
«بَنکسي» مجموعهاي جديد از نقاشيهاي خياباني خود را با موضوع مهاجرت و فقر در پاريس ايجاد کرده که جذابيت فراواني براي گردشگران و ساکنان شهر دارد.
به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايسنا، اين هنرمند خياباني انگليسي که هويت اصلي آن نامشخص است و براي خلق آثار گرافيتي روي ديوارهاي شهرهاي مختلف از لندن و نيويورک تا غزه به شهرت فراواني دست يافته جديدترين آثار خود را که همچون گذشته با مضامين سياسي همراه است در خيابانهاي پاريس خلق کرده است.
اين تصاوير انتقادي و هجوآميز که به موضوعاتي چون مهاجرت و فقر ميپردازد اولين بار از ماه قبل در خيابانهاي پاريس ديده شد و «بنکسي» نيز با انتشار تصاوير اين نقاشيهاي خياباني در صفحه اجتماعي خود اصالت آنها را تائيد کرده است.
يکي از اين نقاشيها در خياباني در بخش شمالي پاريس ايجاد شده و جايي قرار دارد که معمولا مهاجران به شکل نامناسبي ميخوابند. اين نقاشي دختر سياهپوستي را نشان مي دهد که در حال کشيدن طرحهايي با اسپري صورتي بر روي نشان نازيها (سواستيکا) است.

ديگر نقاشيهاي خياباني در پاريس اغلب شامل طرح موش است که يکي از موتيفهاي مورد علاقه «بنکسي» است؛ در يکي از آنها موشي در حال پرواز بر روي چوب پنبه است و در ديگري که در نزديکي برج ايفل قرار دارد دوموش را نشان ميدهد که زير يک چتر قرار دارند.
يکي از بحث برانگيزترين نقاشيهاي خياباني «بنکسي» در پاريس در نزديکي دانشگاه سوربون کشيده شده و مردي را نشان ميدهد که با يک دستش يک اره دستي را پشت خود پنهان کرده و با دست ديگر در حال دادن استخوان به سگي است که بخشي از پاي جلوي آن قطع شده است.

امسال پنجاهمين سالگرد ناآراميهاي مي ۱۹۶۸ در فرانسه است که با اعتراضات گسترده و خشونتبار دانشجويان در پاريس و مناطق اطراف آن همراه شد و موجب تعطيلي چند هفتهاي بخشي از کشور فرانسه شد. بنکسي با اشاره به پنجاهمين سالگرد اين اعتراضات موشي را در نقاشي خود در يکي از خيابانها به تصوير کشيده که يک خودکار در دست دارد و با دستمال صورت خود را بسته است.
از ميان ۹ نقاشي خياباني «بنکسي» در پاريس دو اثر تا حدودي تخريب شدهاند اما ساير آثار با شيشه محافظ از آسيب در امان هستند.



