کاوش در افسانه هاي آمريکايي در وراي جين

نمايشگاهي با عنوان Old Roads و Broken Records ميزبان آثار دست ساز است که عمدتاً از چوب و جين کلاژ شده ساخته شده اند.

به گزارش گالري آنلاين، موزه هنر معاصر KMAC در Louisville تا 29 اکتبر 2023، نمايشگاهي انفرادي از Nick Doyle ارائه مي‌کند. Doyle اغلب عناصري از هنرهاي بومي آمريکايي را به کار مي‌گيرد که از متل‌هاي کنار جاده‌اي و ماشين‌هاي بازي الهام مي‌گيرد – نمادهايي که با هويت جمعي آمريکا در هم تنيده شده‌اند و در عين حال نمادي از منابع اختلاف و نارضايتي هستند.

در اين نمايشگاه، هنرمند به بررسي رسانه‌ها و مضامين مختلف صنايع دستي سنتي آمريکا مي‌پردازد. قصد او اين است که تمايل آمريکا به ايده آل کردن تاريخ و دوره هاي گذشته خود را به چالش بکشد. او از طريق هنر خود صحنه هايي را خلق مي کند که اسطوره هاي مردانگي را تجزيه مي کند، مانند نويد رستگاري سفر جاده اي نمادين آمريکايي. Doyle علاوه بر کار خود در مورد مردانگي آمريکايي، مضامين مصرف گرايي، ماترياليسم و روياي آمريکايي را نيز بررسي مي کند. آثار او اغلب طنزآميز است، اما هميشه حاوي پيامي جدي درباره وضعيت فرهنگ آمريکايي است.

هنرمند Doyle براي نمايشگاه انفرادي خود در موزه KMAC، مجموعه‌اي از قطعات مجسمه‌اي را که با لباس جين پيچيده شده‌اند، گردآوري کرده است.

او همچنين دو سازه‌ي بزرگ از مناظر تئاتر خلق کرده و به مجموعه‌اي از «اسباب‌بازي‌هاي اجرايي» خود که لحني تاريک طنزآميز دارند، يک ابزار جديد اضافه کرده است. اين هنرمند آمريکايي در اطراف يک نسخه مينياتوري از متل کنار جاده‌اي با استخر و زمين ميني گلف، صفحات چوبي را به شکلي شبيه ماشين‌هاي فروش و بازي، زيرسيگاري، ميخ، دريل و اسباب‌بازي‌هاي قديمي شکل داده است. متل فرسوده و متروک است و اطراف آن را علف هاي هرز و زباله احاطه کرده است. اين کنار هم قرار گرفتن نوستالژي و زوال، ديدگاه Doyle از مردانگي آمريکايي را به عنوان اسطوره اي که زير بار واقعيت در حال فروپاشي است، منعکس مي کند.

او همچنين اقلامي از آشپزي تابستاني و ساير عناصر حومه شهر را در خود گنجانده است.  يکي از نکات برجسته نصب بزرگ درب گاراژ مشرف به يک خيابان آرام حومه شهر است که در نور ملايم غروب آبي عميق غرق شده است. Doyle با دقت قطعات جين رنگ شده و برش خورده را به بالا اضافه مي کند و ترکيبي را ايجاد مي کند که يادآور پاپ آرت آمريکايي دهه 1960 است و بيشتر شبيه يک نقاشي يا عکس است تا يک کلاژ پارچه. تصوير فردي منزوي و سرسخت سوار بر اسب در غرب وحشي يا پشت فرمان فورد موستانگ، در حال رانندگي به سمت افق، همچنان مظهر آزادي و مردانگي است. دويل در کار خود نگاه دقيق‌تري به اين چهره‌ها مي‌اندازد تا روايتي بصري خلق کند که نشان مي‌دهد چگونه نقش‌هاي سنتي مردانه آمريکايي مي‌تواند محدودکننده باشد. او همچنين ارتباط آنها را با چرخه ماديات و مصرف آنها را بررسي مي کند.

پیمایش به بالا