فراخوان مسابقه “طراحي شو روم شرکت فناپ”؛ واقع در پارک علمي فناوري پرديس

شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان (فناپ) در ۲۴ ديماه سال ۱۳۸۴ با سرمايه‌گذاري گروه مالي پاسارگاد و همکاري جمعي از نخبگان و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي برتر کشور تأسيس شد.

مأموريت اوليه فناپ در ابتدا، طراحي و تهيه راهکار بانکي بومي ايراني با توجه به تخصص و دانش روز جوانان ايراني بود که با عنايت خداوند محقق گرديد. پس از اين موفقيت، فناپ فعاليتهاي خود را در صنعت فناوري اطلاعات با ارائه راهکارهاي جامع مالي، راهکارهاي جامع بيمه‌گري، بورس و مديريت و پردازش تراکنش هاي مالي گسترش داد که هم‌اکنون بخشي از بزرگترين بانکهاي خصوصي و دولتي کشور، سازمانها و وزارتخانه‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري، شرکتهاي بيمه و کارگزاران بورس، در حال استفاده و بهره برداري از آنها هستند. توسعه و پياده سازي راهکار حمل و نقل هوشمند باتکيه بر دوربين‌هاي ثبت تخلف و سرعت‌سنج، نخستين تجربه فناپ در حوزه‌هاي غيرمالي و بانکي بود و در ادامه با ارائه خدمات ارزش افزوده محتوايي و پرداخت بر بستر موبايل و راه‌اندازي اپراتور ارتباطات ثابت مخابراتي، در بخشهاي مختلف زنجيره ارزش فناوري ارتباطات نقش‌آفرين شد. راه‌اندازي نخستين تلويزيون اينترنتي کشور، طراحي و پياده سازي راهکار جامع سازماني و صنعتي در قالب بزرگترين پروژه نرم افزاري کشور و راه اندازي مرکز نوآوري و شتابدهي کسب وکارهاي نوپا بخش ديگري از دستاوردهاي گروه فناپ تا به امروز بوده است.

