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
    9. به همراه آثار مكتوب، ارسال فايل آن به صورت word و pdf الزامي است.
    10. ارسال آثار راديويي، تلوزيوني و چند رسانه­اي به صورت لوح فشرده الزامي است.
    11. فايل‌هاي عكس، كاريكاتور و داده نما با پسوند tiff يا jpg و با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ در سامانه بارگزاري شود. پس از اعلام راه­يابي به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپي اثر ضروري است.
    12. اصل آثار مطبوعاتي مورد قبول است و در صورت نبود آن كپي اثر با تأييد و مهر و امضا رسمي روزنامه و خبرگزاري مورد تأييد است.
    13. براي آثار بدون نام صاحب اثر يا آثاري که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهايي داوري نيازمند تأييد مدير مسئول شبکه ، نشريه يا خبرگزاري است.
    14. آثار ارسالي به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
    15. از برگزيدگان طي مراسمي با اهداء تنديس جشنواره، لوح سپاس و جوايز ارزنده تقدير خواهد شد.

 

  1. گاهشمار جشنواره:

اعلام فراخوان: دهه دوم آبانماه 1396

آخرين مهلت ارسال آثار: 20/12/1396

شروع داوري: نيمه دوم اسفند ماه 1396

ارسال دعوت نامه براي نامزدان دريافت جايزه: اواخر فروردين ماه 1397

مراسم اختتاميه و اعلام نتايج و تقدير از برگزيدگان:همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومي 27/02/1397

 

  1. نحوه ارتباط و دريافت اطلاعات بيشتر:

دبيرخانه جشنواره: تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزين-کوچه هلال احمر-پلاک 6

تلفن:66722312

دورنگار:66722313

 جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت https://www.iranmode.com مراجعه نماييد.

پیمایش به بالا