
نهال نوپاي جشنواره مد ولباس فجر به هفت سالگي خود قدم مي گذارد. از پس اين راه و در اين زمان کوتاه نتايج گرانسنگي حاصل شده که آن را به مثابه درختي تنومند و پرثمر تبديل کرده است.
به گزارش گالري آنلاين به نقل از روابط عمومي بنياد ملي مد و لباس اسلامي ايراني، مدو لباس بصورت يک نماد بصري فرهنگي ، اجتماعي قدرتمند در جامعه عمل مي کند. مد بر اساس تفکرات فرهنگي ، اجتماعي، اقليمي و اقتصادي خلق مي شود گر چه حوزه مد داراي دامنه گسترده اي است اما محصولاتي مانند لباس ، زيور آلات ، کيف و کفش و ملحقات آنها يکي از مهمترين شاخص هاي آن قلمداد مي شوند .ايجاد و انطباق و معرفي اين نمادها با فرهنگ غني ايراني توام با آموزه هاي ديني از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي در آستانه چهل سالگي است .
تا پيش از اين نگاه صنعتي صرف به اين مقوله موجبات بي توجهي به ابعاد اصلي مد ايراني و اسلامي را فراهم ساخته و معيار در موضوعات ديگر جستجو مي شد. اين در حالي است که حفظ و تقويت فرهنگ و هويت ايراني و اسلامي و ترويج الگوهاي بومي و ملي از طريق مد سازي از اصلي ترين شاخص هاي توسعه فرهنگي و اجتماعي به شمار مي رود . اجراي اين مهم و پرداختن به آن روش هاي گوناگوني را در برداشته که يکي از مهمترين آنها برگزاري جشنواره مد و لباس فجر است .
ارايه الگوهاي جديد و تبيين مد ايراني و اسلامي، بازتعريف هويتي لباس،ترسيم ضرورت ها و اهميت چند وجهي مد ولباس، انسجام بخشي فعاليت ها و شناسايي ظرفيت هاي گسترده از نتايج اين فعاليت ارزشمند است.
ايجاد نگاه تخصصي، گام برداشتن به سمت رفتارهاي حرفه اي، مد سازي ايراني _اسلامي از ديگر دستاوردهاي جشنواره بوده است.
هويت بخشي به رويدادهاي تخصصي از طريق انتزاع فعاليت ها، از ديگر ثمرات اين رخداد ملي است .
نگاه بلند و اجراي حرفه اي و ثمر بخشي بيشتر اين فعاليت ها از مهمترين ضرورت هاست. انشااله با تلاش تمامي دست اندرکاران اين مهم فراهم خواهد شد.
اهداف:
- بستر سازي، بکارگيري و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه هاي هويت اسلامي، ايراني درعرصه مد و لباس و سبک زندگي
- معرفي و کاربردي کردن آثار برگزيده و هدايت بازار پوشاک به سوي توليد داخلي و تشويق مردم به پرهيز از انتخاب و مصرف الگوهاي بيگانه و تقويت اقتصاد مقاومتي با ايجاد اشتغال پايدار
- ارج نهادن چهرههاي ماندگار هنر ، مد و صنعت لباس و نساجي و تشويق طراحان مستعد و تجليل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجي و توليد پوشاک داخلي
- زمينه سازي براي ورود مفاهيم علمي و پژوهش هاي تخصصي و ميان رشته اي به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنايي با تحولات مد و پوشاک در جهان
- نشان دادن ظرفيت هاي حوزه صنعت مد، پوشاک و نساجي
بخش هاي جشنواره
- طراحي(مسابقه و نمايش)
- طراحي لباس
- طراحي پارچه
- طراحي جواهرات و زيورآلات
- طراحي کيف و کفش
- مسابقه زنده طراحي لباس
- علمي، دانشگاهي
2/1. رقابتي
2/2. غير رقابتي
- صنعت و فناوري هاي نوين
1/3 نمايش
2/3نشست و کارگاه هاي علمي
- بين الملل
- سازمان ها، انجمن ها، تشکل هاي مرتبط و موسسات هنري مد و لباس
1/5دستگاه هاي دولتي و نهادهاي دولتي فعال
2/5موسسات وانجمن هاي هنري
3/5برگزارکنندگان رويدادهاي مد ولباس
- استان ها و اقوام (بصورت غيرمتمرکز در سراسر کشور)
- عرضه محصولات کاربردي اسلامي ايراني( فروش غير متمرکز)
زمان ثبت نام: تا 15 بهمن ماه
متن کامل فراخوان: فراخوان-جشنواره-هفتم.pdf
جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت www.iranmode.com مراجعه نماييد.
