فراخوان پنجمين دوره مسابقه دانشجويي «جايزه طراح جوان آسيا در ايران»

توضيحات کلي مسابقه:
مسابقه AYDA (که پيش تر با عنوان مسابقه طرح جوان آسيا شناخته شده بود)، براي اولين بار در سال ۲۰۰۸ به عنوان بخشي از روياي شرکت رنگ نيپون براي پرورش نسل آينده استعداد هاي طراحي راه اندازي شد. اين مسابقه بستري الهام بخش براي دانشجويان معماري است تا با استفاده از فرصت هاي يادگيري متقابل و ارتباط با پيشگامان اين صنعت در کنار همتايان معماري و خود در منطقه به توسعه مهارت هايشان بپردازند.

از آن زمان تاکنون، AYDA رشد چشمگيري داشته و به جايگاهي والا دست يافته است و امروز به عنوان يکي از برترين مسابقات طراحي دانشجويي در سر تا سر آسيا شناخته مي شود. تا امروز بالغ بر ۵۰۰۰۰ متقاضي از بيش از ۱۲۰۰ مؤسسه آموزش عالي در ۱۶ مکان جغرافيايي از سراسر جهان در اين مسابقه شرکت کرده اند. طي سال هاي گذشته AYDA توانسته فرصتي فراهم کند تا هزاران دانشجو طراح جوان و با استعداد بتوانند با اساتيد بنام و چهره هاي اصلي و تاثير گذار در صنعت طراحي در تعامل باشند. اين پلتفرم باعث شده شرکت کنندگان بتوانند به کمک کارگاه هاي مختلفي که توسط اساتيد با تجربه و متخصصان اين حوزه برگزار مي شود علاوه بر کسب دانش حرفه اي به صورت مستقيم، بهره گيري از رهنمود ها، آموزش هاي اختصاصي و پرورش مهارت هاي لازم با يادگيري از همتايان خود در داخل و خارج از مرز هاي کشورشان بر دانش خود بيفزايند.

هر ساله، AYDA فرصتي ديگر براي استعدادهاي جوان طراحي فراهم مي کند تا مرز هاي طراحي خود را بيش از پيش گسترش دهند. AYDA ضمن ارائه آموزش هاي مختلف تجربي و خلق فرصت هاي تکرار نشدني در زندگي طراحان جوان توانسته خانواده اي صميمي متشکل از معماران حرفه اي انجمن هاي مرتبط با اين حرفه، شرکا، دانشکده هاي طراحي فارغ التحصيلان و دانشجويان طراحي شکل دهد.

حضور اين مسابقه در ۱۶ کشور:

۱-بنگلادش
۲- چين
۳- هنگ گنگ
۴- هند
۵- اندونزي
۶- ايران
۷- ژاپن
۸- مالزي
۹- پاکستان
۱۰- فيليپين
۱۱- سنگاپور
۱۲-سري لانکا
۱۳- تايوان
۱۴- تايلند
۱۵- ترکيه
۱۶- ويتنام

موضوع مسابقه:

همگرايي: حمايت از طرح هاي هدفمند
همگرايي زماني است که يک نقطه و يا يک خط به ديگري مي رسند و تمايل دارند نتيجه و پاياني مشترک شکل دهند. هدف مسابقه AYDA کمک به شکل دادن آينده اي است که در آن طراحان از مناطق مختلف و با پيشينه و فرهنگ هاي متفاوت بتوانند از يکديگر بياموزند و بهترين راهکار ممکن را براي حل چالش هاي اجتماعي مشترک و اساسي ارائه دهند.
از زمان شروع همه گيري کوويد ۱۹- در سال ۲۰۲۰، زندگي همه ما تغييرات زيادي کرده است. اين همه گيري به دليل تأثيرات ماندگار خود، براي طراحان نو پا به لحاظ درک آينده طراحي دوران چالش برانگيزي بوده است.
در حالي که دوران بهبودي پس از کرونا را سپري ميکنيم، امروز مي دانيم که در جهاني زندگي ميکنيم که بيش از هر زمان به يکديگر وابسته هستيم و بايد ياد بگيريم چگونه به عنوان يک نژاد واحد انساني در کنار هم زندگي کرده و ضمن توجه به شباهت هاي يکديگر با شرايط جديد سازگار شده و به زندگي خود ادامه دهيم و به رشد و شکوفايي برسيم.
جهان با تمام وسعت خود و تنوع نژاد ها زبان ها، اعتقادات و فرهنگ هاي مختلف همواره داراي نژادي واحد به نام نژاد بشريت است. طراحان نيز بايد فارغ از تفاوت رنگ ها، قوميت ها و نژاد ها و فرهنگ ها به کمک يک زبان جهاني مشترک در طراحي و با به کارگيري تخصص خود، براي ساخت آينده نسل هاي بعدي ضمن همکاري با يکديگر، مفهوم همگرايي و يکي شدن را ياد بگيرند.
نقش طراحان آينده بسيار پر اهميت و حياتي شده است و در نتيجه، طراحان بايد عوامل زيادي را در طراحي خود در نظر بگيرند که ماندگاري و اصولي بودن کار آن ها را تعيين کرده و بتواند ياري رسان انسان ها در گذر از فراز و نشيب هاي زندگي باشد.
با يادگيري مفهوم، همگرايي شما مي توانيد با ذهني بازتر و مشتاق تر از آخرين ترند ها و نياز هاي جامعه خود آگاه شده و آن را به دنيا منتقل کنيد. در نتيجه با اين کار توانسته ايد راهکاري مقياس پذير براي همتايان خود در مناطقي که با چالش هاي مشابهي روبرو هستند، ارائه دهيد.

