حذف هنرمندان زن سياه پوست، موضوع اثر Sonia Boyce از بريتانيا بود که برنده جايزه دوسالانه ونيز شد.

به گزارش گالري آنلاين، Sonia Boyce عادت به بهبود بخشيدن روابط بين افراد با نظرات متفاوت دارد.
ماه گذشته، او به اولين هنرمند زن سياه پوستي تبديل شد که نماينده بريتانيا در Venice Biennale بود. اثري که او در غرفه بريتانيا به نمايش گذاشت برنده جايزه برتر شير طلايي شد. شش سال پيش، او اولين زن سياه پوست بريتانيايي بود که براي Royal Academy of Arts انتخاب شد.
با اين حال مسير شغلي Boyce به هيچ عنوان راحت نبوده است. موفقيت هاي گذشته او سال ها فراموش مي شدند، مانند زماني که او به اولين زن سياه پوست بريتانيايي تبديل شد که توانسته بود وارد مجموعه هاي موزه Tate در سال ۱۹۸۷ ميلادي شود، سپس از کانون توجه ناپديد شد. او نامرئي شدن و فراموشي فرهنگي را محور هنر خود قرار داده است. غرفه Venice او چيدمان صدا، ويدئو است که خاطرات او در مورد تاريخ حذف و فراموشي زنان هنرمند سياه پوست است.
حتي جايزه the Golden Lion اش را هم براي اثري متناسب با همين مفهوم برد. اين يادآور نامرئي شدني نسل هايي از هنرمندان است که سفيد پوست و مرد نبودند و هيچگاه به رسميت شناخته نشدند.
بنابراين، همانطور که در مصاحبه اخيرش گفت، او با قدرداني و احتياط از جايزه اش استقبال ميکند. Boyce در حالي که در استوديوي روشن خود در جنوب لندن نشسته بود، گفت: «تقريبا مضحک به نظر مي رسد که تا قرن بيست و يکم طول بکشد تا يک هنرمند زن سياه پوست بريتانيايي به Venice دعوت شود.» استوديواش رد پايي از installation برنده اش را هنوز نگاه داشته است: اکليل، تخته چند لا، تصوير زمينه و صفحه هاي موسيقي وينيل تخفيف خورده از خوانندگان زن سياه پوست.






