برپايي نمايشگاه “نقطه دوباره شروع” در گالري بهارين

گالري بهارين روز ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ميزبان نمايشگاه گروهي نقاشي و حجم (کودک و نوجوان) تحت عنوان "نقطه دوباره شروع" مي شود.

مربيان‌ و برگزار کنندگان اين نمايشگاه عليرضا نوشادي و شيرين باب السلام هستند.

گفتني است، اين نمايشگاه همراه با اجراي ويژه کودکان‌ هنرمند مجموعه "باهاوس هوم استوديو" برگزار خواهد شد.

اسامي هنرمندان: تارا تيموري، آرينا ابراهيمي، هانا قرباني، آترينا راحل، ويانا نوروزي، آترينا کلبادي نژاد، رسا رضاييا، بنيتا حاجي خاني، ديانا ضرابي، هستيا محمودي، نيکان توکلي، نيکان شيخ زاده، نيکا رهبري، نگارين شيخ زاده، پندار و نيکا بانيانفر، باران بريري، اميرمهدي لطفيان، نورا لطفيان، ملورين باب السلام، نفس نعيمي ذاکر، ديانا رفيعي، اهورا وحدتي، آلا احساني به نمايش در مي آيد.

در بيانيه اين نمايشگاه  آمده است:

نقطه =(ادبي_علامتي ريز و خال مانند در انتهاي جملهً نوشتاري.
عموما "نقطه" با قدرت هر چه تمام تر بر روي کاغذ فشار داده مي شود تا مهري باشد به پايان جمله. نقطه در هنر نقاشي آن است که به دستور مظفرالدين شاه
قاجار توسط محمد غفاري در ايران گذاشته شد.
دوباره = [دُ ر / ر] کرت ثاني. کرت ديگر. ديگر بار. بار ديگر.
کلمه ايست که در عموم براي تلاش مجدد استفاده مي شود تا بتواند بار اول را جبران کند يا به از آن شود. اين امر به صورت آزمون و خطا شکل مي گيرد. دوباره ها بايد در تکميل هم به کار بروند که بتواند همانند پاک کني به طور مکرر روي نقطه کشيده شود تا تاثير آن نقطه محکِم روي کاغذ از بين برود.
شروع = [شُ](ع اِمص، اِ) آغاز کردن به کاري.
قصد بر اين است پاک کني باشيم تا تاثير نقطه را کم رنگ تر کنيم؛ (بهترآن بود همانند مارک روتکو که آثار خود را در کنار آثار دانش آموزانش در نمايشگاه هايي همچون موزه هنر پورتلند قرار داد ما نيز از آن وام گرفته و اين پاک کن را در دست هنرمنداني با سنين پايين قرار دهيم تا تاثير بيشتري در آينده بگذارد) اين آغازي ست براي شروع دوباره.

