به گزارش گالري آنلاين، در اين مطلب نگاهي خواهيم داشت به آثار پنج هنرمند برتر MIDJOURNEY که از هوش مصنوعي براي محو کردن مرز بين هنر و معماري استفاده مي کنند.

Joshua Vermillion
Joshua Vermillion دانشيار معماري در دانشگاه نوادا-لاس وگاس و نويسنده است. آزمايشهاي Joshua Vermillion با هوش مصنوعي از پيشينه معماري او سرچشمه ميگيرد. Vermillion عمدتاً به دنبال کشف استفاده از فرمهاي ارگانيک و رنگهاي زنده در فضاهايي با نور مناسب است که يک مجموعه از رنگها و سايهها ايجاد ميکند. يکي از معروفترين آثار Vermillion، ساخت سازههاي شيشههاي رنگي منحصربهفرد در يک بيابان بود. ايده اصلي اين طرح که از اجراي سازه در Burning Man نشات ميگرفت، مشارکت خلاق انسان و هوش مصنوعي را به تصوير ميکشد.

Will Garner

آزمايشهاي Will Garner با هوش مصنوعي نيز از پيشينه معماري او ناشي ميشود. Garner که يک معمار حرفه اي است، استفاده از هوش مصنوعي را در کارهاي خود به نمايش مي گذارد تا ايده هاي منحصر به فردي ارائه دهد که ممکن است عملي به نظر نرسند، اما قطعاً ارزش آن را دارد. بسياري از کارهاي بعدي، Garner استفاده از ورق هاي فلزي در نماهاي معماري را براي ايجاد سازه هاي شفاف ترکيب کرده است، اگرچه محبوبترين پروژههاي او جنبهي بيوفيليک دارند، بتن و کلروفيل را با هم ترکيب ميکنند تا ساختمانهايي ايجاد کنند که خود را در طبيعت جاي دهند!
Vojtek Morsztyn

Vojtek Morsztyn طراح و مدير عامل شرکت محلي اقيانوس است؛ يک شخصيت با استعدادهاي متفاوت. Vojtek داراي پيشينه طراحي چشمگير است و روي پروژه هايي مانند فضاي داخلي هواپيما، هليکوپتر، قايق و ايجاد فضاهاي معماري مانند برج Mercury براي زاها حديد، گوگل و غيره کار مي کند. اکنون بهعنوان يک طراح در دنياي طراحي هوش مصنوعي مشغول شده و با متخصصان صنعت در مقياس بينالمللي ارتباط برقرار ميکند. اثري که در بالا نشان داده شده است، صفحهاي از يکي از شرکتهايي که او مربي آن است و به رويکرد بينظم اصلي زاها حديد به معماري اداي احترام ميکند. ساختمانها عظيم، عالي و مانند کورسوي اميد در يک بيابان خشک به نظر ميرسند.
Carlos Bañón Goh

Carlos Bañón Goh با ابزارهاي هوش مصنوعي آزمايش ميکند. Carlos Bañón Goh، دانشيار معماري و طراحي پايدار در دانشگاه فناوري و طراحي سنگاپور، از ابزارهاي هوش مصنوعي براي کشف سبکهاي جديد هنر، معماري و توليد ديجيتال استفاده ميکند.
Daryl Anselmo

Daryl Anselmo با طراحي هايش و هم با سابقه حرفه اي اش متمايز است. داريل که يک مدير هنري براي بازيها و رسانههاي جديد است و با شرکتهايي مانند ديزني، EA و Zynga کار کرده است، معتقد است که از هوش مصنوعي براي ساختن دنيا استفاده ميکند. او ساختمان نمي سازد، او جوامع و فرهنگ هاي شهري مي سازد. او فضاهاي داخلي نمي سازد، او عناصر داخلي را درست ميکند که داستاني متمايز را روايت مي کند و پس زمينه اي قوي دارد.
در فضاهاي داخلي که او خلق ميکند، احساس راحتي و طراوت به طور همزمان وجود دارد.
