توضيحات هادي مظفري درباره شست‌وشوي مجسمه هاي موزه هنرهاي معاصر

مديرکل اداره هنرهاي تجسمي، عکس منتشرشده از شست‌وشوي مجسمه جاکومتي با شلنگ در محوطه باز موزه هنرهاي معاصر تهران را متعلق به سال ۸۶ مي داند و يادآور مي شود که اين مجسمه بيش از سه سال پيش به داخل موزه منتقل شده است.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايسنا، هادي مظفري، مديرکل اداره هنرهاي تجسمي درباره عکس منتشر شده از شست‌وشوي مجسمه جاکومتي در محوطه موزه هنرهاي معاصر با بيان اين نکته که اين عکس متعلق به سال‌ها پيش است، توضيح داد: اين تصوير مربوط به فيلم مستندي است که سال ۸۶ درباره موزه هنرهاي معاصر تهران ساخته شد که در بخشي از آن در حال شست‌وشوي مجسمه جاکومتي هستند. متاسفانه فردي که اين تصوير را منتشر کرده، بخشي از اين فيلم را تقطيع و بخش مورد نظر را منتشر کرده است. 

او ادامه داد: اين در حالي است که دو مجسمه جاکومتي که از سال ۵۶ و همزمان با افتتاح موزه هنرهاي معاصر در محوطه بيروني و حياط موزه نصب شدند، چند سال پيش به خاطر آسيب‌هايي که در فضاي محيطي به اين مجسمه‌ها وارد مي‌شد و با نظر کارشناسان بنياد جاکومتي به داخل موزه منتقل شدند و الان بيش از سه سال است که اين آثار داخل موزه نگهداري مي‌شوند.

مظفري با ابراز تاسف نسبت به انتشار اخباري خلاف واقع در فضاي مجازي، تاکيد کرد: موزه هنرهاي معاصر هميشه براي هنرمندان، صنف‌هاي هنري و مديران و مسوولان داراي اهميت بوده است. آثار موجود در موزه هنرهاي معاصر، مربوط به کشور و تمام مردم است و کسي نمي‌تواند بگويد که انگيزه بيشتري براي پاسداري و مراقبت از اين آثار دارد؛ بلکه خردجمعي و تمام افکار عمومي بر حفاظت و مراقبت از آثار موزه هنرهاي معاصر تاکيد دارد. 

مدير کل اداره هنرهاي تجسمي درخواست کرد که «در چنين شرايطي حتماً قبل از انتشار، اخبار راستي‌آزمايي شود» و افزود: در همين راستا همکاران ما در موزه هنرهاي معاصر و دفتر هنرهاي تجسمي هميشه براي پاسخگويي به سوالات آماده هستند. 

مظفري درباره حاشيه هايي که براي تغيير لوگوي موزه هنرهاي معاصر پيش آمد، اظهار کرد: در بحث تغيير لوگوي موزه هنرهاي معاصر نيز تمام نمايندگان نشريات و رسانه‌هايي که در جلسه حضور داشتند، مي‌توانند شهادت دهند که به هيچ عنوان قرار نبود لوگوي اين موزه تغيير کند. لوگويي که در سال ۷۰ توسط آقاي جواد پويان طراحي شد، کماکان قرار بود مورد استفاده قرار بگيرد، اما در عين حال قرار بود هويت بصري موزه نيز گسترش پيدا کند و چيزي فراتر از لوگو براي موزه طراحي شود؛ موضوعي که در سال‌هاي گذشته فاقد آن بوديم. در آن جلسه آقاي رضا عابديني به عنوان يک طراح شاخص و شناخته شده بيان کرد که موزه جز لوگو، هويت بصري ديگري نداشت و در سال‌هاي گذشته حتي فونتي که براي موزه در چند مرحله طراحي شده بود، نتوانسته تجانس لازم را برقرار کند.

مديرکل دفتر هنرهاي تجسمي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا با توجه به اتفاقات اخير بازگشايي موزه با تاخير همراه مي‌شود، گفت: شرايط بازگشايي بر اساس آن چيزي که پيش‌بيني شده دي ماه فراهم است، اما براي افتتاح نياز به صدور مجوز از سوي ستاد ملي کرونا داريم که در حال انجام است. 

پیمایش به بالا