آيا واقعاً صحنه‌اي از المپيک تمسخر تابلو شام آخر بود؟

صحنه‌اي که در مراسم افتتاحيه المپيک پاريس روز جمعه اجرا شد، از سوي رهبران مذهبي و سياستمداران محافظه‌کار به خاطر شباهت ظاهري به نقاشي لئوناردو دا وينچي از يک صحنه کتاب مقدس به نام شام آخر مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوري که برخي آن را "تمسخر" مسيحيت ناميدند.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از نيويورک تايمز، برنامه‌ريزان و سازمان‌دهندگان اين رويداد تأکيد کردند که اين صحنه از "شام آخر" الهام نگرفته و هدف آن تمسخر يا توهين نبوده است.

در اين اجراي تلويزيوني، زني با تاج نقره‌اي شبيه هاله در مرکز يک ميز طولاني قرار داشت و درگ کويين‌ها در طرفين او ايستاده بودند. سپس، بر روي همان ميز، يک پوشش بزرگ بالا رفت و مردي که آبي رنگ شده بود، روي يک بشقاب غذا در ميان ميوه‌ها ظاهر شد و به خوانندگي پرداخت در حالي که درگ کويين‌ها در پس‌زمينه مي‌رقصيدند.

اين صحنه باعث محکوميت افرادي شد که تصاوير را به عنوان تمسخر "شام آخر" تفسير کردند، صحنه‌اي از عهد جديد که در نقاشي داوينچي به تصوير کشيده شده است. کنفرانس اسقف‌هاي فرانسه، که نماينده اسقف‌هاي کاتوليک کشور است، در بيانيه‌اي گفت که مراسم افتتاحيه شامل "صحنه‌هايي از تمسخر و استهزا مسيحيت" بود و اسقف برجسته آمريکايي، رابرت بارون از مينه‌سوتا، آن را "تمسخري بزرگ" ناميد.

پیمایش به بالا