اين نمايشگاه با عنوان «فضاهاي بصري امروز» که با همکاري اورس استاهل برگزار ميشود، تصاوير موضوعي عکاس را نشان ميدهد که ديدگاههايي را درباره کار، اقتصاد و جهانيسازي نشان ميدهد.

به گزارش گالري آنلاين، عکاس آلماني Andreas Gursky، 40 تصويري از جهاني شدن و مصرف انبوه را در Fondazione MAST در بولونيا به نمايش مي گذارد.
عکسهاي بزرگ آندرياس گورسکي فضاي نمايشگاهي Fondazione MAST را زيبا کرده است. اندازه آثار بينندگان را تشويق ميکند تا فراتر از نماي خط تعيينشده قدم بگذارند تا تصاوير را موشکافي کنند و جزئياتي را بيابند که ممکن است در نگاه اول از بين برود. جهاني شدن در دنياي کار به تدريج در ذهن ايجاد مي شود تا زماني که بينندگان با دنيايي که با مصرف انبوه در آن زندگي مي کنند و اقتصاد دائماً در حال تغيير که بر نحوه کار مردم تأثير مي گذارد، کنار بيايند. با اين حال، فراتر از مضامين اجتماعي و سياسي که گورسکي ثبت کرده است، لحني شاعرانه و نوستالژيک از طريق جزئياتي که بينندگان ممکن است وقتي براي اولين بار نگاهي اجمالي به نماها ميکنند، عکسها را تحت الشعاع قرار ميدهد.
ترکيب بندي براي آندرياس گورسکي اهميت دارد. در حالي که ويرايش مي تواند کمک کند، حضور در لحظه و گرفتن عکس در زمان و زاويه مناسب براي عکاس ضروري است. گاهي اوقات، گورسکي به دنبال تکههايي ميگردد که ميتوانند کل تصوير را کنار هم بگذارند. در تصوير او از بحرين، او سوار بر هليکوپتر شد و همراه دوربين خود، مانند کرکسي که منتظر طعمه خود است، در اطراف مسير مسابقه بينالمللي بحرين چرخيد. پس از گذشتن از عکسها و در مرحله ويرايش، گورسکي يک پيست مسابقهاي ساخت که از يک کوه شني به پايين سرازير ميشود و هر ماشين و شخصي از روي بوم تصويري ناپديد ميشود.
آندرياس گورسکي استادي است که بينندگان را براي اهداف بصري به ترکيببنديهاي تصاويرش ميکشاند و در عين حال آنها را به حوزه تفاوتهاي اجتماعي و سياسي فراگير در عکسهاي صنعتي و منظرهاش ميبرد. يک لحظه، بينندگان در سکوت غوطه ور ميشوند و از سکون گذرا لذت ميبرند، سپس چند ثانيه بعد، بهتدريج و نه ناگهاني، جهاني را که در آن زندگي ميکنند، از ارتفاع ميبينند.


















