
دومين جشنواره ملي، فرهنگي و هنري «ايران ساخت» با هدف توليد محتوا براي حمايت از کالاي ايراني، محصولات و خدمات دانشبنيان- ايرانساخت فراخوان خود را اعلام کرد.
به گزارش گالري آنلاين به نقل از ستاد خبري جشنواره، فراخوان دومين جشنواره ملي، فرهنگي و هنري «ايران ساخت»، همزمان با سال «حمايت از کالاي ايراني» و همچنين با توجه به اجراي موفق و نيز استقبال هنرمندان و کارآفرينان از برگزاري نخستين دوره اين رويداد فرهنگي و فناورانه، منتشر شد.
دومين دوره جشنواره «ايران ساخت» با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان و شعار «فناوري ايراني در خدمت کسب و کار ايراني» و در 6 بخش برگزار خواهد شد.
اهداف جشنواره
6 هدف براي برگزاري جشنواره «ايران ساخت» در نظر گرفته شده است که عبارتند از:
1. جريان سازي فرهنگي اقتصاد دانش بنيان براي کمک به تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني
2. فرهنگ سازي در جهت حمايت از توليدات ايراني و اشتغال افزايي براي سرمايه هاي انساني کشور
3. نفي واردات بي رويه و اجناسي که مشابه آن در داخل کشور با کيفيت مناسب توليد مي شود
4. زمينه سازي در جهت شکوفايي زيست بوم کار آفريني و نوآوري با رويکرد اشتغال زايي
5. فرهنگ سازي، ترويج و انتشار آثار توليد شده در فضاي مجازي، رسانه ها و صدا و سيما، با کمک عناصر و فعالان فرهنگي و هنري کشور
6. کمک به برند سازي و تجاري سازي کالاهاي با کيفيت و دانش بنيان ايراني.
بخش هاي جشنواره 
دومين جشنواره «ايران ساخت» در حوزه هاي «ادبيات»، هنرهاي تجسمي، رسانه هاي ديداري و شنيداري، رسانه هاي ديجيتال، ايده بازار و دانش آموزي برگزاري مي شود.
حوزه ادبيات، در سه بخش شعر، داستان کوتاه و مستندنگاري برگزار خواهد شد. در حوزه هنرهاي تجسمي نيز آثاري در بخش هاي عکس، پوستر، تصويرسازي، اينفوگرافي و کاريکاتور ارائه مي شود.
با توجه به اينکه رشته عکس دومين جشنواره «ايران ساخت» با مشارکت پانزدهمين جشن تصوير سال برگزارمي شود، در اين بخش، هيچ اثري توسط دبيرخانه «ايران ساخت» دريافت نخواهد شد.
در حوزه رسانه هاي ديداري و شنيداري نيز، آثاري در بخش هاي فيلم مستند، فيلم کوتاه، برنامه هاي تلويزيوني، برنامه هاي راديويي (پادکست، psa و…)، پويانمايي( موشن گرافي، اينفوگرافي و…) و کليپ و تيزر تبليغاتي توسط دبيرخانه جشنواره «ايران ساخت» دريافت خواهد شد.
همچنين در حوزه رسانه هاي ديجيتال نيز آثاري در بخش هاي وب سايت، شبکه هاي اجتماعي، نرم افزارهاي چند رسانه اي و کاربردي، نرم افزارهاي تلفن همراه، سامانه هوشمند و IOT و بازي هاي رايانه اي دريافت مي شود.
حوزه ايده بازار دومين جشنواره «ايران ساخت» نيز به ايده هاي خلاق با موضوعات روش هاي معرفي، تبليغ و ترويج کالا و کسب و کار ايراني، کارآفرينان نوآور، الگوها و روش هاي سرمايه گذاري خطرپذير، صندوق هاي جسورانه و شتابدهنده هاي برتر و پايان نامه هاي کاربردي بهره برداري شده اختصاص يافته است.
اما در دومين دوره جشنواره «ايران ساخت» با توجه به اهميت حضور و نقش دانش آموزان در جامعه، بخش جديدي با عنوان «دانش آموزي» اضافه شده است که در حوزه هاي نقاشي و کاريکاتور، ب: فيلم و عکس موبايلي، موضوع انشاء و داستان کوتاه، نشريه ديواري، کارگروهي (فعاليت هاي گروهي از قبيل نمايش کاردستي و غيره در رابطه با ترويج فرهنگ مصرف کالاي ايراني و حمايت از کالاي ايران ساخت) و مدرسه فرهنگ ساز (حوزه ترويج کالاي ايراني و حمايت کالاي ايران ساخت) برگزار خواهد شد.
شرايط عمومي جشنواره
جشنواره «ايران ساخت» نيز همچون ساير جشنواره ها، براي شرکت کنندگان خود شرايط عمومي در نظر گرفته است که براساس آن، شرکت کنندگان مي توانند علاوه بر توليدات جديد، آثار آرشيوي خود را که از بهمن سال 1392 (مصادف با ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري) توليد کرده اند به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن آن که اين جشنواره به شکل تخصصي و رقابتي، بدون محدوديت سني برگزار مي شود و آحاد مختلف جامعه مي توانند براي حضور در اين رويداد فرهنگي و فناورانه، اعلام حضور کنند.
دومين جشنواره ملي، فرهنگي و هنري «ايران ساخت» با هدف جريان سازي فرهنگي اقتصاد دانش بنيان براي کمک به تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني، با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و به دبيرکلي پرويز کرمي، در سال جاري برگزار و نمايشگاه و اختتاميه از 4 تا 8 دي ماه 1397 در تهران برگزار مي شود.
آخرين مهلت ارسال آثار : 15 مهرماه 1397
متن کامل فراخوان: farakhan.pdf
علاقه مندان براي کسب اطلاع از جزئيات، آرشيو دوره قبل، اخبار، گزارش ها، ميزان جوايز، ثبت نام و ارسال آثار به دومين جشنواره «ايران ساخت» به وبسايت جشنواره و يا به اپليکيشن جشنواره مراجعه کنند.