همگرايي از نظر هيئت مشاوران به چه معناست؟

– هنگامي که دو يا چند عنصر با هم برخورد مي کنند و مانند يک دومينو تلاش هاي ما را چند برابر بيشتر مي کنند.
– اتصال در يک نقطه و گسترش مانند يک شبکه وب در رشته هاي مختلف تخصصي براي کمک به حل مشکلات پيچيده.
– کنار هم جمع شدن و جشن گرفتن اشتراکات و تفاوت هايمان.
– رسيدن به ترکيبي از ايده ها براي پيشبرد يک دستور کار جمعي از طريق راهکار هاي جامع تفکر طراحي.

موضوع فرعي سال:

طراحي هاي خوب عملکرد جهان را بهبود مي بخشند. بنابراين، در حالي که بسياري از طرح ها اهداف تجاري قوي دارند و نقش هاي کليدي در توسعه اقتصادي ايفا مي کنند يک طراحي خوب نيز بخش مهمي از توسعه و رشد جامعه بوده و در جهت خدمت رساني به جوامع محروم استفاده مي شود.
موضوع امسال طراحان جوان را تشويق مي کند تا علاقه مندي هاي شخصي خود را در طراحي با دلايلي که ارزش مبارزه کردن دارند، تلفيق کرده و راهکار هاي جديدي کشف کنند. اما هدف اصلي اين کار چيست؟ هدف، ساختن فانوس هاي اميد براي جوامع نيازمند در عين توسعه و رشد بشريت است.
در اينجا چند نکته مهم براي ورود به مسير طراحي امسال آورده شده است: يافتن هدف و دليلي که ارزش مبارزه کردن داشته باشد اما به سبک خودمان سبک هاي طراحي در طول زمان با افزايش تجربه هاي عملي طراحان تغيير مي کنند
به عنوان طراحاني نوپا که هنوز فرصت آن را داريم که به کمک قدرت طراحي و با راهکار هايي نوآورانه براي حل مسائل جهاني تلاش کنيم، بايد از خود بپرسيم که منبع الهام بخش ما از کجا نشات گرفته است و ما خواهان جنگيدن براي چه اهدافي هستيم؟ 

گوش سپردن به نداي دروني خود و توسعه فلسفه طراحي

مراجعه به پروژه هاي طراحان بزرگ به عنوان منبع الهام و دنبال کردن ترند هاي رسانه هاي اجتماعي مي تواند به ويژه براي طراحاني که تازه شروع به کار کرده اند فريبنده و تا حدي کارساز باشد. اما ما بايد ياد بگيريم که به نداي درون خود گوش فرا دهيم و فلسفه طراحي خود را از طريق تجربيات شخصي، تحقيق، آزمايش و جمع آوري داده ها شکل دهيم.

يافتن ارزش هاي خود از طريق مشورت با همتايان و اعتبارسنجي اجتماعي

اغلب اوقات ما آنقدر در ايده آل هاي طراحي خودمان غرق مي شويم که فراموش مي کنيم که هدف واقعي از يک طراحي خوب پاسخگويي به نيازهاي جوامعي است که بايد به آن ها خدمت کنيم. ما از شما مي خواهيم که در جامعه رفت و آمد کنيد و نظرات و تاييد افراد بيشتري را در مورد طرح خود جمع آوري کنيد. سپس اين بازخورد ها را مجددا بررسي و راستي آزمايي کرده تا بتوانيد طراحي خود را دقيق تر بر اين اساس تنظيم کنيد. 

