گالري HackelBury ميزبان نمايشگاه انفرادي شکل نور از هنرمند برجسته، بيل آرمسترانگ است.

به گزارش گالري آنلاين، اين نمايشگاه به بررسي درک بصري و قدرت تحولآفرين هنر عکاسي پرداخته و آثار آرامشبخش و مديتيشنگونهاي را به نمايش ميگذارد.
بيل آرمسترانگ، به خاطر مجموعه نمادين خود با عنوان "بينهايت" شناخته شده است. او با تغيير فوکوس دوربين به بينهايت، تصاوير خود را عمداً محو ميکند و تصاويري اثيري و روياگونه خلق ميکند. در نمايشگاه "شکل نور"، آرمسترانگ همچنان به کاوش در مفاهيم ناپايداري و انتزاع ادامه ميدهد و مرزهاي هنر عکاسي را فراتر ميبرد تا ترکيبهاي فرازمينياي ايجاد کند که بيننده را به تأمل درباره واقعيت خود فرا ميخواند.
آرمسترانگ در توضيح اين مجموعه ميگويد:
«محو شدن شديد به من امکان ميدهد تا رنگها را ترکيب و تصفيه کنم و قطعاتي خلق کنم که همچون سرودهايي از رنگ هستند—نگاهي کوتاه به فضايي از رنگ ناب، فراتر از فوکوس و فهم ما.»
اين نمايشگاه شامل آثار انتزاعي از سريهاي ماندالا، کرههاي آبي و دارشان است که به فلسفه و معنويت شرقي ارجاع دارند. او علاقهمند است که واکنش احساسي بيننده را نسبت به تصاوير، اشکال و رنگها برانگيزد و تجربهاي متفاوت از انتظارات معمولي آنها ايجاد کند.
آرمسترانگ در اينباره ميگويد:
«ماهيت درک بصري برايم جالب است: اينکه چگونه چشم سعي ميکند اين تصاوير را تفسير کند اما قادر به اين کار نيست و چطور اين ناتواني ميتواند ناآرامکننده باشد.»
در مجموعه کرههاي آبي، آرمسترانگ به اهميت جهاني دايره و امکانهاي عرفاني رنگ آبي ميپردازد، در حالي که سري دارشان با موضوعات معنوي شرقي سروکار دارد و مربع را بهعنوان يک شيء مقدس و نمادگرايانه بررسي ميکند. او چهار وجه مربع را با چهار عنصر طبيعي (خاک، آب، باد و آتش)، چهار فصل و چهار جهت اصلي مرتبط ميداند. سري ماندالا نيز همچنان به نقش مديتيشن و جايگاه مرکزي آن در معنويت بودايي علاقهمند است.
آرمسترانگ درباره اين مفاهيم چنين توضيح ميدهد:
«مفهوم اينکه ما ميتوانيم چيزي را واقعي بدانيم، در حالي که همزمان ميدانيم آن يک توهم است، برايم جذاب است. تجربه سردرگمي بصري که بهطور موقت روان را از مسيرش خارج ميکند، ميتواند ما را آزاد کند تا به صورت احساسي واکنش نشان دهيم.»
اين نمايشگاه، ما را به تأمل در مورد تجربههاي جهاني انساني—مرگپذيري و ناپايداري زندگي—دعوت ميکند.









