نگاهي به طرح گسترش مدارس در روستاهاي اسپانيا

موسسه Iterare Arquitectos مدرسه در Aguas Nuevas را به عنوان يک مداخله حداقلي در تضاد با محيط طبيعي آن در روستاهاي اسپانيا ارائه مي دهد.

به گزارش گالري آنلاين، مدرسه در Aguas Nuevas که در فاصله کوتاهي از آلباسته، در دهکده اي که در دهه 1960 توسط موسسه ملي استعمار اسپانيا ساخته شد، قرار دارد، به عنوان ضميمه اي به مهدکودک موجود عمل مي کند. مداخله معماري مينيماليسم را در بر مي گيرد و حضوري متمايز و در عين حال کم رنگ را در محيط روستايي خود ارائه مي دهد.

اين طرح فضاهاي کاربردي را در اولويت قرار مي دهد. اول، يک سازه باريک و کشيده است که به ساختمان فعلي متصل مي شود که داراي قسمت هاي ورودي و خدماتي است. در مقابل، بخش دوم به طور برجسته اي افزايش مي يابد تا يک تجربه فضايي بديع را براي کودکان درگير در فعاليت هاي مختلف معرفي کند.

با ارتفاع استثنايي خود، فضاي داخلي کلاس به فضايي درخشان تبديل مي‌شود و به کودکان اجازه مي‌دهد تا با تغيير الگوهاي نور روز و بازي در سايه درگير شوند. دو پنجره بزرگ تعامل پويا نور و سايه را در طول روز به تصوير مي کشد و ارتباط کودکان را با محيط خود تقويت مي کند.

با رعايت مقررات عقب‌نشيني در نما، اين ساختمان همچنين يک منطقه نشيمن عمومي را ايجاد مي‌کند و مکاني براي استراحت براي افراد محلي و والديني که منتظر فرزندانشان هستند فراهم مي‌کند. تيم طراحي در Iterare Arquitectos ساختار مدرسه را با بافت روستايي ترکيب مي کند و در عين حال افزودني متفکرانه به چشم انداز آموزشي ارائه مي دهد.

پیمایش به بالا