عليرضا نوشادي

شيرين باب السالم

عليرضا نوشادي و شيرين باب السلام در گفتگو با خبرنگار گالري آنلاين بيان کردند: هدف از برگزاري اين نمايشگاه اين است که نقاشي ها و اثرهاي هنري کودکان و نوجوانان که سرشار از احساسات بي بديل است به عنوان آثاري ناب و عاري از فضاي ديکته شده به نمايش گذاشته شود تا خود کودکان و همين طور افرادي که اين آثار را مشاهده مي کنند از روح آثار و خلاقيت به کار رفته در آنها بهره مند بشوند.
بياييم کودک و نوجوان هاي عزيز را جدي بگيريم . بدانيم که ايده ها و خلاقيتي که در هنر اين عزيزان با بياني خاص موج مي زند کمک کننده ي بزرگترهاييست که غرق در آموزه هاي ديکته شده از کودکي تا به سنين بالا بوده و هستند.
کيوريتورهاي اين رويداد در رابطه با روند شکل گيري اين نمايشگاه بيان کردند: در اوايل پاييز ۱۴۰۰بود که باري ديگر تصميم به برگزاري نمايشگاه از آثار هنرمندان کودک و نوجوان عزيز گرفتيم.کاري که در زمستان سال ۹۸ شروع کرده و به دليل شيوع بيماري کرونا ادامه پيدا نکرد، و اما به دليل تاثير مثبتي که اين نوع فعاليت ها براي خود هنرمندان کودک و نوجوان و همين طور بر روي مخاطبان بزرگسال مي گذارد تصميم به ادامه راهي که در آن سالها شروع کرده بوديم ،گرفتيم.
ايشان در ادامه افزودند: حال چرا اين ايده، معرفي هنرمنداني جسور در دوره ي خود مانند پيکاسو و دالي. دليل اين انتخاب دقيقا همان جسارت در شکستن و قواعد عصر خودشان بوده و چه چيزي ‌بهتر از تغيير چارچوب هاي مخرب و خلق ايده هاي نو است. همانطور که شايد بدانيد  ايرانيان در زمان قاجار بابت خواست شاهان که به صورت مطلق حرفي را ميزدند همگي مجبور به اطاعت بودند به همين شکل براي هنر و هنرمندان زمانه ي خود چارچوب گذاري مي کردند که بيرون آمدن از آن خيلي ممکن نبود. کمال الملک هم از اين جبر زمانه بي نصيب نماند و زماني که براي يادگيري هنر روز به فرنگ فرستاده شد شايد به ناچار دست به کپي از آثار موزه لوور زد و از جنبش جديد و ساختار شکن امپرسيونيسم چيزي در برگشت به ايران نگفت و مسير هنر نقاشي در ايران کمي عقب ماند به اين گونه شد که هنر نقاشي و سليقه اي که هنوز که هنوز است در عموم جامعه ايراني باقي مانده از دستاورد هاي همان زمان است و آن دستاورد علاقه ي عموم جامعه به کشيدن چهره انسان به صورت  عين به عين و سبک رئاليسم است.
بر اين باوريم که کودکان هر آنقدر افراد جسور و با ايده هاي نو را بشناسند مسيرشان براي خلق آثار خلاقانه بيشتر مي شود. و همين شد که از زمان پاييز تا بهمن ماه ۱۴۰۰ دو سبک سورئال و کوبيسم را به عزيزان کودک و نوجوان معرفي کرده و با شناخت اين سبک ها و هنرمندان مشهورش درست به خلق اين آثار زدند    

مربيان، هنرمندان کودک اين نمايشگاه در رابطه با تنيک آثار بيان کردند: تکنيک هاي متنوعي در خلق آثار به کار برده شده اما عمدتا از رنگ آکرليک براي رنگ کردن کار ها استفاده شده گاه بر روي چوب و گچ، گاه بر روي مقوا و سفال اما از رنگ ويتراي و ترکيب مواد و کلاژ و… هم براي برخي از آثارشان هم استفاده شده.
اين مدرسان هنر در رابطه با عنوان نمايشگاه بيان کردند: 

نقطه=(ادبي)عالمتي ريز و خال مانند در انتهاي جملهً نوشتاري.
عموما وي کاغذ فشار داده مي شود تا مهري ً "نقطه" با قدرت هر چه تمام تر بر ر
باشد به پايان جمله.نقطه در هنر نقاشي آن است که به دستور مظفرالدين شاه
قاجار توسط محمد غفاري در ايران گذاشته شد.
ِر[ کرت ثاني.کرت ديگر.ديگربار.بارديگر.
َر/
دوباره=]دُ
کلمه ايست که در عموم براي تالش مجدد استفاده مي شود تا بتواند بار اول را
جبران کند يا به از آن شود. اين امر به صورت آزمون و خطا شکل مي
گيرد.دوباره ها بايد در تکميل هم به کار بروند که بتواند همانند پاک کني به طور
مکرر روي نقطه کشيده شود تا تاثير آن نقطه محکِم روي کاغذ از بين برود.
شروع=] ُش[)ع اِمص، اِ(آغازکردن به کاري.
قصد بر اين است پاک کني باشيم تا تاثير نقطه را کم رنگ تر کنيم؛)بهترآن بود
همانند مارک روتکو که آثار خود را در کنار آثار دانش آموزانش در نمايشگاه
هايي همچون موزه هنر پورتلند قرار داد ما نيز از آن وام گرفته و اين پاک کن را
در دست هنرمنداني با سنين پايين قرار دهيم تا تاثير بيشتري در آينده بگذارد( اين
آغازي ست براي شروع دوباره.

علاقمندان جهت بازديد از نمايشگاه "نقطه دوباره شروع" مي توانند از ساعت 16:30 الي 19 به نشاني خيابان کريمخان، خيابان حافظ، نبش ورشو، پلاک 509 مراجعه نمايند.

پیمایش به بالا