معيار هاي داوري: (گروه معماري)

۱- کانسپت طراحي- ۲۰% امتياز:
– کانسپت هاي پروژه و بيان مسئله به صورت واضح و تاثير گذار ارائه شده باشد.
– بر مبناي تحقيقات موثر و گسترده شکل گرفته باشد.
– توانايي ارائه راهکار هاي مناسب و موثر براي چالش طراحي را داشته باشد.
– نشان دهنده مهارت هاي تفکر انتقادي و حل مسئله باشد.
– مبتکرانه و نو آورانه، مرتبط با موضوع و بر کاربران فضا تأثير گذار باشد.

سوالات کمک کننده:
طرح شما به خوبي پاسخگوي يکي از نيازهاي بنيادين انسان مي باشد و يا مسئله اي حل کند؟
آيا طرح شما هدفي خاص و عملکرد بهتري براي ساکنان يا کاربران خود در مقياس انساني فراهم مي آورد؟
آيا طرح شما قادر به عرضه و ارائه ارزش هاي تجاري يا اجتماعي مي باشد؟
آيا طرح شما ضمن رعايت اصول ارگونومي و زيست محيطي رفاه و سلامت جسمي کاربران را تامين مي کند؟
آيا طرح شما ديدگاه هاي جايگزين و / يا راهکار هايي براي حل مشکلات ارائه مي دهد؟

۲- عملکرد و کارايي- ۱۵% امتياز:

برنامه ريزي دقت طراحي فضا و سايت: توانايي ارائه پلان هايي مطابق با موضوع و زمينه مورد نظر برنامه ريزي و طراحي پلان مناسب هر فضا متناسب با نيازهاي کاربران و مطابق با اصول آنتروپومتريک (ابعاد انساني) و ارگونوميک.

– عملکرد: طراحي براي کاربري مورد نظر مناسب باشد و تغييرات مثبتي در جامعه و کاربران ايجاد کند. 

– تأثير گذاري طراحي: طراحي، اثر گذاري قابل توجهي بر زندگي معاصر و محيط زندگي داشته باشد. برپايه ارزش ها و هنجار هاي اجتماعي قوي باشد. به طور موثر به پرورش نسل بعدي و پيشرفت جامعه به عنوان يک کل واحد کمک کند. 

– قابل اجرا و عملي بودن: طراحي مطابق با مصالح و فناوري روز و قابل دسترس باشد.

سوالات کمک کننده:

آيا طرح شما ميتواند با استفاده از فرآيند ها، مصالح، فناوري هاي موجود و يا فناوري هايي که اکنون در حال توسعه هستند، اجرا شود؟
آيا طرح شما قادر است به صورت همه جانبه پاسخگوي کاربران و فعاليت هايشان بوده و پذيراي تغيير باشد؟
آيا طرح شما در طولاني مدت نيز از نظر فيزيکي (حجم و فرم) و زيبايي شناسي ارزش هاي خود را حفظ خواهد کرد؟

۳- نوآوري در طراحي- ۲۰% امتياز:

– نشان دهنده سطح بالايي از ابتکار و خلاقيت باشد.
– نشان دهنده توانايي ارائه راهکارهاي نوآورانه و آينده محور با به کارگيري فناوري باشد.

سوالات کمک کننده:

آيا طرح شما قابليت استفاده و بهره وري از فناوري و / يا هوش فناوري را به حداکثر رسانده و يا ارتقاء مي دهد؟
آيا طرح شما در اجرا و عمل مبتکرانه و بديع است؟

۴- پايداري- ۱۵% امتياز:

– قابليت پاسخگويي به نيازهاي مردم و محيط زيست را با رويکردي ماندگار و تأثير گذار داشته باشد. به عنوان مثال پاسخگوي مسائل اقليمي و انرژي باشد.
– در طول مراحل توسعه و طول عمر پروژه فرآيند هاي فکري موثر و استفاده از منابع تجديد پذير و چرخه حيات را در نظر گرفته باشد.
– طرحي فراگير و مانا باشد.

