فراخوان اولين رويداد مسابقه ملي شخصيت پردازي

در اين رويداد مسابقه ملي، استعدادهاي شخصيت‌‌ پردازي و خلاق ايراني، به رقابت در طراحي شخصيت‌ و شخصيت‌ پردازي براي ترويج جاذبه‌هاي باستاني، تمدني، هويتي، فرهنگي و اقليمي کشورمان خواهند پرداخت و توسط وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي،‌ براي هدايت هدفمند فعاليت‌هاي گردشگري برگزيده خواهند شد.

مرحله اول: قبل از ثبت نام

شخصيت مورد علاقه ت رو طراحي کن!

براي ثبت نام در اين رويداد لازمه يک يا چند شخصيت طراحي کنيد، تو ذهنتون بهش جون بدين و براش قصه بسازين. به ويژگي‌هايي که شخصيتتون رو متمايز مي‌کنه و جزئيات رفتاري اون فکر کنين. تصوير شخصيتتون رو ترسيم کنين. بايد بتونين تو چهار فريم صفات، ويژگي‌ها و جزئيات اونو را به تصوير بکشيد

مرحله دوم: ثبت نام

تو پارسونا ثبت نام کنيد!

قصه شخصيت‌تون رو براي ما تعريف کنيد. تصويرش رو به همراه چهار فريم معرفي شخصيت براي ما بفرستين و منتظر اعلام راي هيئت انتخاب باشين.

مرحله سوم: منتورينگ

تو دوره منتورينگ شرکت کنيد!

بعد از اين که شخصيتتون انتخاب شد، بايد تو دوره هاي منتورينگ شرکت کنين. شخصيتتون و قصه ش رو پرورش بدين و به شخصيت و داستان نهايي برسين. شخصيت و داستان نهايي،‌ تکليف فيناليست شدن يا نشدن شما رو مشخص مي‌کنه.

مرحله چهارم: پيچينگ

شخصيت و داستانش رو نشون بده!

توي يک رويداد بزرگ با حضور فيناليست‌ها، داوران، مسئولين و رسانه‌ها، شخصيت و داستان اون رو به نمايش مي‌گذاريم و سه تا از فيناليست‌ها برگزيده مي‌شن. اگه شما به همراه شخصيت و داستانتون، يگي از اون سه فيناليست برتر باشيد، برنده تنديس رويداد يا ديپلم افتخار و مبلغ ۵۰، ۳۵ يا ۲۰ ميليون تومان جايزه نقدي مي‌شين و شخصيتتون مي‌تونه وارد مرحله توليد محصولات فرهنگي ترويجي ميراث فرهنگي،‌ گردشگري و صنايع دستي ايران بشه.

شخصيت چيست؟

شخصيت، مفهومي فرهنگي و داراي عناصر و ويژگي‌هاي هويتي است که با حضور در محصولات فرهنگي مختلف، پيام‌ها و محتواهاي فرهنگي را به مخاطب منتقل مي‌نمايد. شخصيت‌، به دليل دارا بودن ويژگي‌هاي هويتي و با در اختيار داشتن روايت و داستان، سکوي توسعه زنجيره محصولات فرهنگي در جامعه است.

شخصيت ترويجي چيست؟

در صورتي که روايت متعلق به شخصيت، در راستاي ترويج و تبليغ موضوعات ارزشمندي براي جامعه قرار گيرد، اين شخصيت، نقش ترويج کننده داشته و با عنوان شخصيت ترويجي شناخته مي‌شود. حضور شخصيت ترويجي در محصولات فرهنگي، به‌گونه‌اي است که موضوعات مورد نظر را براي مخاطب ترويج مي‌کند.

پيچينگ شخصيت چيست؟

پيچينگ شخصيت، جلسه‌اي است که در آن، شخصيت‌هاي طراحي شده و داستان خلق شده به وسيله آن شخصيت، در حضور مقامات دولتي، مسئولين رويداد و داوران به منظور ارزيابي و انتخاب شخصيت‌هاي برگزيده، معرفي مي‌شوند.

جوايز:

نفر اول: تنديس جشنواره/ ۵۰ ميليون تومان

نفر دوم: ديپلم افتخار/ ۳۰ ميليون تومان

نفر سوم: ديپلم افتخار/ ۲۰ ميليون تومان

زمان بندي:

مهلت ثبت نام و ارائه‌ي طرح‌ها: تا ۱۰ مهر ماه
داوري اوليه و معرفي منتخبين: هفته دوم مهر ماه
برگزاري دوره منتورينگ و معرفي فيناليست‌ها: هفته سوم و چهارم مهر ماه
رويداد پاياني (پيچينگ) و معرفي برگزيدگان: هفته دوم آبان ماه

جهت کسب اطلاعات بيشتر و ارسال آثار به سايت فراخوان مراجعه نماييد.

پیمایش به بالا