ساختار نمادين پمپيدو که توسط رنزو پيانو و ريچارد راجرز طراحي شده است، حفظ خواهد شد و با رويکردي اکولوژيکي، اين مجموعه براي استفاده معاصر بازسازي ميشود.

به گزارش گالري آنلاين، مرکز پمپيدو اعلام کرده است که دفتر معماري مورو کوسونوکي با همکاري استوديوي فريدا اسکوبدو و AIA برنده مسابقه معماري براي بازسازي اين مرکز شدهاند. اين پروژه قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکميل شود.
بدون هرگونه ساخت و ساز يا الحاق جديد، اين مداخله بخشي از مجموعه را به مکانهاي جديد فرهنگي و اجتماعي تبديل خواهد کرد. براي معماران، چهار خط مشي اصلي ساختار رويکرد مفهومي را بر اساس اصول تأسيسي مرکز پمپيدو تعيين ميکند: ايجاد گذرهاي فيزيکي و بصري در سراسر سايت، تضمين مسيريابي روان، فعالسازي و بازتعريف فضاها و احترام به بستر موجود.
ميدان پمپيدو، که نقطه اصلي استقبال از بازديدکنندگان است، رابطهاي نزديک با شهر دارد. معماران اصلي، مورو کوسونوکي که مقر آن در پاريس است، به همراه معمار مکزيکي فريدا اسکوبدو، تلاش خواهند کرد تا با اطمينان از يکپارچگي کامل با بافت شهري، استفاده از اين مرکز را افزايش دهند و فضاهاي کمتر استفاده شده را در دو طرف احيا کنند. اين بازسازي با تأکيد بر اين صحنه طبيعي، قصد دارد به ابرازات خودجوش فرهنگهاي شهري، شامل اجراکنندگان، رقصندگان، هنرمندان خياباني و شاعران، دعوت کند تا از اين فضا به طور مستقيم در ارتباط با آنچه مرکز پمپيدو در اوايل دهه ۱۹۷۰ نمايانگر بود، استفاده کنند.
آتليه برانکوسي براي ميزباني مرکز تحقيقات و منابع مرکز پمپيدو بازسازي خواهد شد. بازسازي سطوح کف، عبورهاي بصري و فيزيکي را با فراهم کردن دسترسي جديد در سطح خيابان اصلي، رمپي که به فضاي کار در سطح باغ دسترسي دارد و يک طبقه اداري اضافي در سطح پايين، بهبود خواهد بخشيد. باغ به سمت شمال شرقي و در محل پلکان قديمي گسترش خواهد يافت و نماي جنوبي با استفاده از سيستم ديوار پردهاي به روي ميدان باز خواهد شد.









