گالري رينک در مرکز راکفلر، آثار مجسمهسازي و مبلمان، هنرمندان، معماران و طراحان مقيم مکزيک را در کنار آثار تاريخي تأثيرگذار سمبوليک به نمايش ميگذارد. گالري تاکنون آثاري را در مکانهاي دور از ذهن در سراسر جهان ارائه کرده است، از جمله يک عمارت مخروبه در مکزيکو سيتي، يک کلينيک مراقبتهاي بهداشتي در اوآخاکا، و يک آسمانخراش خالي در روما.

در مجموع، آثار معاصر و تاريخي اين نمايشگاه مفاهيمي در مورد مکان، دوستي و تخلخل خلاق مطرح مي کنند.
از سال 2018، MASA مستقر در مکزيکو سيتي خود را به عنوان يک گالري غير متعارف در تقاطع طراحي و هنر تثبيت کرده است. نمايشگاه در مرکز راکفلر توسط کيوريتور و نويسنده مستقر در مکزيکوسيتي، سو وو، سرپرستي مي شود.

در حالي که بسياري از آثار – اعم از معاصر و تاريخي – در ارتباط با قانون مکزيک قرن بيستم وجود دارند، انتخاب خاصي در نظر گرفته شده است تا امکان گسترش روايت را فراهم کند و صميميت هاي کمتر شناخته شده، روابط تحقق نيافته يا داستان هاي مهاجرت را شامل شود.
اين رويداد همراه با اثري که به تازگي در مکزيک سفارش داده شده است، چالشي را براي درک مفاهيم متعارف عمومي ايجاد مي کند و نشان مي دهد که چگونه صميميت و فرآيند مهاجرت سبب ميشود، تجربه شخصي هنرمند در طراحي و هنر بيان عمومي پيدا کند.
در ميان آثاري که در نمايشگاه مرکز راکفلر گالري MASA نمايش داده ميشود، يک نيمکت ساخته شده از حلقههاي زنجيرهاي سرريز توسط معمار فريدا اسکوبدو ساخته شده است.
«همدلي براي ديگر موجودات»، سري جديدي از الاکلنگ با مداخله يکي از هنرمندان مفهومي برجسته آمريکاي لاتين، ميگل کالدرون را نشان ميدهد، که مرکز جديدي براي تعادل ايجاد مي کند.
ماساMASA همچنين آثاري از طراحان نوظهور مکزيکي ارائه مي دهد که برخي براي اولين بار در ايالات متحده به نمايش گذاشته مي شوند. خاوير لوراند امواج صوتي را از ايالت خود در وراکروز به يک صفحه نمايش تاشو انتزاعي تبديل مي کند.

پروژه طراحي MARROW که در سال 2021 توسط رافا پريتو و لوپ ساريون تأسيس شد، بقاياي استخواني که پس از مهمانيهاي شام با عشق جمعآوري شدهاند را به لامپهاي درخشان و مراقبهاي در مورد دور انداختن و فعالسازي زيباييشناختي تبديل ميکند.
آثار معاصر با قطعاتي از هنرمندان تأثيرگذار قرن بيستم ارائه شده است که بين مکزيک و ايالات متحده سفر کرده اند و به ويژه هنرمنداني را که آثارشان در گفتگو با جنبش هاي هنري مکزيک در قرن بيستم وجود داشته است، تجليل مي کند.
شامل مجموعه اي از نقاشي هاي کمتر ديده شده توسط هنرمند مکزيکي آدولفو ريسترا، که در سال 1989 بر اثر عوارض مرتبط با ايدز درگذشت، چشم اندازي پرشور از روزمرگي را نشان مي دهد که به ندرت توسط معاصرانش به تصوير کشيده شده است.
نقش برجسته گچبري اصلي ۱۹۳۷ توسط ايسامو نوگوچي که هنرمند براي يک نقاشي ديواري تحقق نيافته حکاکي کرده است.
سهگانهاي از مارتين راميرز، هنرمند خودآموخته متولد جاليسکو، مکزيک، که در پايان قرن براي کار در راهآهن به کاليفرنيا سفر کرد، مقياس و فداکاري مصرانه يک استاد را نشان ميدهد که همزمان با دوران شکوفايي مکزيکي خلق شده است.
در يک سنجاق بزرگ مسي اثر هنرمند آنا پليسر، که هنر را در نيويورک تحصيل کرده و در 50 سال گذشته در ايالت ميچوآکان زندگي کرده است، جشني است براي وقف يک عمر کار که مرزهاي مادي و اجتماعي را پيش ميبرد.