توصيه هاي طراحي:
• فضاي شوروم حدود ۲۰۰ متر مربع واقع در پارک علم و فناوري پرديس مي باشد.
• اين شو روم به لحاظ عملکردي مي بايست با نگاه به تکنولوژي روز و قابليت ارتقا به تکنولوژي آينده طراحي شود.
• ظرفيت هاي علمي و فناوري مجموعه فناپ بايد به شکل ويژه اي در طول مسير بازديد به بازديدکننده نشان داده شود.
• رويکرد تعاملي با محصولاتي که بصورت فيزيکي در مسير بازديد قرار خواهند گرفت اعم از پوز، عابر بانک و…. بايد در نظر گرفته شود.
• نکته بسيار مهم در روند طراحي، يکپارچه ديده شدن فضاها و اهداف مورد اشاره در معماري اين شوروم خواهد بود، به عبارت ديگر بازديدکننده در طي مسير حرکت به هيچ عنوان نبايد احساس گسست فضايي و معنايي کند، يعني گويي در طول يک مسير يا يک برش از يک روز تجربه اي حقيقي براي او رقم ميخورد.
• فضاي شوروم بايد داراي نورپردازي هاي مجزا و تهويه مجزا در هر يک از قسمتها باشد.
• بازديدکننده در طول مسير بايد کاملا از فضاي بيرون جدا شود و صرفا متوجه ارائه هاي بصري-معماري-تکنولوژيک که در طول مسير بازديد قرار دارد باشد.
• زمان مورد نياز براي بازديد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه خواهد بود.
• نمايشگرهاي به کار رفته ترجيحا قابليت اينتراکتيو بودن داشته باشند.
• درصورت نمايش فيلم يا موشن‌گرافي يا انيميشن بيش از ۵۰ ثانيه نباشد.
• طراحي تهيه و نصب خدمات ELV مانند هشدار آتش نشاني و سيستم فرونشاني و  CCTV غيره بايد سازگار و مکمل سيستم هاي موجود در فناپ باشد.
• امکانات HVAC موجود بررسي شود و در صورت نياز سيستم استانداردي براي تجهيزات ماشيني و سيستم هاي HVAC (سرمايش،گرمايش،لوله کشي،هواکش،و….) طراحي شود.
• طراحي شو روم مي بايست تداعي کننده مفهوم شعار فناپ (فناپ سکوي خلق آينده) بوده و اين شعار با ديدن لوگوي فناپ به ذهن بازديد کننده متبادر شود.
• استفاده از رنگ سازماني فناپ به کد رنگ C:0 M:60 Y100 K 0.
• استفاده از لوگوي فناپ روي استندها، اسکرينها و محصولات قابل ارايه.
• توجه به يکنواخت نشدن مسير حرکتي.
• در طراحي لزوم بکارگيري از مواد و متريال متناسب با نوع خدمات و ماهيت فناپ مورد توجه خواهد بود.
• مانايي و طول عمر سازه ها و متريال مصرفي مورد تاکيد مجموعه مي باشد.
• استفاده از رنگهاي روشن و ترکيب با رنگهاي خنثي جهت بهتر ديده شدن محصولات قابل ارايه.
• فاخر بودن نوع طراحي به طوريکه متبادر کننده شان مجموعه فناپ باشد.
• استفاده از فناوري هاي هايتک در طراحي.
• در قسمت پذيرايي نياز به يک نيم ست مبلمان، ميز، چاي‌ساز/قهوه‌ساز و ساير ملزومات جهت پذيرايي از حداکثر ۴ نفر.
• خروجي پريز برق.
• در قسمت مصاحبه نياز به خروجي پريز برق، بک‌گراند متناسب با هويت کلي طراحي و فناپ، فضاي ايزوله و اکوستيک.
• محلي براي نصب دوربين فيلمبرداري ثابت.
• نورپردازي متناسب با شرايط فيلم برداري.
• استفاده از گرين وال در طراحي فضاي عمومي.
• در صورت طراحي سقف حتما از ترند معماري روز بهره گرفته شود Exposed Ceiling.
• حتما از نورپردازي هاي متنوع با ديزاين مناسب فضا استفاده شود.
• از امکان پنجره هاي نورگير در طراحي فضا بهره گرفته شود.
• در قسمت ورودي محل هاي مختلف اطلاعات کلي آن بصورت Signage Board طراحي شود.
• ترجيحا از گوشه هاي تيز ۹۰ درجه در طراحي فضاها استفاده نشود.
• يکدستي برند در طراحي لحاظ شود.
• نوآورانه بودن طرح در مرحله امتياز دهي بسيار حائز اهميت است.
• نکته بسيار مهم: رويکرد طراحي بايد به نحوي باشد که تجربه زندگي يکپارچه در اکوسيستم پاد در نگاه ناظر احساس شود.
• شرح کالاها و يا خدمات و يا مواد و متريال مصرفي، همچنين واحد اندازه گيري هر يک از کالاها و يا خدمات و يا مواد و متريال مصرفي مي بايست در طراحي مشخص باشد.

نيازهاي طراحي شوروم عبارتند از:
اين شو روم مشتمل بر قسمتهاي اصلي مورد نياز زير بوده و براساس جدول پيوست مواردي ميتواند توسط طراح به اين موارد اضافه شود.

