زندگي Giorgio Armani طراح خلاق دنياي مد با گذر از مسيرهاي متعدد زندگي به بنيانگذاري برند Armani مي انجامد.
به گزارش گالري آنلاين، جورجيو آرماني متولد 11 ژوئيه 1934 يک طراح لباس ايتاليايي است. آرماني در يک خانواده ارمني ايتاليايي در شهر پياچنزا در شمال ايتاليا به دنيا آمد و در آنجا با مادر بزرگ خود سرخيو و خواهر کوچکتر روزانا توسط مادرش ماريا رايموندي و پدر اوگو آرماني (حسابدار يک شرکت حمل و نقل) بزرگ شد.

آرماني در حالي که در دبيرستان در Liceo Scientifico Leonardo Da Vinci در ميلان تحصيل مي کرد، آرزوي حرفه پزشکي را داشت، به ويژه پس از خواندن کتاب ارگ A. J. Cronin.
وي در گروه پزشکي دانشگاه ميلان ثبت نام کرد، اما پس از سه سال، در سال 1953، او را ترک کرد و به ارتش پيوست. وي به دليل سوابق پزشکي به بيمارستان نظامي در ورونا منصوب شد و در آنجا در نمايش ها در آرنا شرکت مي کرد. وي سرانجام تصميم گرفت به دنبال راهي متفاوت براي شغل خود باشد.
پس از حضور در نيروهاي مسلح، آرماني در سال 1957 شغلي مرتبط با کمد ويترين را در La Rinascente، يک فروشگاه بزرگ در ميلان پيدا کرد. وي در ادامه به عنوان فروشنده بخش پوشاک مردانه فعاليت کرد و در اين حرفه تجربه ارزشمندي در بازاريابي صنعت مد کسب کرد.
در اواسط دهه 1960، آرماني به شرکت Nino Cerruti نقل مکان کرد و در آنجا لباس هاي مردانه را طراحي کرد. طرح هاي وي مورد تقاضا بود و براي دهه بعد ، ضمن ادامه کار براي Cerutti، آرماني نيز به صورت مستقل فعاليت کرد و به طور همزمان به 10 توليد کننده کمک کرد.
او ابتدا با کار براي Cerruti مورد توجه قرار گرفت، سپس با شرکت هاي ديگري از جمله Allegri ،Bagutta و Hilton کار کرد.
در اواخر دهه 1960، آرماني با سرجيو گالئوتي آشنا شد، که اين آغاز يک رابطه شخصي و شغلي بود که سالها ادامه داشت.
در سال، گالئوتي او را متقاعد كرد كه دفتر طراحي خود را در ميلان افتتاح كند. اين امر منجر به يک دوره همکاري گسترده شد و طي آن آرماني به عنوان يک طراح مستقل در تعدادي از خانه هاي مد از جمله Allegri ،Bagutta ،Hilton ،Sicons ،Gibò ،Montedoro و Tendresse کار کرد.
مطبوعات بين المللي به سرعت پس از نمايش Sala Bianca در کاخ Pitti فلورانس به اهميت آرماني پي بردند. اين تجربه فرصتي را براي آرماني فراهم کرد تا سبک خود را به روشهاي جديد توسعه دهد. او اکنون آماده بود برند شخصي خود را تأسيس کند.
در اکتبر همان سال، او اولين مجموعه لباس مردانه آماده خود را براي بهار و تابستان 1976 با نام خودش ارائه داد. وي همچنين براي همان فصل يک خط توليد زنان ساخت.

آرماني يک رابطه ي مبتکرانه با صنعت مد برقرار کرد که مشخصه آن توافق با Gruppo Finanzario Tessile در سال 1978 بود، و آن به معني توليد پوشاک آماده لوکس در محيط توليد تحت نظارت دقيق طراح شرکت بود. در سال 1979، پس از تأسيس شرکت جورجيو آرماني، آرماني شروع به توليد براي ايالات متحده کرد و خط اصلي را براي مردان و زنان معرفي کرد. اين برند با معرفي چندين خط توليد جديد، از جمله G. A. Le Collezioni ، لباس زير و لباس شناي جورجيو آرماني و لوازم جانبي جورجيو آرماني به يکي از نام هاي برجسته در مد بين المللي تبديل شد. در اوايل دهه 1980 اين شرکت توافقنامه مهمي با L'Oréal براي ايجاد عطرها امضا کرد و خطوطArmani Junior ، Armani Jeans و Emporio Armani را معرفي کرد و به دنبال آن در سال 1982 لباس زير، لباس شنا و لوازم جانبي Emporio معرفي شد. فروشگاه جديدي در ميلان براي خط Emporio افتتاح شد و پس از آن اولين بوتيک جورجيو آرماني ارائه شد.
او همواره به توليد محصولي جوان پسندتر با همان کيفيت بالا، اما با قيمت قابل دسترس تر مي انديشيد.

آرماني همچنين احساس کرد که رابطه با سينما چه به دلايل تبليغاتي و چه به انگيزه ايجاد خلاقيت بسيار ضروري است. او لباس هاي آمريکايي Gigolo (1980) را طراحي کرد، موفقيت آنها منجر به همکاري طولاني مدت با دنياي فيلم شد. آرماني براي بيش از صد فيلم لباس طراحي كرد كه يكي از مهمترين آنها The Untouchables (1987) بود.
در سال 1996 دوست ديرين او اريک کلپتون آهنگ هايي را براي نمايش هاي مد آرماني ساخت و از آن پس لباس آرماني را پوشيد. بعداً در همان سال Clapton دو فروشگاه Emporio Armani را در شهر نيويورک افتتاح کرد. در سال 1998 آرماني مهماني حراج گيتار Clapton's Crossroads را برگزار کرد.
سپس شعبه هاي خود را در چين گسترش داد و از سال 2009، آرماني در 37 کشور مختلف شعبه افتتاح کرد.
در سال 2008، آرماني لباس گاوبازي را به نام "Goyesco" طراحي كرد، كه گاوباز اسپانيايي Cayetano Rivera Ordóñez آن را در "Corrida Goyesca" در Ronda، اسپانيا پوشيد. آنها همچنين در چندين نمايش مد و ديگر رويدادها همکاري داشته اند.
تا سال 2001 آرماني به عنوان موفق ترين طراح ايتاليايي شناخته شد و مدي پيشگام در فرش قرمز را به خود اختصاص داد.

گردش مالي سالانه 1.6 ميليارد دلار و ثروت شخصي 7 ميليارد دلار، از سال 2012 براي جورجيو آرماني موفقيت کمي نبود!
اين برند در زمينه لباس، لوازم جانبي، عينک، لوازم آرايشي و عطرهاي مخصوص آقايان و خانم ها تخصص دارد. اين مجموعه استفاده از خز حيوانات را در مجموعه هاي خود در راستاي حمايت از حقوق حيوانات ممنوع کرده است.
آرماني در 24 ژانويه 2007 مجموعه خود را به صورت زنده از طريق اينترنت پخش كرد، نمايش مد Armani Privé بهار/ تابستان 2007 از طريق تلفن هاي همراه MSN و Cingular پخش شد.












منبع: Armani / en.wikipedia / lovehappensmag / fashiongonerogue
تهيه: بهاره زالي