سوالات کمک کننده:

آيا طراحي شما از عناصر پايدار و سازگار با محيط زيست، که به حفظ طبيعت کمک مي کند، تشکيل شده است؟
کند

۵- زيبايي شناسي و تاثيرات بصري- ۱۰% امتياز:

– طراحي از نظر زيبايي شناسي دلپذير باشد و به طور موثر در هماهنگي با هنجار هاي اجتماعي و فرهنگي کاربران خود باشد.
– خلق مکان فرصت هايي را براي تعامل کاربران با يکديگر ضمن استفاده از فضا ايجاد کند.

۶- استفاده از رنگ- ۱۰% امتياز:

– استفاده خلاقانه و مبتکرانه از رنگ ها را تصوير بکشد.
– نمايش خلاقانه اي از تعادل بين رنگ ها، مصالح و خروجي هاي حاصل از طراحي باشد.
– از رنگ ها جهت ارتقاء مصالح، نماها و موارد ديگر استفاده شده باشد.

۷- ارائه و تحويل کار- ۱۰% امتياز:

– ارائه بسيار واضح و شفاف، خلاقانه و تعامل محور باشد.
– ارائه، منسجم باشد و بتواند به کمک اقلام بصري، گرافيکي و / يا انيميشن منجر به درک بهتر چالش ها و راهکار هاي ارائه شده در طراحي شود.
– ارائه، علاوه بر تمرکز بر روي مدارک طراحي شما در پروژه فلسفه طراحي، شامل فرآيند طراحي و کانسپت طراحي را نيز نشان دهد.

چک ليست مدارک ارسالي:

۱– عنوان و موضوع پروژه و کانسپت:

همه پروژه ها بايد با عنوان پروژه و موضوع / کانسپت آن شروع شوند. 

۲– شرح کانسپت طراحي:

شرح طراحي نبايد بيش از ۸۰۰ کلمه باشد و بايد در قالب يک فايل Microsoft Word ارسال شود. هنگام ارسال نيز فايل آن بايد داخل CD / DVD موجود باشد. 

۳- شيت هاي ارائه سايز A2 و عمودي (portrait):

– حداقل ۳ شيت و حداکثر ۴ شيت، شيت ها بايد دقيقا مطابق با نسخه ديجيتالي باشند.
– شيت ۱ شامل عکس هاي موجود در سايت (در صورت وجود)، توسعه دهنده و پيمانکار سايت (در صورت وجود)، پلان، طبقات، نماها، پلان مبلمان و تحليل سايت باشد.
– در شيتهاي ۲، ۳ و ۴ پرسپکتيو هاي سه بعدي قرار مي گيرد براي دريافت دستورالعمل هاي استفاده از رنگ به بخش شماره ۷ رنگ ها مراجعه کنيد.
– شيت هاي ارائه بايد به صورت عمودي (portrait) طراحي شده و به هيچ عنوان به صورت افقي نباشند.
– نسخه ديجيتالي شيت هاي A2 پروژه بايد در CD / DVD با پوشه اي به نام “Presentation Board” ذخيره شود و نام هر کدام به صورت “Your Name – Board” نام گذاري شود. 

۴- نام گذاري مدارک داخل شيت هاي ارائه:

– تمامي فضاهاي پلان ها نام گذاري شوند.
– پرسپکتيو هاي موجود در شيت هاي ديجيتال ۲، ۳ و ۴ بايد در اندازه هاي A4 ،A3 يا A5 باشد و داخل شيت قرار گيرند.
– فرم ثبت نام بايد هنگام ارسال مدارک به همراه CD / DVD به عنوان صفحه روي کار پيوست يا ضميمه شود. – به منظور عدم افشاي نام شما در مراحل داوري، نام يا ساير مشخصات شناسايي خود را روي شيت هاي خود قرار ندهيد.

۵- تصاوير پرسپکتيو:

-هر کدام از فايل هاي پرسپکتيو به صورت جداگانه بايد (حداقل) در اندازه A4 باشد. اين فايل ها بايد در پوشه اي با عنوان ؛perspectives” و با فرمت JPEG ذخيره شوند و نام گذاري آن ها براساس نام فضا باشد. به عنوان مثال، اتاق نشيمن/ لابي.
– تمام فايل هاي تصويري بايد حداقل ۳۰۰ dpi و فقط در فرمت JPEG باشند. 

۶- عکس ها:

– يک عکس پرسنلي جديد از خود با وضوح بالا در قالب JPEG با کيفيت ۳۰۰ dpi و با نام خود به عنوان نام فايل بارگذاري شود. (به عنوان مثال “نام شرکت کننده.jpeg).
– اطمينان حاصل کنيد که چهره شما کاملا واضح ديده شود. زيرا در صورت انتخاب شدن به عنوان فيناليست از اين عکس براي رسانه ها و نشريات آنلاين استفاده خواهد شد.