• ورودي: در اين قسمت پيشينه/تاريخچه شرکت فناپ در فضاي ورودي شو روم بيرون از ساختمان اصلي بايد به صورت چشمگير و تاثيرگزار با المانهاي پيشنهادي و نوع ارائه خاص که مي تواند شامل مولتي مديا، اسکرين و يا حتي حجم هاي طراحي و منتشر شده در فضاي مورد بهره برداري باشد ارايه مي شود. توجه به ونداليسم، قابل جابجايي بودن و عدم آسيب هاي محيطي، ماندگاري در شرايط اقليمي و مکاني مورد تاکيد در نوع طراحي ميباشد.
• فضاي معرفي زير ساخت: شامل پارکينگ هوشمند، سنسور آب و برق و گاز و …. در اين قسمت مي توان با استفاده از مدل واقعي يا تصوير به بررسي و معرفي خدمات قابل ارائه پرداخت. فناوري زيرساخت و ارتباطات به عنوان يکي از مهم‌ترين محورهاي توسعه، تنها به رشد و توسعه کشورها محدود نشده و توسعه انساني را نيز شامل مي‌شود. اين حوزه شامل عرصه‌هاي بسياري نظير توسعه شبکه‌هاي مخابراتي، سيستم‌هاي راديويي و صوتي و تصويري سيار، سيستم‌هاي ماهواره‌اي، اينترنت و شبکه داده‌ها و … مي‌شود. فارغ از اهميت هر يک از اين عرصه‌ها، فناوري زيرساخت و ارتباطات يکي از ملزومات تحقق «شهر هوشمند» نيز به شمار مي‌رود؛ پديده‌اي که به عنوان يکي از دستاوردهاي ICT، اينک در کانون توجهات بازيگران اصلي اين صنعت قرار دارد.
• معرفي حوزه پرداخت:تمامي حوزه ها و روشهاي پرداخت. در اين قسمت ميتوان با استفاده از مدل واقعي يا تصوير به بررسي و معرفي خدمات قابل ارائه پرداخت. خدمات قابل ارائه شامل اپليکيشن ماناپي، آوند، انواع درگاه‌هاي پرداخت الکترونيک، انواع کارت‌هاي پرداخت، توليد کارت‌خوان بانکي و رول کاغذ، ارائه تجهيزات و خدمات پرداخت الکترونيک به اپليکيشن کيف پول همراه کيپاد ميباشد.
• قسمت توليد محتوي: خدمات ارزش افزوده مانند فناپ، /ايو – حوزه خدمات محتوا و ارزش افزوده به طور کلي به سه دسته تقسيم‌بندي مي‌شود؛ نخست، خدمات ارزش افزوده رفتار مشتري (مانند سرويس‌هاي راي‌گيري و نظرسنجي)، دوم، خدمات ارزش افزوده شبکه‌اي (مانند تلويزيون‌هاي آنلاين يا همان IPTV) و در نهايت، خدمات ارزش افزوده سازماني (مانند اپليکيشن‌هاي بانکي). انواع خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS ناميده مي‌شود، شامل پرداخت‌هاي موبايلي (USSD)، اپليکيشن‌هاي کاربردي، پخش يا دانلود موسيقي، بازي آنلاين و مواردي از اين دست مي‌شود.
• حوزه تلکام: تمام زير مجموعه ها- ارائه خدمات فني مهندسي و اپراتوري در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) و به طور تخصصي در خدمات اينترنت و موبايل،اينترنت پرسرعت بر بستر ADSL – LTE – PTP – PTMP- HOTSPOT WIFI، تلفن ثابت، لينک‌هاي ارتباط اختصاصي، طراحي و اجراي شبکه‌هاي فيبر نوري، بي‌سيم و باسيم، ارائه خدمات مشاوره‌اي.
• دولت الکترونيک ERP و انقلاب صنعتي چهارم: همزمان با رشد صنايع و پيچيده‌تر شدن سازمان‌ها، نياز به راهکارها و نرم‌افزارهاي پيشرفته‌تر براي مديريت آن، به وجود مي آيد. تعدد فرآيندها، اجراي انبوه عمليات اداري و صنعتي، بالا رفتن تعداد کارکنان و مواردي از اين دست، باعث مي‌شود مديريت اين نوع کسب‌وکارها بدون راهکارهاي جامع و يکپارچه نرم‌افزاري، غيرممکن شود. از سوي ديگر، دولت‌ و نهادهاي حاکميتي نيز در اجراي فرايندهاي سازماني و ارائه خدمات به مردم، به شدت به راهکارهاي نرم‌افزاري نياز دارند، چرا که افزايش کارآمدي، کاهش هزينه‌ها، رضايت ارباب‌رجوع و دسترسي همگاني، براي اين نهادها اهميت فراواني دارد و اين موارد تنها از طريق به کارگيري راهکارهاي دولت الکترونيک، امکان‌پذير خواهد بود.
• پاد API فناپ آينده . سرزمين هوشمند پاد، با شعار برترين بازيگر زيست بوم ديجيتال کشوردر صنعت مالي. در حال توسعه پلتفرم‌هاي نرم‌افزاري متعددي است که نتيجه آن، افزايش خدمات مختلف اين شرکت به افراد، سازمان‌ها و نهادها خواهد بود. بخشي از اين پلتفرم‌ها، محصولاتي اختصاصي را در زمينه بلوغ سازمان و مديريت بهينه و هوشمند آن، ارائه مي‌کند و با بهره‌گيري از فناوري‌هاي هوشمند اينترنت اشياء، اين امکان را فراهم مي‌کند که صنايع و سازمان‌ها از مرحله يکپارچگي فرآيندها با ERP، فراتر رفته و به سازماني کاملاً هوشمند تبديل شوند. همچنين با استفاده از فناوري اينترنت اشياء (IOT)، شبيه‌سازي و نوآوري‌هاي بومي خود، کسب‌وکارهاي مقياس‌بزرگ داخلي را با فناوري‌هاي هم‌سطح با جهان، تجهيز مي‌کند.
• پذيرايي
• اتاق مصاحبه

