پيوندهاي سول لوويت با نقاشي کوير مرکزي استراليا

گالري هنري NSW سيدني به بررسي وابستگي‌هاي هنرمند مفهومي آمريکايي سول لوويت با نقاشي کوير مرکزي استراليا مي‌پردازد و طنين‌هاي موسيقايي آثار او را آشکار ميکند.

به گزارش گالري آنلاين، اين نمايشگاه که 27 آگوست افتتاح شد، سه موسيقي جديد را معرفي ميکند که هر کدام به طور مشترک توسط يک موسيقيدان آمريکايي و يک موسيقيدان بومي استراليايي در پاسخ به يک اثر هنري LeWitt ايجاد شده است.

لوويت يکي از چهره هاي محوري هنر اواخر قرن بيستم آمريکا بود که اصطلاح «هنر مفهومي» را ابداع کرد و ايده هايش همچنان بر هنرمندان سراسر جهان تأثير مي گذارد. او چندين بار به دعوت پروژه‌هاي هنري عمومي کالدور که با آنها در دو پروژه قبلي همکاري داشت به استراليا سفر کرد: پروژه 06 در گالري هنري NSW و گالري ملي ويکتوريا در سال 1977 و پروژه 11 در MCA، سيدني در سال 1998.

مايکل برند، مدير گالري هنر، گفت: «گالري هنري NSW يکي از مهم‌ترين مجموعه‌هاي آثار سول لويت در جهان را به لطف هديه کالدور دارد. ارتباط ما با سول لويت به معناي واقعي کلمه عميق است – در واقع اگر زير سطح رنگ يکي از ديوارهاي تالار خانواده جان کالدور را خراش دهيد، احتمالاً نقاشي ديواري اصلي او را از نمايشگاه سال 1977 خواهيد يافت. اثر Affinities و Resonance  سول لويت دايره کامل همکاري ما را به ارمغان مي آورد و نور مهم جديدي را بر ارتباط LeWitt با هنرمندان First Nations مي تاباند.

نيکلاس چمبرز، متصدي ارشد هنر بين‌المللي مدرن و معاصر گالري هنري نيوساوت ولز، مي‌گويد: «طراحي ديواري شماره 955: لوپي دوپي (قرمز و بنفش) متعلق به مجموعه‌اي است که در سال 1998 آغاز شد و لوويت پس از ايجاد طرح هايي با دو مداد چسبانده شده به هم، آنها را با حرکات موج مانند در اطراف کاغذ حرکت داد. Loopy doopy براي اولين بار در موزه هنر آمريکايي ويتني در سال 2000 نصب شد و در اينجا در گالري هنر شکل جديدي به خود مي گيرد، جايي که کل ديوار را پوشانده است و با معماري نئوکلاسيک در ساختمان 1897 مشخص شده است. نوارهاي رنگي درهم در طراحي ديوار شباهت زيادي به آثار اميلي کنگواري  و ديگر هنرمندان منطقه صحراي مرکزي دارد که بر گفتگوي بصري خارق‌العاده بين دو سنت هنري به ظاهر متفاوت تأکيد مي‌کند.

لوويت در طول 40 سال زندگي حرفه اي خود، بيش از 1200 نقاشي ديواري را در سايت ها و مکان هاي مختلف در سراسر جهان خلق کرد. بسياري از آثار هنري لوويت به عنوان مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها تصور مي‌شدند که مي‌توانستند توسط ديگران مستقيماً روي ديوار اجرا شوند.

جان کالدور، مدير پروژه‌هاي هنري عمومي کالدور، با لوويت وقتي ملاقات کرد که اولين نقاشي ديواري اين هنرمند را در گالري پائولا کوپر در نيويورک در سال 1968 ديد.

پیمایش به بالا