«سرو نقره‌اي» بانک اطلاعاتي خوبي براي سازمان‌ها است

موسوي گفت: سازمان‌ها به ويژه سازمان زيباسازي در حوزه گرافيک شهري به ويژه تبليغات فرهنگي نياز دائمي به آثار هنرمندان گرافيک دارد و دوسالانه «سرو نقره‌اي» مي‌تواند جايگاه بانک اطلاعاتي خوبي را براي اين سازمان داشته باشد.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از  ايلنا،‌ سيدمجتبي موسوي (معاون فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران) درباره دوسالانه «سرو نقره‌اي» و بهره‌برداري ارگان‌ها و سازمان‌ها از ظرفيت اين دوسالانه گفت: دوسالانه گرافيک «سرو نقره‌اي» به عنوان نماينده دو سال فعاليت حرفه‌اي هنرمندان طراح گرافيک به حساب مي‌آيد نه لزوماً همه دوره کاري آنها. در واقع دوسالانه «سرو نقره‌اي» فرصتي براي هنرمندان گرافيک به ويژه نسل جوان است و اهميت زيادي دارد. اين رويداد همچنين براي ارگان‌هاي بهره‌بردار همچون سازمان زيباسازي شهر تهران نيز مي‌تواند مفيد واقع شود از اين حيث که با ايده‌ها و حتي هنرمنداني که در اين حوزه در حال فعاليت هستند، آشنا شوند.

وي تاکيد کرد: اين شناختي که به دست مي‌آيد، براي سياستگذاري و برنامه‌ريزي در حيطه گرافيک شهري بسيار مفيد است.

Image result for سيدمجتبي موسوي"

موسوي تصريح کرد: انتظار اينکه از چنين نمايشگاهي، بهره‌برداري مستقيم به عمل آيد شايد انتظار بجايي نباشد چراکه تعدد آثار و تعداد زياد هنرمندان در اين رويداد که در مدت کوتاهي برگزار مي‌شود، شايد در همان دوره قابل برنامه‌ريزي نباشد اما مهم اين است که معرفي و شناخت نسبت به هنرمندان و کارِ آنها براي دوره‌هاي آينده و طول فعاليت‌هاي هنرمندان به دست آيد.

وي با اشاره به نياز دائمي سازمان زيباسازي به هنرمندان گرافيک در حوزه گرافيک شهري، بيان کرد: از جمله سازمان‌هايي که مي‌تواند از آثار اين هنرمندان بهره گيرد، سازمان زيباسازي است چراکه در حوزه گرافيک شهري به ويژه تبليغات فرهنگي نياز دائمي به آثار اين هنرمندان دارد و دوسالانه «سرو نقره‌اي» مي‌تواند جايگاه بانک اطلاعاتي خوبي را براي اين سازمان داشته باشد تا از اين طريق براي دعوت از هنرمندان طراح گرافيک در زمينه‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي مختلف اقدام کند.

معاون فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران درباره اينکه آثار گرافيک چقدر در ارتقاي سليقه و زيبايي شناسي مردم موثر است، گفت: هنر گرافيک، سال‌هاي سال است در همه عرصه‌ها سبب بالابردن سليقه بصري مردم شده است؛ به جزء کارکرد تبليغاتي و اطلاع‌رساني هنر گرافيک، آنجايي که از هنرمند حرفه‌اي و ايده‌هاي خلاق استفاده شده، چنين اتفاقي افتاده است چون گرافيک، هنري است که تقريباً بي واسطه با مردم ارتباط برقرار مي‌کند و به نظر مي‌رسد اين موضوع براي هنرمند طراح گرافيک هم يک فرصت و هم وظيفه‌اي سنگين است که بتواند سطح ديد، زيبايي شناسي و سليقه مخاطب را ارتقا دهد.

نمايشگاه آثار ششمين دوسالانه طراحي گرافيک «سرو نقره‌اي» از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه در خانه هنرمندان ايران برپاست

پیمایش به بالا