۷- رنگ ها:

– تمام رنگ هاي استفاده شده در پروژه، در صورت وجود، بايد از طيف رنگ هاي شرکت نيپون باشد.
– در فرم ثبت نام مشخص کنيد که کاليته هاي رنگي از کدام کشور نماينده ي Nippon انتخاب شده اند، زيرا هر کدام از کشورها مجموعه هاي مختلفي از نام رنگ ها و کد هاي رنگي دارند.
– براي مشاهده/ دانلود کاليته هاي رنگي به وبسايت رسمي مسابقه مراجعه کنيد.

ارسال مدارک غير آنلاين پستي:

۱ فرم ثبت نام را در بخش C تکميل کرده و آن را به CD / DVD ضميمه کنيد.
۲- CD / DVD حاوي:
– پوشه اي به نام Presentation Board که داراي فايل هاي JPEG شيتهاي ارائه شما با کيفيت ۳۰۰ dpi باشد و نام گذاري آن ها به صورت Your Name – Board 1.jpeg” ،”Your Name – Board 2 ،”Your Name – Board 3.jpeg به همين ترتيب باشد. (در نام فايل ها به جاي Your Name نام خود را بنويسيد و در ادامه شماره ي برد و يا شيت را بنويسيد. مثال: نام شرکت کننده- برد ۳ .jpge) تمامي فايل ها به صورت عمودي (portrait) باشند و افقي نباشند.
– پوشه اي به نام perspectives شامل تمام پرسپکتيو ها در قالب، JPEG با کيفيت ۳۰۰ dpi و نامگذاري مناسب به عنوان مثال اتاق “نشيمن” يا “لابي”).
– شرح کانسپت طراحي شما نبايد بيش از ۸۰۰ کلمه باشد و در يک فايل Microsoft Word با نام “Design Concept Statement.docx” ذخيره شود.
– عکس پرسنلي جديد شما با فرمت JPEG و کيفيت ۳۰۰ dpi که نام فايل عکس نام شما باشد. )به عنوان مثال نام شرکت کننده. jpge ).
– فرم ثبت نام و CD / DVD را به دبيرخانه مسابقه معماري AYDA پست کنيد.

* تذکر: لطفاً از کامل بودن نوشته ها و مدارک ارسالي اطمينان حاصل فرماييد زيرا مدارک ارسالي ناقص پذيرفته نشده و ممکن است رد شوند.

قوانين و مقررات:

– شرکت کنندگان بايد در زمان ارسال دانشجوي يکي از رشته هاي معماري و / يا ساير دوره هاي مربوطه در يک مؤسسه آموزشي باشند. اگر مشخص شود که شرکت کننده در زمان ثبت نام فارغ التحصيل شده است، رد صلاحيت مي شود.
– اين مسابقه براي کليه دانشجويان معماري در سال سوم و بالاتر مجاز است.
– شرکت کنندگان بايد کمتر از يک سال تجربه کار حرفه اي داشته باشند. در صورتي که دوره کار آموزي اجباري يک ساله دانشگاه/ موسسه پس از فارغ التحصيلي شرکت کننده اتفاق بيفتد اين دوره به عنوان تجربه کاري حرفه اي در نظر گرفته مي شود.
– هر دانشجو فقط مي تواند با يک پروژه ثبت نام کند.
– آثار ارسالي بايد کاملاً با دستورالعمل هاي ثبت نام مطابقت داشته باشد و بايد به هماهنگ کننده و مسئول مسابقه در هر دانشگاه (هر زمان که لازم باشد) ارسال شود.
– تاريخ نهايي ارسال [هر کشور مهلت ارسال را تعيين کند] است.
– تصميمات داوران قطعي است.
– به نامزد هاي منتخب جهت ارائه شفاهي براي تصميم گيري نهايي داوران اطلاع رساني خواهد شد.
– به برندگان براي شرکت در مراسم اهدا جوائز اطلاع رساني خواهد شد. چنانچه آثار برگزيده توسط برگزار کننده و حامي مالي برنامه مناسب تشخيص داده شوند، ممکن است در برنامه هاي بازاريابي و تبليغاتي از آن ها استفاده شود.
– کليه هزينه هاي سفر و ساير موارد مربوط به حضور در مراسم ارائه ملي، ارائه شفاهي و مراسم اهداي جوايز در سطح ملي بر عهده برندگان خواهد بود. جوايز غير قابل انتقال و غير قابل تعويض با وجه نقد يا غير نقد هستند.
– برگزارکننده اين حق را براي خود محفوظ مي دارد که معادل ريالي جوايز به نرخ روز را با ارزش مشابه بدون اطلاع قبلي براي جايزه ها جايگزين کند.
– فقط برندگان عنوان هاي اصلي بين المللي مجاز به شرکت در مسابقات آينده AYDA نخواهند بود. اما از ساير شرکت کنندگان سال هاي قبل جهت شرکت در مسابقه استقبال مي شود. 

