عکسي از انسل آدامز در حراج آنلاين بونامز نيويورک چکش مي‌خورد

بونامز در نظر دارد حراج آنلايني در بخش عکاسي در آخرين روزهاي ماه ژوئن برگزار کند.

بونامز در نظر دارد حراج آنلايني در بخش عکاسي در 27 ماه ژوئن برگزار کند. در اين حراج اثري از انسل آدامز (1984-1902)، کاري از نان گلدين (1953) و لوييس استتنر (2016-1922) چکش مي‌خورند.

در حراج آنلاين عکسِ بونامز نيويورک، اثري از انسل آدامز با قيمت پيشنهادي 30 تا 50 هزار دلار، کاري از نان گلدين با قيمت 2 تا 3 هزار دلار و اثري از لوييس استتنر با قيمت 500 تا هزار دلار چکش مي‌خورد. ذي قيمت‌ترين اثر اين حراج متعلق است به انسل آدامز که همچنان که گفته آمد با قيمت پيشنهادي 30 تا 50 هزار دلار چکش مي‌خورد.

موضوع عکس‌هاي انسل آدامز، بيشتر طبيعت و چشم‌اندازهاي غرب آمريکا بود. فرم بياني در تصوير براي آدامز اهميت بيشتري از واقعيت داشت. او نگاتيو را مواد خام عکاسي مي‌دانست و به چاپ به عنوان مرحله اجرا و به ثمر رساندن اثر، اهميت بسياري مي‌داد. اين حرکت قبلا توسط استيگليتز شروع شده بود و نگاه آدامز متأثر از آشنايي با او بود. آدامز دخل و تصرفي که به قابليت‌هاي اساسي نگاتيو آسيب نزند را در عکاسي پي مي‌گرفت و در همين راستا ابداعات زياد براي تحول در چاپ و دستکاري نور و قابليت‌هاي بصري داشت. او خودش مي‌گويد: "من يک کنتراست و زمان نوردهي معيني را به عنوان پايه و اساس به دست آوردم بعد با تغييرات نور و عمل سوزاندن و بعضي اوقات با استفاده از فيلترهاي گوناگون کنتراست، نگاتيو را چاپ مي‌کنم."

آدامز با تأکيد بر فرايند چاپ، راه‌هاي تازه‌اي را در تکنيک چاپ عکس، پيش پاي عکاسان گذاشت. از او به عنوان مردي که علاوه بر هنرمند بودن، يک تکنيسين خلاق چاپ عکس هم بوده، ياد مي‌شود. سبکي که آدامز پيش گرفته بود توسط استيگليتز شروع شده بود استيگليتيز دوستدار آن بود که همه عکس‌هايي را که مي‌اندازد داراي واقعيت‌هايي باشد که عاري از دروغ باشد و مخاطب را تحت تأثير بگذارد.

تصاويري از سه حراج برتر اين حراج را مي‌بينيد:

1

انسل آدامز با قيمت پيشنهادي 30 تا 50 هزار دلار

 

2

 اثري از نان گلدين با قيمت 2 تا 3 هزار دلار

 

3

 اثري از لوييس استتنر با قيمت 500 تا هزار دلار

منبع:هنرآنلاين

پیمایش به بالا