حجم به مثابه تاريخ استعماري بلژيک

هنرمند مجسمه ساز Danh Vō از وراي مجسمه هاي خود بخشي از تاريخ و فرهنگ بلژيک را روايت مي کند.

به گزارش گالري آنلاين، کار Danh Vō اغلب به راحتي قابل تشخيص است، اما درک فوري آن دشوار است. اين هنرمند دانمارکي ويتنامي الاصل عمدتاً با مصنوعات مرتبط با اهميت مذهبي، سياسي و فرهنگي پاپ کار مي‌کند.در نگاه اول، مجسمه هاي او ممکن است مانند مجموعه هاي تصادفي به نظر برسند. به عنوان مثال، Oma Totem (2009)، داراي يک تلويزيون حجيم است که بالاي يک يخچال کوچک که با يک صليبي بزرگ تزئين شده و توسط يک ماشين لباسشويي پشتيباني مي شود، چيده شده است. آثار او قدرت نگه داشتن بيننده در مقابل خود را دارد ، با بينش Vō در مورد مصرف گرايي غربي و انگيزه هاي پنهان برنامه هاي مبلغان کاتوليک آشنا ميشوند.

نمايشگاه انفرادي فعلي Vō  پر از آثار جديد است که تا 18 دسامبر در Xavier Hufkens در بروکسل در معرض ديد عموم قرار دارد و مشابه آثار قبلي غني از منابعي است که به آرامي براي مخاطبان کنجکاو آشکار مي شود.در چارچوب گالري بروکسل، Vō به طور ماهرانه اي به تاريخ بلژيک، به ويژه نقش هنر و هنرمندان تحت حکومت استعماري اين کشور مي پردازد.

پیمایش به بالا