شرکتهاي ديجيتالي ميگويند که روش جديدي براي نگاه کردن به آثار قديمي ارائه کرده اند اما کارشناسان ادعا کرده اند که بسياري از آنها حقه هاي گران قيمت هستند.

به گزارش گالري آنلاين، نقاشيهاي متحرک از کف تا سقف تا تونل هاي تصويري، تجربههاي هنري همهجانبه اي براي مخاطب ايجاد ميکنند. اغلب هر يک از اين نمايشگاه ها ۲۵ تا ۴۰ پوند هزينه دارند.
هنرمندان برجسته ديجيتال ادعا کردهاند که برخي از محبوبترين تجارب، بهويژه آنهايي که بر اساس آثار هنرمندان متوفي، مانند ون گوگ و دالي استوار شدهاند، پولي هستند که براي بازديدکنندگان پاداش کمي فراتر از لحظات اينستاگرامي فراهم ميکنند.
هنرمندان ادعا کردهاند که گسترش اين نمايشها، که اغلب از فناوري استفاده ميکنند، درک عمومي را از آنچه تجربههاي غوطهورانه ميتواند باشد کمرنگ ميکند و خطر کنار گذاشتن کارهاي نوآورانهتر را به دنبال دارد.
لوسي هاردکاسل، طراح و هنرمند ديجيتالي که استوديوي شخصي خود را در لندن اداره ميکند، گفت که تجاريسازي تجربيات همهجانبه جايي براي بسياري از ايدههاي اصلي باقي نميگذارد.

