
شامگاه شنبه ۱۶ دي موزه هنرهاي معاصر تهران ميزبان آيين اختتاميه پنجمين سرو نقرهاي انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران بود.
به گزارش گالري آنلاين به نقل از مهر، اجراي آيين اختتاميه پنجمين سرو نقره اي بر عهده اميد نعمتي خواننده گروه «پالت» بود. در اين رويداد مسئولين فرهنگي چون محمدمجتبي حسيني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عليمحمد زارع رييس موزه هنرهاي معاصر، مجيد ملانوروزي مدير مرکز هنرهاي تجسمي و مجيد رجبي معمار مديرعامل خانه هنرمندان ايران و هنرمنداني چون قباد شيوا، مصطفي اسدالهي، مجيد بلوچ، بهرام کلهرنيا و … حضور داشتند.
در اين مراسم ايمان صفايي دبير پنجمين جشنواره سرو نقرهاي با بيان اينکه انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران در بحران مشارکت بسر ميبرد گفت: در اين دو سالانه انجمن تمام تلاش خود را براي جذب حداکثري مشارکت اعضا به عمل آورد که در اين بخش با سختيهايي روبرو بوديم.
وي با اشاره به مشارکت ۸۰ نفره اعضا با شماره عضويت زير ۱۰۰۰ گفت: از اعضاي جوانتر و با شماره عضويت بين ۱۵۰۰ تا ۱۶۵۰ حدود ۵۰ نفر در اين رويداد شرکت کردهاند که اين موضوع شايد به علاقه و اشتياق اعضا جوان انجمن براي نمايش آثارشان برميگردد.
وي با ارائه آمار شرکتکنندگان در هر بخش به ۲ بخش جنبي اين رويداد اشاره کرد و گفت: ما در اين رويداد دو بخش جنبي داشتيم که اينجا بايد از استادم آقاي مثقالي تشکر کنم که به همت ايشان و «رضا بختياريفرد»، «اميد اماميان» و «هيربد لطفيان» توانستيم رويداد تخصصي تايپ ديزاين را برگزار کنيم. رويداد پلاکارت نير ديگر اتفاق جنبي سرو پنجم بود که آن هم با همراهي علي بختياري، استديو کارگاه، موزه سينما برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرارگرفت.
در ادامه اين رويداد جوايز بخش طراحي «نشان و هويت» با حضور حسيني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور داوران اين بخش اهدا شد. در اين بخش سرو نقرهاي به حميدرضا قدسي براي «همکافه» تعلق گرفت و از دامون خانجانزاده براي «کوييک» و سليم صالحي براي «آپ» تقدير شد.

در بخش «طراحي هويتبصري» نيز سرو نقرهاي به ساناز سلطاني براي «فصلنامه زرد» اهدا شد و از محمدرضا عبدالعلي براي «سمپوزيوم مجسمهسازي» و فريد ياحقي براي«گل من» تقدير شد.
در بخش «گرافيک نشر» هيات داوران تنديس سرو نقرهاي را به مجيد عباسي براي مجموعه «جهان تازه شعر» اهدا کرد و از محمد بازدار براي «انقلاب و چهنو» و مصطفي بهزادي براي گالري «آب انبار» تقدير به عمل آمد.
همچنين در بخش «طراحي صفحهآرايي» هيات داوران سروي را اهدا نکردند و فقط از احمدعلي عسلي براي «ماهنامه ادبي هنري هنگام» و مرتضي آکوچکيان براي «اصفهان به روايت جهانگردان» تقدير شد. در بخش «پروژه» نيز آريا کسايي براي مجموعه آثار موفق به دريافت تنديس سرو نقرهاي شد و از مجتبي اديبي براي «آلبوم موسيقي داماهي» و محمود جهانيمقدم براي «نخستين کتاب مد و لباس ايران» و هوداد مسلمينژاد براي کتاب گالري «زيرزمين دستان» تقدير شد.
مصطفي اسدالهي رييس انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران سخنران بعدي بود که در صحبتهاي کوتاهي با اشاره به اينکه حال انجمن خوب است گفت: ما امروز خوشحاليم که اعضا مشارکت فعالي داشتهاند و من بايد از اعضايي که در اين رويداد شرکت کردند تشکر کنم.
وي با اشاره به ۲۰ سالگي انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران گفت: با همه فراز و نشيبها انجمن صنفي طراحان گرافيک ايران موفق بوده و انجمن برتر هنرهاي تجسمي هستيم.
اسدالهي با ذکر نام مرتضي مميز و قباد شيوا از بنيانگذاران اين انجمن تشکر کرد.
در بخش تبليغات نيز در بخش «طراحي کمپين تبليغاتي» سرو نقرهاي براي مجموعه آثار به «استوديو کرگدن» تقديم شد.
در بخش «طراحي بستهبندي» نيز جايزه سرو نقرهاي به سيدمصطفي سيدابراهيمي براي طراحي بستهبندي «زعفران نتاسف» تقديم شد و از احسان اکبري براي بستهبندي بيسکويت «دلاتو» تقدير به عمل آمد.
در بخش ديجيتال هيات داوران تنديس نقرهاي را براي «تيتراژ پاياني فصل چهارم خندوانه» به بهراد جوانبخت تقديم کرد و از مرتضي آکوچکيان براي موشنگرافي «کافه آ» و فريد ياحقي براي موشن «نه به مواد» با لوح تقدير قدرداني شد.
همچنين داوران دربخش وبسايت هيچ اثري را شايسته سرو و تقدير ندانست.
بخش «تايپفيس» يکي ديگر از بخشهاي سرو پنجم بود. در اين بخش هيات داوران با هدف حمايت از طراحان و تشويق براي تلاش در ارتقاي کيفيت طراحي تايپ قلم قرآني «واضح» اثر رضا بختياريفرد و اميد اماميان و تايپفيس «آذر» اثر علي سجاديه را شايسته تقدير دانست.
در آخرين بخش سرو پنجم که با عنوان بخش ويژه معرفي شده بود هيات داوران در ۴ بخش سرو نقرهاي را اهدا کرد.
در بخش بهترين استوديو، سرو نقرهاي به «استوديو کارگاه» تعلق گرفت. همچنين در بخش برترين مدير توليد هويار اسديان توانست سرو نقرهاي را کسب کند. در بخش برترين طراح جوان سام کشميري منتخب هيات داوران بود و در نهايت در بخش بهترين سفارشدهنده، «بانک ملت» جايزه را از آن خود کرد.
