شيشه ها در اين مجموعه به منزله دريچه اي هستند که از طريق آنها مي توان به تماشاي سفر طولاني در زمان و تاريخ پرداخت.

به گزارش گالري آنلاين، استوديوي هنري Ramon Todo در کاناگاوا، ژاپن، است و متريال ها ي انتخابي اين هنرمند، سنگ هايي است که اسرار تاريخ باستان را زمزمه ميکنند. لايههايي از شيشه که در اين فرم هاي ناهموار جاسازي شده اند چيزي بيش از زيباسازي است.
سنگ مانند DNA است که تاريخ کامل يک مکان را به خاطر مي سپارد. شگفتانگيز نيست که اجسام بيجان را حافظ زمان تصور کنيم و در سکوت شاهد آشکار شدن جهان باشيم؟ Todo با جاسازي شيشه در سنگ صرفاً کار هنري انجام نمي دهد. او از ما مي خواهد تا با نگاه و درک عميق، لايههاي زماني را ببينيم که هر قطعه از زمين يا ساختمان شاهد آن بوده اند.
او همه چيز را از سنگ بازالت و زغال سنگ گرفته تا نمونه هايي از معماري مانند استاديوم ملي ژاپن و آوارهاي بجامانده از ساختمان هاي ويران شده را در هم بياميزد. هر عنصر به دليل قابليتي که در روايت يک داستان دارد و انرژي و اطلاعات آن عنصر که به آن روايت کمک مي کند انتخاب شده است.
هنرمند Todo ميخواهد که بازديدکنندگان حافظه، زمان و مکاني را که اين متريال ها در خود حفظ کرده اند احساس کرده و ارتباطي صميمي و جهاني ايجاد کند.
هنر Todo يادآور گفتگوي بين طبيعت و تمدن است و از ما ميخواهد تا به تعمق درباره نحوه تعامل با جهان و آنچه را که پشت سر ميگذاريم، بپردازيم. از نگاه Todo، هنر رسانه اي است که نه تنها به بررسي لذت زيبايي شناختي که به مسائل عميق تر در رابطه با هستي و زمان نيز مي پردازد.
او در لايه هاي شيشه و سنگ، فرصتي در اختيار ما قرار مي دهد تا تامل کنيم، شگفت زده شويم و شايد کمي بيشتر جهان و خودمان را درک کنيم.










