فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک سرو نقرهای ۱۳۹۸
سرو نقرهای ۹۸، به روال هر دوره در پاییز و در تهران برگزار میشود و امیـد است که آثـار در سایـر شهرهای ایـران نیز به نمایش درآیند. دوسالانه «سـرو نقـرهای»، مجالی است برای تک تک اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که گزارشی از فعالیتهای حرفـهایشان در ۲ سال گذشته را در فضایی مناسب با سایر همکاران خویش به نمایش گذارند.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقرهای»، در این دوسالانه قطعا از هریک از اعضا یک اثر به نمایش در خواهد آمد، هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از همه اعضای انجمن دعوت میکند تا با شرکت فعال خود در این رویداد در هرچه پرشورتر برگزار شدن این نمایشگاه سهیم باشند.
ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقرهای» در هفت بخش شامل «نشان و هویت»، «نشر»، «پوستر»، «تبلیغات و گرافیک محیطی»، «دیجیتال»، «تایپ فیس» و «تولیدات استودیوها» برگزار می شود که شیوه ارایه آثار در هر بخش عبارت است از:
نشان و هویت:
۱–طراحی نشانه
نشانه یا نشانه نوشتار که به طور مستقل طراحی شده، یا طراح مایل به ارایه آن بدون هویت بصری است.
شیوه ارایه:فایل اثر، پرینت A۴ و نمونه منتشر شده
Pdf / vector / A۴ / ۳۰۰dpi / cmyk / jpg
۲–طراحی هویت بصری
هویت بصری برای یک مجموعه یا رویداد فرهنگی، اجتماعی یا تبلیغاتی شامل:
نشانه، نشانه نوشته، پیکتوگرام، اوراق اداری، هدایای تبلیغاتی، کاتالوگ، یادمان، گرافیک محیطی، اینفوگرافیک و سایرمواردی که در یک مجموعه قرار میگیرد.
شیوه ارایه: اصل کارهای چاپ شده، فایل اثر، پرینت A۴ از موارد غیر چاپی و عکس چیدمان ترکیبی.
در صورتی که مجموعه هویت بصری مربوط به فضای مجازی باشد، فایل و لینک اثر کافی است.
نشـر:
۳ - طراحی جلد
کتاب، مجله، نشریه، لوح فشرده صوتی و تصویری
شیوه ارایه:اصل اثر، فایل روی جلد،عکس قابل چاپ برای جلدهای خاص
۴–طراحی صفحهآرایی
کتاب، مجله، نشریه، روزنامه، بروشور، کاتالوگ و تقویم
شیوه ارایه:اصل اثر ،فایل اثر از صفحات مورد نظر
پوستر:
۵–طراحی پوسترهای تجاری، فرهنگی،اجتماعی و سیاسی (فقط پوسترهای دارای سفارش دهنده)
شیوه ارایه:اصل اثر در اندازه حداقل ۴۲ *۳۰ و حداکثر در ۱۲۰*۸۴ سانتی متر، پرینت A۴ و فایل اثر
تبلیغات و گرافیک محیطی:
۶–طراحی تبلیغات
میتواند به صورت کمپین تبلیغاتی یا به صورت تبلیغات موردی باشد.
۷–طراحی علایم تصویری و طراحی محیطی
شامل:طراحی مجموعه تابلوهای نوشتاری، علایم و نشانههای محیطی برای اطلاع رسانی، راهیابی، رفاه، ایمنی، هشدار دهنده، بازدارنده و تزیینات محیطی
شیوه ارایه :اصل اثر ، فایل اثر و عکس از وجوه مورد نظر
۸–طراحی بسته بندی
بسته بندی، برچسب و آویز محصول
شیوه ارایه:اصل اثر، عکس قابل چاپ از نمونه سه بعدی اگر بسته به صورت مجموعه باشد میتواند تا ۳ اثر ارسال شود
دیجیتال:
۹–طراحی برای وب سایت، اپلیکیشن، شبکههای مجازی
شیوه ارایه:فایل اثر / ۶ فریم از فایل تصویری، نشانی وب سایت برای طراحی صفحات وب فایل mp۴
برای ارایه در نمایشگاه
۱۰–موشن گرافیکس
طراحی عنوانبندی فیلم، میان برنامههای تلویزیونی، اینفو گرافیک متحرک، انواع ویدئو گرافیک و موشن گرافیکس
شیوه ارایه:فایل اثر / ۶ فریم روی فایل
*(حداکثر دو اثر)
تایپ فیس:
۱۱- طراحی مجموعه کامل حروف فارسی
شیوه ارایه:فایل اثر
*(حداکثر دو اثر یا یک خانواده)
پرینت ۱۰۰ * ۷۰
تولیدات استودیوها:
۱۲ - تولید و رزومه یک سال کاری و معرفی اعضای تیم اجرایی
نحوه ارایه: پروژه بر روی CD
جوایز:
تندیس سرو نقرهای به اثر برگزیده در هر بخش اهدا می شود.
دیپلم افتخار به دو اثر دیگر در هر بخش تعلق می گیرد.
تندیس سرو نقرهای به برترین استودیوی طراحی گرافیک اهدا می شود.
