يک محقق ايتاليايي مدعي است، طراحي جديدي از مسيح (ع) کشف کرده که توسط «لئوناردو داوينچي» خلق شده است.

به گزارش گالري آنلاين، ايسنا به نقل از آرتنت نوشت، يک محقق ايتاليايي مدعي است طراحي جديدي از مسيح (ع) کشف کرده است که ميتواند به ترديدها درباره اصالت تابلو «سالواتور موندي» اثر «لئوناردو داوينچي» قوت ببخشد.
داستان از اينجا شروع شد که يک مجموعهدار خصوصي در «لکو» طراحي با گچ قرمز به «آناليسا دي ماريا» يک محقق آثار «داوينچي» و از اعضاي مرکز يونسکو در فلورانس نشان داد. «دي ماريا» بلافاصله پس از مشاهده اين طراحي اين اثر را به عنوان يکي از آثار «لئوناردو داوينچي» شناسايي کرد.
اين محقق در گفت و گو با يک نشريه محلي بيان کرد :« اين چهره حقيقي «سالواتور موندي» است. اين طراحي تمامي ويژگيهاي طراحيهاي «لئوناردو» را در برگرفته است. اين اثر زبان «لئوناردو داوينچي» است و بسيار هم صريح و بلند صحبت ميکند.»
اين محقق همچنين معتقد است بين اين طراحي جديد و خودنگاره مشهور «داوينچي» شباهتهاي بسياري وجود دارد، چراکه هر دو اين طراحيها چهره سوژه نقاشي را در نماي سهرخ به تصوير ميکشند.

خودنگاره مشهور «داوينچي»
با اين حال در تابلو نقاشي «سالواتور موندي»(گرانترين تابلو نقاشي جهان) مسيح (ع) به نحوي به تصوير کشيده شده تا به صورت مستقيم به مخاطبان نگاه کند. اين تابلو نقاشي که قرنها گمشده بود سالها به عنوان اثري از «بولترافيو» يکي از هنرمنداني که در کارگاه «داوينچي» کار ميکرد شناخته شده بود.
در سال ۲۰۱۱ بود که اين تابلو نقاشي به عنوان يکي از آثار «داوينچي» در گالري ملي لندن براي عموم مردم به نمايش گذاشته شد، اما پس از آنکه اين اثر در سال ۲۰۱۷ در حراجي «کريستيز» به مزايده گذاشته شد برخي از کارشناسان بار ديگر صحت اصالت اين تابلو نقاشي را به عنوان يکي از آثار «داوينچي» زير سوال بردند.

تابلو نقاشي «سالواتور موندي»
اين تابلو نقاشي در نهايت به قيمت ۴۵۰ ميليون دلار به يک خريدار ناشناس فروخته شد و پس از آن هيچگاه عمومي به نمايش گذاشته نشد.
حالا «دي ماريا» مدعي است طراحي جديدي که کشف شده است ثابت ميکند تابلو نقاشي «سالواتور موندي» اثر «داوينچي» نيست، چراکه طراحي جديد کشفشده از چهره مسيح (ع) بسيار با تابلو «سالواتور موندي» تفاوت دارد.

طراحي کشفشده منسوب به «داوينچي»
«دي ماريا» قصد دارد تحقيقات خود درباره اين طراحي جديد را پس از اتمام قرنطينه در ايتاليا ارائه کند.
به گفته اين محقق بررسيهاي علمي نشان ميدهد قدمت اين طراحي به اوايل قرن شانزدهم ميلادي بازميگردد و نحوه به تصوير کشيدن ريش و چشمها در اين طراحي نيز شباهت بسيار زيادي به سبک طراحي «داوينچي» دارد، با اين حال تحقيقات بر روي اين اثر همچنان ادامه دارد.
