نشان «شيما» براي طراحان و توليدکنندگان مد و لباس ايراني

بيش از 5 هزار شناسه يکپارچه مد و لباس ايراني با عنوان نشان «شيما» در سه ماه نخست امسال به هنرمندان، طراحان و توليدکنندگان مد و لباس ايراني ارائه شد و بر شانه لباس هاي ايراني نشست.

به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايرنا، شناسه يکپارچه مد و لباس ايراني با عنوان نشان «شيما»، در راستاي ترويج الگوهاي ملي و بومي و هدايت بازار به سمت توليد کالاي ايراني به فعالان حوزه پوشاک اعطا شد.
اين نشان يکي از وظايف و آئين نامه هاي اجرايي قانون ساماندهي مد و لباس است و براي شناخته شدن حق مالکيت معنوي فعالان حوزه مد و لباس و همچنين ترغيب مردم در پرهيز از انتخاب الگوهاي بيگانه از سوي کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور صادر مي‌شود.
طرح‌هاي متقاضي دريافت نشان شيما از سوي هنرمندان، طراحان و توليدکنندگان مد و لباس ايراني ارائه مي شود و پس از بررسي آثار توسط کارشناسان کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور، اين نشان به ثبت نام کنندگان و متقاضيان واجد شرايط اعطا خواهد شد.
جدول توصيفي از عملکرد واحد شيما و حق مالکيت معنوي کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور در سه ماه نخست سال 1397 منتشر شد که بر اساس آن، در ماه فروردين، از ميان 84 اثر رسيده به دبيرخانه، 76 اثر نشان شيما دريافت کردند.
همچنين در ماه ارديبهشت از ميان دو هزار و 87 اثر، به دو هزار و 15 نشان شيما و همچنين 201 حق مالکيت معنوي اعطا شده است.
خرداد ماه نيز از ميان دو هزار و 678 اثر رسيده به دبيرخانه، دو هزار و 627 اثر نشان شيما گرفتند و 169 اثر حق مالکيت معنوي دريافت کردند.
بنا بر آمار منتشر شده، بيش از پنج هزار و 186 نشان شيما و حق مالکيت معنوي در سه ماه نخست امسال از سوي واحد شيماي کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور اعطا شده است.

پیمایش به بالا