شرایط شرکت:
این دو سالانه مختص اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، طراحانی که تاکنون نسبت به پرداخت حق عضویت سال جاری خود اقدام کردهاند.
* هر عضو میتواند بـه انتخاب خود با ۳ اثر در بخشهای مختلف شرکت کند اما حداقل ۱ اثر وی به نمایش درخواهد آمد.
* داوری آثار در هر بخش جداگانه انجام میشود.
* سرو نقرهای طراحی گرافیک را تنها با سفارشدهنده میشناسد. مسئولیت صحت مالکیت معنوی بر عهده شرکت کننده است.
* آثار انتشار یافته طراحان از پاییز ۹۶ لغایت پاییز ۹۸ پذیرفته میشود.
* محدودیتی در تکنیک آثار ارسالی وجود ندارد.
* آثار سری یک اثر محسوب میشود. اما دبیرخانه سرو مختار است در شرایط محدودیت فضای نمایش یا همخوانی نداشتن آثار ارسالی با شرایط فراخوان هر تعداد از مجموعه را که مناسب است به نمایش بگذارد، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم آثار سری را به ترتیب اولویت خودتان شمارهگذاری نمایید.
* حق نشر ونمایش آثار راه یافته به سرو با رعایت حقوق طراح برای برگزارکننده محفوظ است.
* داوران محترم در بخشی که حیطه داوری آنهاست؛ اثرشان خارج از مسابقه محسوب میشود، اما در سایر بخشها میتوانند شرکت کنند.
* آثاری که با قوانین جمهوری اسلامی ایران همخوانی نداشته باشند و یا کپی تشخیص داده شوند، به دو سالانه راه نخواهند یافت.
* تصمیمگیری موارد پیشبینی نشده، به عهده شورای برنامهریزی و سیاستگذاری سرو ۹۸ خواهد بود.
شیوه ارسال آثار:
ارسال آثار چه از طریق پست و چه حضوری شامل موارد زیر است:
* اصل اثر، لوح فشرده حاوی اثر و عکسهای قابل چاپ از موارد خاص (در صورت نیاز)،
* پرینت موارد غیر چاپی، یا فلش حاوی اثر.
(CD یا فلش مموری تحویلی برگشت نخواهد شد)
مشخصات فایل اثر:
A۴ / dpi۳۰۰ / cmyk / jpg
نام و نامخانوادگی خود، شماره تلفن و شماره عضویتتان را روی لوح فشرده بنویسید.
شیوه نامگذاری:
شماره اثر – نام و نامخانوادگی طراح – شماره بخش نمایشگاه
در حالت سری از ترتیب حروف لاتین استفاده کنید:
۳ – name surname – ۱(A)
آثاری که به صورت گرافیک برداری vector طراحی شده الزاما با فرمت PDF ارسال گردد.
فرم شرکت در نمایشگاه و برچسب آن را به دو زبان فارسی و انگلیسی از سایت انجمن دانلود و تایپ کنید.
فرمهای دستنویس و فرمهای بدون امضاء پذیرفتنی نیست.
برچسب را پشت اثر (بالا گوشه سمت راست) با چسب نواری بچسبانید. فراموش نکنید که دستهبندی و صحت مشخصات آثار در کاتالوگ نمایشگاه به اطلاعات فرم شما بستگی دارد.
طراحان میتوانند آثار خود را به صورت حضوری و یا توسط پست با هزینه شخصی به دبیرخانه سرو نقرهای ارسال نمایند. هرگونه آسیب احتمالی ناشی از ارسال متوجه فرستنده است. همچنین هیچ یک از آثار برگشت داده نخواهد شد.
آثار موشن گرافیکس ۶ فریم بـر روی یک صفحـه A۴ پرینـت و به همـراه فایل آثـار ترجیحـا mp۴ با حجم حداکثر ۲۵ مگابایت بر روی CD یا فلش ارائه شود.
تقویم کاری:
مهلت تحویل آثار تا پایان ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۱۸ آبان ۹۸ است.
گشایش سرو نقرهای: جمعه ۲۲ آذر ۹۸
داوری آثار: پس از چیدمان آثار در نمایشگاهها
مراسم پایانی و اهدای جوایز سرو: 29 آذر ۹۸
نشانی محل دبیرخانه ششمین دوسالانه سرونقرهای:
خیابان کریمخان، نبش استاد نجات الهی شمالی، بوستان مریم، گالری مریم
تلفن: ۰۲۱۸۸۹۲۲۱۲۰
دبیر سرو نقرهای: محسن سلیمانی
شورای سیاستگذاری:
مهرداد احمدی شیخانی، آرش تنهایی، مهردخت دارابی، مازیـار زنـد، مسعـود سپهر، محسن سلیمانی، کارنگ طیاری، فاطمه کرکه آبادی
مشاوران سرو نقرهای ۹۸:
فرزاد ادیبی، اونیش امین الهی، مجید بلوچ، کوروش پارسا نژاد، ابراهیم حقیقی، کیانوش غریبپور، بهرام کلهرنیا و مریم کهوند
مدیر هنری: استودیو فا/ مهدی فاتحی
مدیر اجرایی: عادل صدر ممتاز
مدیر روابط عمومی و رسانه: آزاده فضلی