در ابتداي اين نشست تخصصي که به همت �کتابکدهي رستاک� برگزار شده بود، �کيانوش غريبپور� با اشارهاي گذرا به وضعيت گرافيک معاصر ايران پرداخت و گفت: �نبايد گرافيک را امري مقدس دانست و در فضايي سترون و گلخانهاي محدودش کرد. هيچگاه نبايد از موضع بالا به سفارشدهنده نگاه کرد و تنها با تعامل دوسويه ميتوان به طرحي ايدهآل رسيد.� او او با آرزوي موفقيت براي انجمن گرافيک يزد گفت:�تشکيل يک واحد صنفي به خودي خود نه حسن و نه عيب است. فعاليت و روابط بين فردي اعضا براي چنين مجموعههايي اعتبار ميسازد. موضوع مهم درهر انجمن علاوه بر پيگيري دغدغههاي صنفي و مدني، ارتقاي مهارتهاي اعضاست که باعث افزايش اعتبار آن نهاد ميشود. معضل اين نهادها در جامعهي ما اين است که توجه افراطي به باند و گروهگرايي بيشتر از تمرکز بر اهداف اصلي است.

بخش دوم سخنراني غريبپور به موضوع طراحي جلد و کتابآرايي اختصاص داشت و اينطور آغاز شد: �بحث کتابآرايي گريزي هم به تب تايپوگرافي داشت که اکنون پس از عبور از اين تب شاهد کارهايي قابل دفاع و محکمتر هستيم.� غريبپور در پايان سخنانش به کتابهاي فارسي نشر پروگرس مسکو اشاره کرد که از سالها پيش تاکنون در ذهنش جاودانه شدهاند.
در بخش ديگر اين� نشست �زهرا پاشايي� ضمن تبريک به طراحانگرافيک يزد براي تشکيل انجمن صنفي اين شهرٍ به معرفي و اهميت جايگاه مدير پروژه در هنر پرداخت و گفت: �قرار نيست همه صرفاَ فقط طراحگرافيک باشيم، ميتوانيم از پتانسيلهاي ديگر خود در پيشبرد هنر مخصوصا طراحيگرافيک استفاده کنيم.� او در ادامه به معرفي کتاب �کارنماي 94� و کتاب �ويترين� پرداخت و عنوان کرد:�باعث خوشحالي است که امروز نمايهاي از کار اين تعداد از طراحانگرافيک نسل قديم و جديد را در اين کتابها مييابيم.�
اين نشست با همکاري اداره کل ارشاد استان يزد و انجمن طراحانگرافيک يزد برگزار شد.

منبع :�مجله طراحان گرافيک
