اسماعيل معيني راد در گفتوگو با خبرنگار سازمان زيباسازي شهرداري شهر تهران به روند رو به رشد نقاشي هاي ديواري در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: اوايل که دوران دفاع مقدس آغاز شده بود و کمي بعد از آن، باور هنرمندان در اين لايه بود که فضا غمگين است و بايد در کارهايي که در سطح شهر صورت مي گيرد هم اين مساله نمايان باشد.

وي ادامه داد: البته اين نوع کار با فضاي آن زمان مطابقت داشت و غالب مردم اين نوع کار را مي پسنديدند؛ اما به مرور زمان که سليقه ها تفاوت پيدا کرد، کارهاي هنري هم مطابق با آن رنگ و بوي ديگري به خود گرفت و در تمام موضوعات حتي دفاع مقدس هم نوع کارها به اين شکل بود که رنگ و بوي زندگي در آنها بيشتر جريان داشته باشد.
معيني راد گفت: بدون شک کار کارشناسي شده از سوي مسئولان به خصوص در سازمان زيباسازي در اين تغيير و تحولات نقش اساسي داشت و با وجود اينکه غالب کارها سفارشي بودند، اما به دليل کم بودن نقاشي ديواري، دست نقاشان در آن زمان بازتر بود.
وي تصريح کرد: اين مساله به قدري نمايان بود که بسياري از هنرمندان در آن زمان به سبب تازگي نوع هنر، توانستند تجربه کسب کنند و در شرايط کنوني هم آن را به نسل جوان منتقل کنند.
اين نقاش ديواري اذعان کرد: در شرايط و ساختار جامعه فعلي نيز، سبک معماري هاي شهري به گونه اي است که استفاده از نقاشي ديواري را به يک ضرورت تبديل کرده است.
معيني راد خاطرنشان کرد: همين ضرورت هم سبب شد تا توجه شهرداري به اقداماتي مانند نقاششي ديواري بيش از پيش جلب شده و به دلايل و مناسبت هاي مختلف با گرداوردن هنرمندان با تجربه، کارهايي مانند نقاشي ديواري با موضوعات مختلف را به يک جريان تبديل کند و شرايط به گونه اي شد که در حال حاضر به اندازه اي که نقاشي ديواري در تهران انجام مي شود در هيچ يک از شهرهاي دنيا انجام نمي شود!
وي همچنين در ادامه به اثري که به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوي سازمان زيباسازي شهرداري شهر تهران به وي واگذار شده گفت: عنوان اين اثر مادران شهيد است که در ميدان ارتش قرار دارد و زمانبر شدن کار نيز به دليل آن بود که آماده سازي ديوار براي اجراي طرح، کار بسياري نياز داشت.
اين نقاش ديواري به طرح ديگري با همين مضمون که در محدوده اتوبان شيخ فضل الله آماده اجرا شده اشاره کرد و افزود: طراح اين کار هم آقاي صادقي بوده که زيرساخت کار بافت فرسوده اي داشت اما آماده سازي شده و کار رنگ آن را آغاز کرده ايم.
