نمايشگاه حاضر در واقع بخشي از پروژه ايست كه پويا آريانپور براي شاگردانشان مطرح كردند. بر طبق آن كليه هنرجويان به ٤ گروه تقسيم شدند تا هر گروه فضايي را خارج از فضاي متداول گالري ها انتخاب كرده، با توجه به فضا مفهومي را مطرح كنند، و با توجه به مفهوم مورد نظر كار كنند. از اين رو هر گروه (متشكل از ٥ و ٦نفر)، به طور جداگانه در سطح شهر به جستجوي فضاي غيرمعمول، و مناسب پرداختند.
.jpg)
در اين راستا گروه ما با محوريت غير معمول بودن، فضاي حاضر را انتخاب كرد چرا كه با توجه به موقعيت مكاني ، در ميان انبوهي از برجهاي ساخته شده و در حال ساخت، امكان پيدا كردن فضايي با چنين وسعتي، و اينچنين رها شده، تقريبا غير ممكن مينمود؛ فضايى باز با وسعتي حدود ٢٠٠ متر مربع و حضور انبوهي از علفهاي حرز. فضايي كه بهترين شرايط را براي خيال پردازي فراهم مي آورد
چيدمان حاضر در واقع از مجموع اشيائي ساخته شده، بخش مهمي از زندگي روزمره ميباشند، و ما از آنها، كه غالبا در فضا بر جاي مانده بودند، به عنوان ساخته آماده (ready made) استفاده كرديم. اشيائي كه از طرفي حاوي انبوهي از خاطرات و داستانهاي سر به مهر هستند، و از طرف ديگر ما را به تاريكترين و دنجترين كنج افكار انسان امروزين ارجاع ميدهند.
.jpg)
سعي ما بر اين بود تا اين مكان را براي مخاطب فراهم آوريم تا خود، به طور مستقل دست به خوانش اثر بزند.
ساعت اجرا عصر انتخاب شد تا نورپردازي و بازي سايه ها روي گستره ي ٨ متري ديوار، به گونه اي باشد كه مخاطب هر چه بيشتر به خيال خود بال و پر بدهد.
مفهوم "قهرمان سازي ساحت نا انديشيده" از شيوه اي صحبت ميكند كه هنرمنداني چون "مارك روتكو" از آن استفاده مي كردند و بر فلسفه اگزيستانسياليسم تكيه دارد. اين عنوان، (شايد) به طور مستقيم و بي حاشيه با فلسفه سر و كار دارد واستيتمنت كاملي را ارائه ميكند/ميدهد.
.jpg)
آنچه را كه مشاهده ميكنيد، حاصل كار گروهي و مشاركت بي شائبه اعضاي گروه، در جهت هماهنگ سازي و نزديكي همه اعضا با زواياي ديد متفاوت ميباشد. اميد بر آن كه اين تجربه، كليدي باشد براي ساير فعاليتهاي گروهي.
