نمايش آثار قرن هجدهمي در موزه Getty

موزه Getty لس آنجلس، کاليفرنيا، آثار قرن هجدهم را ارائه مي‌کند، نمايشگاهي که محبوبيت آثار پاستل‌ را در اروپاي قرن هجدهم بررسي مي‌کند و ويژگي‌هاي فيزيکي خيره‌کننده آن‌ها را به نمايش مي‌گذارد.

به گزارش گالري آنلاين، اين نمايشگاه با ارائه آثاري از مجموعه موزه گتي به همراه چهار اثر امانتي، از 30 اوت 2022 تا 26 فوريه 2023 در مرکز گتي برپاست.

در اواسط قرن هجدهم، پاستل ها به اوج بي سابقه اي از محبوبيت و تحسين رسيدند. رنگدانه‌هاي خشک و ساتني که در چوب‌هايي با هر رنگي ساخته مي‌شدند، قابل حمل بودند و امکان اجراي سريع را فراهم مي‌کردند – به هنرمندان اجازه مي‌داد تا اصولي يک نقاشي را بکشند.

اميلي بيني، متصدي نقاشي هاي اروپايي در موزه هنرهاي زيباي سانفرانسيسکو و متصدي سابق طراحي ها در موزه گتي، مي گويد: «کار با پاستل با ,نقاشي با رنگ روغن, که به تجهيزات دست و پا گير، نشستن طولاني و زمان خشک شدن طولاني نياز دارد، تفاوت زيادي دارد. سهولت نسبي و قابل حمل بودن آن‌ها، پاستل‌ها را به وسيله‌اي مطلوب براي هنرمندان دوره گردي تبديل کرد که به دنبال گسترش کارنامه خود با پرتره هستند.

پاستليست‌ها اغلب بسيار متحرک بودند و به مقاصد دور و دراز سفر مي‌کردند. هنرمندان و نظاره‌گراني که در پاستل‌هاي قرن هجدهم ارائه مي‌شوند از اتريش، انگلستان، فرانسه، آلمان، ايتاليا، سوئيس و هلند آمده‌اند (گواهي بر ماهيت اروپايي بودن پديده پاستل)

پاستل هاي قرن هجدهم مانند آثاري از ژان اتين ليوتار، جان راسل، و روزالبا کريرا و ديگران در مجموعه موزه گتي برجسته مي شوند. اين نمايشگاه همچنين شامل آثاري است که اخيراً از آدلايد لابيل-گيارد و پيترو آنتونيو روتاري به دست آمده است و همچنين آثاري از کورنليس تروست که به ندرت ديده شده و به صورت امانت بلندمدت از Mauritshuis در هلند گرفته شده است.

پاستل هاي اين نمايشگاه با رنگ هاي غني، با قطعات برجسته اي مانند زن جوان روتاري با يک فن و پرتره ليوتار از ماريا فردريک، ون ريد-آتلون در هفت سالگي، مخاطبان را جذب خواهند کرد.

الي برنيک، کارآموز فارغ التحصيل در موزه گتي و يکي از متصديان نمايشگاه، مي گويد: «اين نمايشگاه با نمايش آثار بسياري از بااستعدادترين پرتره نگاران  عصر پاستل، جشني مجلل براي چشم هاست. علاوه بر اين، اين نمايشگاه چندين اثر از پاستليست‌هاي زن مانند آدلايد لابيل-گيارد، روزالبا کريرا و مري هور را به نمايش مي‌گذارد که نمونه‌اي از نقش مهم اين رسانه در آوردن زنان هنرمند به اين حرفه است.

پاستل‌هاي قرن هجدهم توسط اميلي بيني، متصدي نقاشي‌هاي اروپايي در موزه‌هاي هنرهاي زيباي سانفرانسيسکو و متصدي سابق طراحي‌ها در موزه گتي و الي برنيک، کارآموز فارغ‌التحصيل در موزه گتي، با کمک جوليان بروکس، متصدي ارشد طراحي در موزه گتي سرپرستي مي‌شود.

پیمایش به بالا