انتشار شماره ۳۶۲ مجله تنديس

• تصوير روي جلد اين شماره يکي از آثار «توني کرگ» است.
• سردبير در سرمقاله يادداشتي را با عنوان «درباره بادمجان، آبگوشت و بسياري حرف‌ها» نوشته است.
• در بخش تريبون تنديس جواد حسنجاني درباره «تاريخ هنر و گرافيست‌هايش»؛ کيانوش معتقدي «هشتادسالگي موزه ملي ايران و کتابخانه و موزه ملي ملک»؛ شروين طاهري «رترو آرت يا چگونه مبتذل باشيم» و «تکثير ارزش يا ارزش تکثير» ؛ سيدعمادالدين قرشي «نيمروز، تصويري متفاوت از افغانستان»؛ الهام مطلبي «عرصه تجسمي شفافيت مي‌طلبد» نوشته‌اند.
• در بخش يادداشت سياوش رزمند متن خود را با عنوان «پرسه در گالاتا» نوشته است.
• ساناز حائري يادداشتي را از هانا اليس-پترسن(گاردين) درباره دوسالانه استانبول ترجمه کرده است.
• در بخش گالري‌گردي اين شماره محمدحسن حامدي يادداشتي را درباره آثار اسماعيل شيشه‌گران در گالري افرند نوشته است. فرزاد عظيم‌بيگ درباره نمايش آثار بهناز فاضليان در گالري نک و منصوره قاسمي درباره نمايش عکس‌هاي آرنو فيشر در گالري راه‌ابريشم نوشته‌اند.
• در بخش عکاسي نجف شکري‌قبادي درباره نمايشگاه پيمان هوشمندزاده در گالري اي‌جي نوشته است.
• در بخش مجسمه علي گلستانه درباره نمايش آثار توني کرگ در موزه هنرهاي معاصر تهران نوشته است.
• زاهره دنياديده مطلب خود را با عنوان «متريال رام ايده‌هاي هنرمند» نوشته است.
• مهسا طهراني متن خود را با عنوان «ريشه‌ها و سنگ‌ها» نوشته است.
• در بخش گزارش مهرنوش علي‌مددي درباره افتتاحيه موزه طراحي در تهران نوشته است.
• سيدعمادالدين قرشي گزارشي از بخش تجسمي بيست‌وسومين نمايشگاه مطبوعات تهران نوشته است.
• در بخش نقاشي مهدي قادرنژادحماميان درباره نمايش آثار نيکزاد نجومي در گالري آفرينش، کرمانشاه نوشته است.
• شکوفه غفاري و علي گلستانه نقدي از آنتون ويدوکل/ «هنر بدون کار؟» (بخش نخست) ترجمه کرده‌اند.
• در بخش مقاله عليرضا بهارلو يادداشتي را درباره نقش اينستاگرام در رشد و توسعه موزه‌هاي هنر (بخش دوم و پاياني) از آريل پارادس ترجمه کرده است.
• سجاد عمادي در بخش دنياگردي به مروري بر دوران هنري نيل جني؛ مايش جديدترين تجربيات هنري آلفرد لزلي در نيويورک؛ مايل هاپن، ميزبان آثار چندرسانه‌اي جوانا گومز در لندن و انتشار نامه سرگشاده در محکوميت آزار جنسي در محافل هنري در لس‌آنجلس پرداخته است.
در بخش تصويرگري سيامک پناهي درباره آثار «جيمز جين، تصويرگر کابوس‌هاي پرهياهو» نوشته است.

لينک مطلب

پیمایش به بالا