سعید احمدی: یافتن و دوباره یافتن مسیری جذاب و بی انتهاست

نگاهی به آثار نمایشگاه "سَیَلان"

"سَیَلان" عنوان نمایشگاه نقاشی های سعید احمدی است که از روز جمعه 21 اردیبهشت ماه در گالری آواد برپا شده است.


سعید احمدی در گفت و گو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با هدف از جمع آوری این مجموعه توضیح داد: این کارها در سال ۱۴۰۲ در طول سال اجرا شده اند. هدف این بود که نوع برخوردم با خط، نقطه و سطح در تکنیکها و فرم های مختلف ارائه کنم. ایده اصلی کارها در طول تکرار و تمرین ها و جستجوها شکل گرفت. برای شکل گیری یک مجموعه زمان زیادی لازم است شاید اجرای آن بسته به نوع تکنیک اجرا متفاوت باشد، ممکن است در طول زمان کوتاه یا طولانی تری اجرا شود؛ من آرام پیش رفتم و اجازه دادم خود مجموعه شکل بگیرد.

به گفته احمدی در این نمایشگاه ۲۵ اثر نمایش داده شده است. که 11 اثر در مجموعه سطوح در ابعاد ۵۰×۷۰ و ۹ اثر در مجموعه آدمها در ابعاد کوچکتر و در نهایت ۵ اثر از مجموعه بدون عنوان در همین ابعاد هستند.

وی درمورد علت انتخاب عنوان نمایشگاه اینگونه توضیح داد: عنوان "سَیَلان" از سیال و جاری بودن و منعطف بودن می آید؛ هم در فرم هم در محتوا… من سعی میکنم محتوا را به مخاطب تحمیل نکنم، اجازه بدهم او هم در اثر شناور باشد و برداشت خود را داشته باشد. در اجرا فرم هم سطوح مختلفی در هم و کنار هم اجرا شده اند که به شکل بداهه و سیال البته با وسواس انتخاب شده اند!

احمدی درمورد سبک آثار این نمایشگاه گفت: در خصوص سبک من نمیتوانم مدعی باشم که این کارها مشخصا در سبک خاصی جای میگیرد اما انتزاع و هندسه هر دو کنار هم هستند، شاید بشود گفت به نوعی آثار انتزاعی هندسی باشند.

این هنرمند ضمن بیان اینکه بیشتر تحت تاثیر جهان روانی و ذهنی خود است، درباره عوامل تاثیرگذار بر ذهنیت وی افزود: عواطف، ترس ها، شادیها و... و جهان درون گاهی اعماق سلول ها، گاهی اعماق دریاها و... همواره بر من تاثیر داشته است، همچین همیشه آثار هنرمندان انتزاعی برایم جذاب بوده است. اتفاقات و حوادث زندگی در برهه خاصی نیز بی تاثیر نبوده و نقاشی به شناخت من از خودم کمک میکند و باعث آرامش خاطرم است.

این هنرمند با تاکید بر اینکه مسیر کنکاس درونی او ادامه خواهد داشت، گفت: یافتن و دوباره یافتن، مسیری جذاب و بدون انتهاست. یادگیری پایانی ندارد، هر جا ما نقطه پایان بگذاریم پایان ماجراست.

وی در پایان گفت: باید تشکر ویژه ای داشته باشم از جناب دکتر یوسف زاده و خانم رسولی که در مجموعه آوادگالری با کمک بی دریغ و همراهیشان برای برگزاری نمایشگاه بسیار راه گشا بودند؛ و آرزومندم در مسیر اهدافی که دارند موفق و مستدام باشند. دعوت میکنم از هنرمندان عزیز که از مجموعه آواد دیدن کنند و مهمان این مکان دلپذیر باشند.


نمایشگاه "سَیَلان" تا چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند به نشانی پاسداران شمالی، پایین تر از چهارراه فرمانیه، روبروی بلوار دستواره، پلاک ۴۹۵، ساختمان نارنجستان، طبقه سوم مراجعه نمایند.

logo-samandehi