عبدالله محرمي اظهار داشت: در حراج، آثار مدرن عرضه مي شود که باعث شده هنرهاي سنتي عقب نشيني کنند اين موضوع برنامه ريزي خاصي مي طلبد ، سازمان ها بايد برنامه ريزي مشخص داشته باشند و کارهاي جدي انجام دهند.
وي با اشاره به اينکه هنرهاي سنتي کمتر مورد توجه قرار مي گيرند افزود: نگارگري نيز رو به فراموشي است اما برگزاري اين دوسالانه باعث شده تا مورد غفلت واقع نشود و هنوز جايگاه خاصي بين علاقه مندان به اين هنر دارد.
محرمي با اشاره به تفاوت دهمين دوسالانه نگارگري اظهار داشت: در اين دوره تذهيب يکي از رشته هاي هنر نگارگري رشد خاصي داشت و کارهاي بسيار خوب و با کيفيتي ارائه شده بود که نشان مي دهد هنوز جوانان با انگيزه و خلاق در اين رشته هستند.
وي با اشاره به اينکه دوسالانه حس پويايي و خلاقيت درهنرمندان ايجاد مي کند گفت: دوسالانه ها باعث به وجود آمدن حس نوآوري و خلاقيت در هنرمند مي شود و زمينه ظهور استعداد جوانان را فراهم مي کند.
وي در ادامه با اشاره به اينکه موضوع دهمين دوسالانه نگارگري آزاد بود افزود: موضوع آثار آزاد ولي با محوريت مدرسه صنايع قديمه بود چون اين مدرسه يکي از مراکز مهم در هنر نگارگري است ولي جوانان با آن آشنايي نداشتند اين موضوع انتخاب شد تا جوانان هنر نگارگري بدانند که استادان و هنرمندان هنر نگارگري چه کساني بوده و چه مکاتبي در هنر نگارگري است.
اين هنرمند نگارگر ادامه داد: حدود يک هزار اثر به دبيرخانه دوسالانه نگارگري رسيد که بعد از داوري نهايي 195 اثر در باغ موزه نگارستان به نمايش گذاشته شد.
وي گفت: اميدوارم برگزاري اين دوسالانه ها به رشد هنر نگارگري کمک بيشتري کند و جوانان به سمت هنرهاي سنتي و نگارگري سوق داده شوند.
دهمين دوسالانه ملي نگارگري ايران حمايت دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همکاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر، دانشگاه تهران و انجمن ملي نگارگري ايران با نمايش 195 اثر در بخش رقابتي در رشتههاي نگارگري، گل و مرغ، تذهيب، تشعير، طراحي سياه قلم و پرتره سازي به شيوه نگارگري و 66 اثر در بخش غير رقابتي از 27 آذر ماه به مدت يک ماه در باغ نگارستان برپا است.
منبع:ايرنا
