
مدرسه Hayarden، واقع در جنوب Tel Aviv به منظور آموزش ۵۰۰ کودک پناهنده و مهاجر طراحي و اجرا شده است.
به گزارش گالري آنلاين، اين مدرسه ابتدا در دهه ۶۰ ساخته شده است، معماران اين پروژه با تخصص در طراحي محيط هاي آموزشي، مدرسه اي دو طبقه با بودجه اي محدود براي حمايت از کودکان و به صورت غيرانتفاعي بازسازي نموده اند.
تيم طراحان روش هاي ساده و ارزان را براي اضافه کردن عناصر سرگرم کننده به فضاهاي عمومي، لابي و راهرو انتخاب کرده اند و يک باغ و زمين بازي براي فضا در نظر گرفته اند.
پس از بازسازي سعي شده تا يک محيط يادگيري سرگرم کننده با احساس معاصر ايجاد شود که راه هاي مختلفي براي يادگيري از طريق بازي ارائه دهد. به علاوه لابي به مناطق مختلف مطالعه تقسيم شده و چهار خانه چوبي مختلف در اشکال مختلف هندسي و رنگارنگ اجازه مي دهد که کودکان با ايجاد فضايي براي نشستن به مطالعه و بازي در گروه هاي کودکانه و يا به صورت شخصي و با حفظ حريم خصوصي بپردازند.
استفاده از فرم خانه به دليل ايجاد احساس تعلق و احساس خانه در مدرسه تکرار شده و استفاده از رنگ هاي به کار رفته به دليل تمرکز قوي بر رنگ هاي پرچم هاي مختلف از کشورهاي مبدأ دانش آموزان طراحي شده است که استفاده از رنگ ها در سراسر راهرو نيز تکرار شده است.
طراحان در طراحي اين مدرسه از نظر مربيان بهره گرفته و چشم انداز هاي آينده آموزشي کودکان را مد نظر قرار داده اند ضمن اينکه محيط آموزشي را از باب زيبايي شناسي و احترام به کودکان مورد توجه قرار داده، به خصوص در ناحيه اقتصادي نامطلوب، سعي نموده تا کودکان در مدرسه که دومين خانه آنان محسوب مي شود گوشه اي امن و صميمي احساس کنند و از اين طريق از معماري و طراحي درست فضا به عنوان ابزاري براي تغييرات اجتماعي استفاده نمايند.
فضاهاي آموزشي مانند قدرتي نيرومند مي تواند بر آموزش و پرورش کودکان تغيير و تأثير ايجاد کرده و در نتيجه سبب ايجاد زندگي بهتر براي کودکاني که شانس کمتري داشته اند شود. مدرسه مي تواند، يک تجربه منحصر به فرد شگفت انگيز و عاطفي براي کودکان ايجاد کند که تمامي اين موارد در بازسازي اين مدرسه با توجه به نيازها، تمايلات و ارگونومي کودک رعايت شده، علاوه بر اينکه تلاش شده است تا کودکان اعتماد به نفس بيشتر و خشونت کمتري را تجربه نمايند.










منبع: archilovers/ دکوبوم
