ويترين برندها بوم‌هاى تازه هنرمندان / عكس ٣ ويترين متفاوت در رم

به نقل از هنرآنلاين همكارى جدى هنرمندان به خصوص هنرمندان نوگرا و معاصر و نيز ديزاينرهاى آگاه به هنرهاى جديد با برندهاى معتبر بين‌المللى از ويترين‌هاى متفاوت‌شان پيداست؛ بديهى‌ست باشكوه‌ترين ويترين‌هاى اينچنينى را مى‌توان در مهد مد دنيا، رم و خيابان منتهى به پله‌هاى اسپانيايى، دل كورسو تماشا كرد؛ اوج نبوغ هنرمندان در طراحى پيشرو اين ويترين‌ها آنها را به يك اثر هنرى پشت شيشه بدل كرده كه هر لحظه بسيارى از مردم يا با آن سلفى مى‌گيرند و يا لختى جهت تماشا جلوى آن درنگ مى‌كنند، حتى اگر به درون اين مغازه‌هاى گران قيمت نروند.

اينستاليشن، نوعى خلاصه‌گرايى در تم، سادگى و خلوتى و صد البته رنگ و رنگ و رنگ ابزارهاى هنرمندان در طراحى ويترين‌هاى هنرى است كه فقط امضاى هنرمند پاى اين اثر را كم دارد.

حضور كالا در اين ويترين‌هاى معاصر در خدمت فرم و فضاى كلى‌ست اما چنان كه در سه نمونه عكس پيداست اتفاقا بيش از ويترين‌هاى معمول ديده و مركز توجه قرار دارند؛ اين طراحان هنرمند معتقدند، در عصر سرگشتگى انسان‌ها كه امكان تجميع حواس خود را ندارند و در عين شوق زائد الوصف براى خريد و تسلط مصرف‌گرايى، ويترينى با چند كالاى محدود دعوت به درون مغازه است.

برندها نيز با سفارش اين ويترين‌هاى متفاوت‌، چشمگير و تامل برانگيز مى‌كوشند آوانگارد بودن خود را به رقيبان و مشتريان يادآورى كنند و از اين راه زمينه ساز اعتبار افزون تر شوند.

پیمایش به بالا