
انجمن طراحان اخبار (SND) رقابت سالانۀ بهترين طراحي ديجيتال خود را به منظور بهترين داستانها و توليدات ديجيتالي سال 2017 آغاز کرد.
به گزارش گالري آنلاين، هدف از اين رقابت، شناسايي بهترين روزنامهنگاريست که توانسته مرزهاي طراحي و تکنولوژي را تحت تأثير و فشار قرار دهد.
برگزار کننده، بهترين پروژه هاي جهاني در مراسم اهداي جوايز کارگاه و نمايشگاه آموزشي سالانه SND در پاييز 2018 انتخاب و اعلام خواهد کرد؛ کارشناسان اين رقابت جوايزي از جمله: اثر ممتاز، مدال نقره، مدال طلا و بهترين نمايش را به شرکت کنندگان اهدا خواهند کرد.
تمامي وب سايتها، اپليکيشنها، طراحي رسانههاي اجتماعي و محصولات تجربيِ اختصاص يافته به ارائه اخبار امکان شرکت داده شدن در اين رقابت را دارند. همچنين، لازم نيست که اين سايتها حتما بخشي از يک نشريه مثل روزنامه يا مجله باشند.
اين رقابت، 16 دستهبندي مختلف را شامل ميشود:
- نامزدهاي عناوين بهترينهاي جهان
- اخبار فوري/ روزانه: پروژۀ تک موضوعي:
يک پروژۀ تک موضوعي، نشان دهندۀ کار در يک چرخۀ خبري واحد است.
- اخبار فوري/ روزانه: پوشش اخبار برنامه ريزي شده:
پوشش برنامهريزي شدۀ اخبار فوري شامل موضوعاتي است که ميتوانند در جهت پيش بيني يک رويداد آماده شوند، اما اطلاعات اصلي و نهايي تا زماني که رويداد به وقوع نپيوندد در اختيار قرار نخواهند داشت. به عنوان مثال رويدادهايي مثل انتخابات و يا رويدادهاي ورزشي.
- اخبار فوري/ روزانه: پوشش اخبار برنامهريزي نشده: شامل موارديست که نميتوان آنها را از پيش آماده کرد. اين پوشش مي تواند شامل کار کردن در روزهاي متوالي باشد، بدين منظور که شايد تغييراتي در اطلاعات موجود به وجود آيد.
- فيچرز: پروژه تک موضوعي: بخشي از کار فردي.
- فيچرز: پوشش: ادامه پوشش يک موضوع خاص، شامل حداقل سه تا هشت بخش جداگانه.
- گرافيک (اخبار فوري): پوشش بخشي منحصر به فرد و يا دنبالهدار يک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) از يک خبر فوري با پروژههاي گرافيکي و يا گرافيکي-اطلاعاتي که در طول دورۀ خبري توليد شدهاند.
- گرافيک: فيچرز و پوشش اخبار برنامه ريزي شده: پوشش بخشي منحصر به فرد و يا دنبالهدار يک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) از يک رويداد فيچرز يا ساير پروژههاي سازماني.
- گرافيک: گرافيک حرکت: پوشش بخشي منحصر به فرد و يا دنبالهدار يک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) که طراحي حرکتي و انيميشن را براي داستانسرايي اوليه يا وسيلهاي براي توضيح ترکيب ميکند. مطالب ميتواند شامل فيلمهاي توليد شده، انيميشنهاي مبتني بر کد (کد نويسي شده) و يا يا فيلمهاي رسانههاي اجتماعي باشد.
- گرافيک: گرافيک رسانههاي اجتماعي: يک يا گروهي از گرافيکها از يک داستان يا مجموعه، در يک پلت فرم رسانهاي خاص اجتماعي و يا در ميان پلتفرمهاي گوناگون.
- رويداد ويژه: پوشش فجاياي (فاجعههاي) طبيعي: يک يا چند بخش – تا پنج بخش جداگانه – مربوط به پوشش فجاياي طبيعي در سال 2017 ، مانند طوفان، زمين لرزه و آتش سوزي.
- نمونه کار(پُرتفوليو): سايتهاي جديد و طراحي مجدد سايتها
- صفحات خانه، بخش و داستان (Home, section and story) و همچنين دو يا پنج صفحه يا نمونههاي ديگر. در صورت ارائۀ کار طراحي مجدد، نمونههايي که قضات قبل و بعد را نشان ميدهند، ارسال کنيد.
- نمونه کار(پُرتفوليو): فردي
- نمونه کار از سه تا هشت بخش. اين مجموعه کار بايد يا به تنهايي و يا با همکاري فردي مطرح در حوزۀ طراحي، طراحي شده باشد.
- نمونه کار(پُرتفوليو): سازمان: نمونه کار از سه تا هشت بخش واحد. اين مجموعه کار ميتواند توسط افراد مختلف (کارمندان) طراحي شده باشد. از اين دسته براي نشان دادن کار طراحي سازمان خود به هيئت مديره استفاده کنيد.
- طراحي محصول: کاري که نشاندهندۀ طراحي نوۀورانه و متفکرانۀ محصول، و يا ميزان تجربۀ طراح باشد. اين بخش ميتواند شامل مواردي مانند از جمله خبرنامه، اپليکيشنهاي بومي، بخشهاي ويژه، ابزار داخلي، سيستمهاي طراحي و غيره باشد.
- طراحي تجربي: توليداتي که لزوما در دستهبنديهاي پيشين جاي نميگيرند؛ به عنوان مثال: توليدات حوزۀ واقعيت مجازي يا يک محصول پوشيدني.
هزينههاي شرکت در رقايت بهترينهاي طراحي ديجيتال سال 2017:
براي اعضاي SND: 25 دلار به ازاي هر کار ارسال شده
براي کسانيکه عضو SND نيستند: 40 دلار به ازاي هر کار ارسال شده
براي دانشجويان: 15 دلار به ازاي هر کار ارسال شده
مهلت ارسال آثار تا پايان تاريخ دهم ديماه 96 (31 دسامبر 2017) ميباشد؛ منتشر شده و به صورت ديجيتالي در دسترس باشند. و آخرين مهلت ارسال نيز 22 ديماه 96 (12 ژانويه 2018 ) است.
اين رقابت قبلا به نام SNDies شناخته ميشد در سال 2002 آغاز شد و تمامي سايتهاي خبري در هر نقطه از جهان را شامل ميشود.
جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت فراخوان مراجعه نماييد.