بيانيه رفع مسئوليت:

بدينوسيله تأييد ميکنم که اطلاعات فوق صحيح و دقيق است. اين پروژه منحصرا براي مسابقه (۲۰۲۳ AYDA) در نظر گرفته شده است. مطابق با قانون محافظت از اطلاعات شخصي ۲۰۱۰ (PDPA) اطلاعات شخصي شما در اختيار اشخاص ثالث قرار داده نمي شود مگر براي شرکتها و / يا برندهاي همکار با رنگ نيپون شما با ارسال داده هاي خود، موافقت ميکنيد که رنگ نيپون داده هاي شما را پردازش کرده و براي استفاده در آينده به آن ها دسترسي داشته باشد. شما به هيچ وجه حق شکايت از رنگ نيپون با عنوان نقض تعهدات تحت PDPA را نخواهيد داشت. 

تبصره ها:

– ارسالي هاي (۲۰۲۳ AYDA) بايد متعلق به شخص شرکت کننده باشد.
– هر پروژه ارسالي بايد شرايط ارسال، معيارهاي ارائه و معيارهاي مورد نظر هر گروه را داشته باشد.
– شرکت کنندگان قبلي که عنوان بزرگت رين طراح سال به آن ها اعطا شده مجاز به شرکت در مسابقه ۲۰۲۳ (AYDA) نيستند.
– ارسال هايي که با شرايط مطابقت نداشته باشند پذيرفته نمي شوند.

هيئت داوران (به ترتيب حروف الفبا):

• پانته آ اسلامي
• هومن بالا زاده
• انسيه خمسه

جوايز ملي:

نفر اول: ۲ سکه تمام بهار آزادي
نفر دوم: ۱ سکه  تمام بهار آزادي
نفر سوم: ۱ نيم سکه بهار آزادي
* برنده نفر اول ملي، نماينده کشور خود در گروه معماري در مراسم بين المللي مسابقه آيدا در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و با ساير فيناليست هاي بين المللي رقابت خواهد کرد.
* اهداي لوح تقدير به ۱۰ طرح منتخب

 جوايز بين المللي:

جايزه نفر اول بين المللي:

– دريافت لقب طراح جوان آسيا
– فرصت شرکت در دوره ي سه هفته اي با گروه ورودي ژوئن ۲۰۲۵ در دانشکده تحصيلات تکميلي طراحي دانشگاه  هاروارد، در ايالت متحده آمريکا، به ارزش ۱۰،۰۰۰ دلار که تمام هزينه ها توسط شرکت رنگ نيپون پرداخت شـده است.

 سه جايزه ۱۰۰۰ دلاري نقدي:

جايزه رنگ نيپون: جايزه نقدي به ارزش ۱۰۰۰ دلار
جايزه بهترين طرح پايدار: جايزه نقدي به ارزش ۱۰۰۰ دلار
جايزه بهترين طراحي تاثير گذار: جايزه نقدي به ارزش ۱۰۰۰ دلار

* ثبت نام در اين رويداد رايگان مي باشد.

تاريخ هاي مهم:

آخرين مهلت ارسال آثار: ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲

دريافت مدارک:
فرم ثبت نام و کاليته هاي رنگي، از طريق سايت دبيرخانه قابل دريافت مي باشد. 

دريافت PDF فراخوان

دبيرخانه:
نشاني: تهران، ميدان امام خميني، خيابان ناصرخسرو، کوچه دکتر مسعود خان، پلاک ۱
کدپستي: ۱۱۱۵۶۱۴۶۱۱
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۷۹۸۷۰ (داخلي ۳۲۰)
ايميل: info@aydairan.ir

سايت مسابقه 
اينستاگرام: instagram.com/ayda_npir

منبع: معمارنيوز

پیمایش به بالا