معيارهاي ارزيابي فني:
• استفاده بهينه از فضا
• تطابق طرح و نيازهاي اعلام شده
• کيفيت و نوع متريال طراحي
• خلاقيت طراحي
• رزومه کاري
• برنامه زماني طراحي و اجراي پروژه (در صورت صلاحديد فناپ)

الزامات و مدارک شرکت در مسابقه:
• اين مسابقه بر اساس آيين نامه جامع برگزاري مسابقات طراحي معماري و شهرسازي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي شماره (۳۰۹/دش تاريخ ۱۳۸۲/۱/۲۶) انجام مي شود.
• تمامي اشخاص حقيقي دانشجو يا دانش آموخته و اشخاص حقوقي داراي صلاحيت در رشته هاي معماري و شهرسازي و طراحي صنعتي (يا رشته هاي مرتبط) واجد شرکت در مسابقه هستند.
• شرکت کنندگان با ارسال آثار خود به دبيرخانه مسابقه، اعلام ميدارند که با شرايط و ضوابط مسابقه آشنايي لازم را پيدا کرده و آنها را مي پذيرند. برگزارکننده نيز حسن انجام مسابقه براساس شرايط و ضوابط اعلامي را متعهد مي شود.
• اطلاع رساني در خصوص مسابقه و توضيحات تکميلي صرفا از طريق سايت اينترنتي مسابقه صورت گرفته و درج هرگونه اطلاعيه در سايت به معناي ابلاغ آن به شرکت کنندگان ميباشد. بر اين اساس شرکت کنندگان مي بايد به صورت مستمر نسبت به بررسي اطلاعيه ها اهتمام ورزند.
• برگزارکننده ميتواند نسبت به معرفي آثار برتر در پايگاه هاي اطلاع رساني خود و يا چاپ آنها در قالب کتاب و برگزاري نمايشگاه با ذکر نام طراحان اقدام نمايد.
• برگزارکننده ميتواند طرح هاي برتر را به مرحله اجرا گذارد. اين اجرا ميتواند با مشارکت طراح و يا مستقل از وي صورت گيرد.
• مسئوليت اصالت آثار ارسالي به مسابقه بر عهده ارائه دهندگان آنها ميباشد.
• در صورت بروز اختلاف و تشکيک در خصوص آثار، موضوع به هيات داوران و در صورت اختلاف بين ارکان مسابقه، موضوع به دبيرخانه دائمي مسابقات طراحي معماري و شهرسازي ارجاع داده ميشود.
• مسئول کليه مکاتبات با دبيرخانه، شخص ثبت نام کننده بوده و جايزه نيز به وي تحويل ميشود.
• فرم ثبت نام، اظهارنامه اصالت آثار و اظهارنامه شيوه ارتباط با ارکان مسابقه بايد همراه با مدارک و مستندات طرح به صورت فيزيکي به دبيرخانه مسابقه واصل گردند.
• ضرورت دارد شرکت کنندگان از درج هرگونه اطلاعات مانند نام و نام خانوادگي و کدملي در طرح ها پرهيز کرده و اطلاعات صرفا در فرم ثبت نام قيد شود.
• هرگونه اطلاع رساني غيرعمومي به شرکت کنندگان با شماره تماس و نشاني پستي اعلام شده در فرم ثبت نام صورت گرفته و مسئوليت عدم دريافت بسته پستي ناشي از عدم حضور در نشاني ياد شده برعهده شرکت کنندگان است.
• بر اساس آيين نامه جامع برگزاري مسابقات طراحي معماري و شهرسازي، مسابقه از لحاظ محتوا نوع ۱-۱: مسابقه طراحي اجمالي، از لحاظ نوع و دامنه شرکت کنندگان نوع ۱-۲: مسابقه آزاد ملي و از لحاظ مراحل و نوع داوري، نوع ۳-۱: مسابقه يک مرحله اي است.

