دوسالانه و نمايشگاه انرژي خورشيدي فرصتي براي طراحان و عموم مردم است تا روند گذار به انرژي و فناوري خورشيدي را در حالي که به سمت آيندهاي بدون کربن حرکت ميکنيم، بررسي کنند.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از هنرآنلاين، موسسه Het Nieuwe نخستين دوسالانه و نمايشگاه انرژي خورشيدي را با کيوريتوري ماتيلدا کرژيکوفسکي و همکاري مرجان ون اوبل و پائولين ون دونگن طراح ۹سپتامبر در روتردام افتتاح کرد. اين رويداد مجموعهاي از پروژهها در مورد انرژي خورشيدي در جامعه، محيط زيست و طراحي را بررسي ميکند.
در بحبوحه بحران انرژي، دوسالانه فرصتي براي طراحان و عموم مردم است تا روند گذار به انرژي و فناوري خورشيدي را در حالي که به سمت آيندهاي بدون کربن حرکت ميکنيم، بررسي کنند.
امروز چقدر انرژي داريم و نياز داريم؟ اگر جهان با انرژي خورشيدي کار کند چه تغيير ميکند؟ سفري به تاريخ خورشيد در نمايشگاه انرژي، بازديدکنندگان را دعوت ميکند تا قبل از اينکه با طيف متنوعي از پروژهها آشنا شوند، درباره سطوح انرژي شخصي خود فکر کنند و درباره مفاهيم آن بحث کنند. از پيشگاماني مانند ماريا تلکس گرفته تا ابتکارات آيندهمحور و معماري يکپارچه خورشيدي مايکل جانتزن، اين نمايشگاه نقش انرژي خورشيدي در بشريت را به نمايش ميگذارد و در عين حال چشمانداز فني و اقتصادي را نيز در نظر ميگيرد.

همچنين دوسالانه استفاده از انرژي خورشيدي را از طريق هنر، طراحي و گفتگو بررسي ميکند. در اين رويداد، ابتکار طراحان انرژي خورشيدي مرجان ون اوبل و پائولين ون دونگن را در کنار طراحان، دانشمندان، صنعت انرژيهاي خورشيدي و سياستگذاران قرار دارد. علاوه بر متخصصان، ساکنان، مصرفکنندگان و علاقهمندان به انرژي خورشيدي ميتوانند پاسخها و ايدههاي خود را در مورد خورشيد و جايي که به آينده شخصي، اجتماعي، مجازي و فضايي ما مربوط ميشود، تبادل کنند.
پيام دوسالانه انرژي خورشيدي آشکار است: «براي استفاده حداکثري از نيروي خورشيد، بايد از تفکر تکنوکراتيک فراتر برويم.» به مدت هفت هفته، دوسالانه انرژي خورشيدي بحثي را در مورد روابط جديد بين مردم و محيط اطرافشان باز، ديدگاههاي متنوع را جمعآوري و تبادل اطلاعات بين متخصصاني را که با انرژي خورشيدي کار ميکنند ترويج ميکند.
برنامههاي اين رويداد عبارت از سمينار بينالمللي در مورد طراحي خورشيدي و نمايشگاهي از آثار آليس وانگ، آنيسکا پولسکا و يک پروژه ساختهشده در استوديو مرجان ون اوبل است.


