فروش نوشابه با استفاده از نقاشي‌هاي معروف

کارزار تبليغاتي جديد شرکت کوکاکولا، شاهکار‌هاي دنياي هنر را زنده مي‌کند.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايسنا، در اوايل دهه ۱۹۶۰ ‌اندي وارهول شروع به آزمايش شيوه خاصي از سيلک‌اسکرين کرد که از آن براي بيان نظرات خود درباره توليد انبوه استفاده مي‌کرد. از جمله آثار نمادين او به تصوير کشيدن بطري‌هاي کوکاکولا بود.

اکنون بعد از گذشت ۵۰ سال، کوکاکولا از تفسير هنرمند پاپ در مورد مصرف گرايي بهره مي‌برد. يک فيلم تبليغاتي جديد با عنوان «شاهکار»، تابلوي کوکاکولا اثر وارهول را در کنار نقاشي‌هاي آشناي استادان ديگر، مانند جيغ ادوارد مونک (۱۸۹۵)، اتاق خواب وينسنت ون گوگ در آرل (۱۸۸۹) و پل درام و تپه غروب خورشيد (۱۸۵۸) اثر اوتاگاوا هيروشيگه نشان مي‌دهد.

اين فيلم تبليغاتي دو دقيقه‌اي در يک موزه هنري مي‌گذرد، جايي که گروهي از دانش‌آموزان زير نظر معلم خود طراحي مي‌کنند. ناگهان نقاشي‌هاي روي ديوار جان مي‌گيرند و دستي از يک تابلو بيرون مي‌آيد و بطري کوکاکولا را از نقاشي وارهول بيرون مي‌کشد. در ادامه بطري نوشابه ميان شخصيت‌هاي نقاشي‌هاي جديد و قديمي در تالار موزه دست به دست مي‌شود تا در نهايت به دختري با گوشواره مرواريد اثر يوهانس ورمير (۱۶۶۵) برسد که بطري را باز کرده و آن را تعارف مي‌کند.

بنياد هنر‌هاي تجسمي ‌اندي وارهول با اين کمپين همراه است. مدير فروش بنياد مي‌گويد: اين شاهکارهاي هنري، همراه با آثار هنرمندان نوظهور از سراسر جهان، قدرت الهام بخش هنر‌هاي بصري را از طريق لنز جادويي کوکاکولا نشان مي‌دهند.

در سال‌هاي اخير استفاده از آثار هنري معروف در تبليغات به يک استراتژي محبوب تبديل شده است. اما برخلاف بنياد ‌اندي وارهول، هنرمندان ديگر هميشه اين کمپين‌ها را تأييد نمي‌کنند. در ماه نوامبر، بنکسي، هنرمند خياباني بريتانيايي، برند لباس Guess را به دليل استفاده بدون اجازه از آثار هنري او براي مجموعه جديدش، محکوم کرد. از سوي ديگر آثار هنرمند آمريکايي کيت هرينگ تقريباً در همه جا ظاهر شده است، از کفش‌هاي ورزشي گرفته تا کمپين جواهرات.

شايد عده زيادي از علاقه مندان هنر با ديدن آثار هنري مطرح در تبليغات چيز‌هاي مختلف ناراحت شوند، اما امروزه ديدن آثار هنري مشهور در اين مکان‌ها بسيار رايج شده است. اين کار مي‌تواند باعث معرفي بيشتر آثار هنري به کساني باشد که شناختي از هنر ندارند. کوکاکولا در کنار اين کمپين تبليغاتي، صفحه جديدي راه‌اندازي کرده است که در آن بازديدکنندگان مي‌توانند نقاشي‌هاي موجود در آگهي را مشاهده کنند و مصاحبه با برخي از هنرمندان مطرح معاصر را تماشا کنند.

پیمایش به بالا