مدارک ارسالي بايد شامل اين موارد باشند:
• ايدئوگرام هاي پايه طرح در سطوح مختلف و با مقياس مناسب
• ترسيمات سه بعدي
• برش هاي عمومي
• ساير اطلاعات فني
• نقشه‌هاي فاز ۱ اندازه گزاري و الکتريکال.

هيــات داوران:
• مهندس مسعود زماني
• مهندس ميلاد قاسم زاده
• مهندس معين افضل خاني
• مهندس محسن رحيمي
• مهندس زهرا عزيزي
مدير مسابقه: مهندس اميرحسين وادي دار

جايـزه طرح برتر مسابقه:۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
پس از انتخاب و معرفي طرح برنده در فراخوان، قراردادي رسمي با ايشان به ارزش ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان جهت پاداش طراحي منعقد خواهد شد. عملاً جايزه برنده اين فراخوان به صورت ناخالص پنجاه ميليون تومان خواهد بود.

دريافت مدارک ثبت نام:
(پس از تکميل فرم درج شده در لينک زير؛ فراخوان و مدارک کامل مسابقه به همراه نقشه و تصاوير سايت پروژه براي شرکت کنندگان ارسال خواهد شد)
* فرم ثبت نام

زمانبندي مسابقه:
اعلام فراخوان:
۱ مهر ماه ۹۹
ثبت نام شرکت کنندگان: ۱ الي ۲۷ مهر ماه ۹۹
مهلت ارسال آثار: ۲۷ مهر ماه ۹۹؛
کليه طرحها ميبايست تا قبل از پايان ساعت اداري روز ۹۹/۰۷/۲۷ به دبيرخانه ارسال گردد؛ بديهيست به طرحهاي ارسالي بعد از روز ساعت مقرر ترتيب اثر نخواهد داد.
برگزاري جلسات داوري: ۲۸ الي ۳۰ مهر ماه ۹۹
تاريخ اعلام نتايج:۱۲ آبان ماه ۹۹؛
فن‌آپ، بعد از پايان مهلت ارسال،‌ مدت ۱۵ روز مهلت دارد تا طرح برگزيده را اعلام و برنده نهايي را در سايت اعلام و از طريق ايميل به اطلاع شرکت کنندگان در مسابقه طراحي برساند.

هزينه شرکت در مسابقه: رايگان

دبيرخانه مسابقه:
تهران، بلوار نلسون ماندلا، کوچه قباديان شرقي، پلاک ۳
تلفن:۲ – ۸۹۵۱۰۰۰۰

منبع: معمارنيوز

پیمایش به بالا