آثار مفهومي جشنواره تجسمي فجر تکراري است/ لزوم توجه به فلسفه هنر

به گزارش گالري آنلاين به نقل از مهر ، منيژه آرمين هنرمند سفالگر درباره رويکرد تازه هشتمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در ارائه آثار هنر جديد گفت: من از هنرهاي جديد بدم نمي آيد اما آثار هنر جديد اين نمايشگاه تقليدي بود.

وي افزود: کار نو وقتي خوب است که براي اولين بار اجرا مي شود و تقليد کردن اين آثار درست نيست و  ديگر لطفي ندارد.

اين هنرمند سراميست با اشاره به برخي آثار اين نمايشگاه يادآور شد: به طور کلي خاصيت برخي از آثار نو در اين است که فقط يک بار اجرا شود و به نمايش گذاشته شود. به طور مثال آثار شکستني سفالي، ۱۰ سال پيش انجام شده و تکرار آن ديگر کار نو به حساب نمي آيد.

آرمين با تأکيد بر لزوم فلسفه داشتن هر اثر هنري بيان کرد: در اين نمايشگاه برخي از آثار با رويکرد نو داراي فلسفه خاص خود بود که من آن را پسنديدم که يک نمونه آن، کار بافت بود که هنرمند به صورت کلاژ کار کرده و انواع رنگ ها، فضا، تکنيک، حرکت، نور و … را با استفاده از بافت به نمايش گذاشته که به نظر من يک اثر واقعي تجسمي است.

اين هنرمند تصريح کرد: فرقي نمي کند که  اثر هنري کلاسيک باشد يا نو بلکه مهم اين است که هر اثر هنري بايد داراي فلسفه خاص خود باشد که برخي از آثار اين نمايشگاه، اين فلسفه را داشت و در بسياري هم هيچ فلسفه اي پشت اثر هنري ديده نمي شد.

آرمين در پايان گفت: بسياري از آثار اين دوره از جشنواره تجسمي فجر تکراري بود که به نظر مي رسيد هنرمندان از مجلات خارجي استفاده کرده بودند يعني با برداشت از فضاي کلي آثار هنرمندان خارجي و اضافه کردن چند المان جديد به آن، آثارشان را در اين نمايشگاه ارائه کرده بودند.


پیمایش به بالا