
ياسمن پور مختار هنرمند برگزيده فراخوان گالري خط سفيد در بخش عکاسي است. وي داراي مدرک کارشناسي ارشد نقاشي از دانشگاه هنر و معماري تهران مي باشد. پور مختار دوره هاي متعدد طراحي، نقاشي و عکاسي را گذرانده است و همچنين حضور در نمايشگاه هاي داخلي را در کارنامه خود دارد.

ياسمن پور مختار در گفتگو با خبرنگار گالري آنلاين در رابطه با ايده و مفهوم آثارش بيان کرد:
علاقه به تضاد تصويري! مکث و ثبت در مقابل تضاد هايي که بدون فکر در اطراف ما بدون هيچگونه دستکاري و چيدمان از قبل تعيين شده ايجاد شده اند و مي تواند من و مخاطب را لحظه اي به فکر وا دارد.
پور مختار در توضيح دوره هاي کاري که گذرانده است گفت: من در دانشگاه هنر و معماري ارشد نقاشي گرفته ام و نقاشي و عکاسي جزئي از روزمرگي من شده اند؛ و حساسيت هاي رنگي و ترکيب بندي در نقاشي بيشترين تاثير را روي نگاه من در عکاسي گذاشته است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آثاري مه در اين فراخوان ارسال نموده اند در ادامه مجموعه هاي قبلي است يا خير و آيا ممکن است مسير کارهايش از مفاهيم و عناصر ديگري شکل بگيرد توضيح داد: اين دو عکس ارائه شده در اين نمايشگاه تک اثر هستند. بله قطعا همينطور است. واقعيت اين است که همه به نوعي در حال تجربه کردن هستيم. و جهان بيني ما هر چقدر کم بالاخره تغيير خواهد کرد و مفاهيم هم همينطور و …
وي در ادامه افزود: اگر نقاشي را رسانه در نظر بگيريم ۱۵ سال است که تقاشي را جدي دنبال مي کنم.
ياسمن پورمختارضمن تاييد برخوردن به گره هاي فکري و فرمي زياد در مسير کاريش، راهکار خود را اينگونه بيان کرد: فکر مي کنم اين مسير پُر از گره هاي ذهني و کلنجار رفتن هاي مدام و گشودن است.؛ اگر اسمش را بشود راهکار گذاشت نا اميد نشدن و تکرار همان سوژه هايي که ايجاد گره کرده اند تا كنون براي من راهگشا بوده است و مسير جديدي را باز کرده است.
وي در مورد اينکه آيا از هنرمند، نويسنده، شاعر يا فيلسوفي تاثير گرفته و يا مکتب فلسفي يا تفکر خاصي را دنبال کرده است گفت: شايد در ناخودآگاهم تأثيراتي از افراد مورد علاقه ام گرفته باشم شاعر مورد علاقه ام سهراب سپهري و نقاش مورد علاقه ام جکسون پولاک و فيلسوف مورد علاقه ام نيچه و نويسنده ي مورد علاقه ام نادر ابراهيمي است. راستش نمي دانم شايد تاثيري گرفته باشم ولي مستقيما از شخص و مکتب خاصي پيروي نمي کنم.

آنچه اين هنرمند در پي انتقالش به مخاطب بوده علاقه به تضاد تصويري! مکث و ثبت در مقابل تضاد هايي که بدون فکر در اطراف ما بدون هيچگونه دستکاري و چيدمان از قبل تعيين شده ايجاد شده اند و مي تواند او و مخاطب را لحظه اي به فکر وا دارد، بوده است.
