اطلاعيه نخستين جشنواره اسب هاي بالدار / ˝خلاقيتي که محکوم به کور شدن است˝

به گزارش هنرآنلاين به نقل از  روابط عمومي جشنواره اسب‌هاي بالدار؛ آرش سلطانعلي دبير و مدير هنري اين جشنواره ضمن بيان اين مطلب گفت: جشنواره "اسب‌هاي بالدار" با هدف بررسي هنر خلاقانه تبليغات در ايران، با حضور بزرگان اين عرصه همچون منوچهر مستوفي، محسن ميرزايي، کامران کاتوزيان و… طرح‌ريزي شد تا کارشناسان ديدگاه‏‌هاي خود را در زمينه عنصر خلاقيت در عرصه تبليغات مطرح کرده و مسائل موجود را در خصوص تثبيت و گسترش "خلاقيت" به عنوان موثرترين عامل موجود در تبليغات بينش‏ مدار و پيشرو به چالش کشند؛ موضوعي که امروز در عرصه تبليغات کشور کمتر ديده مي‌شود و با وجود صرف هزينه‌هاي گزاف، همچنان تبليغات کشور با بحران‌ جدي کمبود خلاقيت روبرو است.

وي ادامه داد : نگاهي گذرا به تبليغات موجود در کشور، نشان‏ دهنده نقش و اهميت خلاقيت و ضرورت رشد و ارتقاء هرچه بيشتر آن به منظور امکان تثبيت هرچه بيشتر جايگاه تبليغات خلاق در کشور است. جشنواره "اسب‏هاي بالدار" به صورت برنامه‌ريزي شده و هدفمند قصد داشت تا به بررسي بستر نيازها و فعاليت ‏هاي برجسته و ارزشمند انجام شده در کشور بپردازد و تلاش کرد تا از نظرات و رهنمودهاي استادان برجسته علمي دانشگاه‏ هاي داخل و خارج از کشور بهره‏ گيرد.

دبير نخستين جشنواره اسب‌هاي بالدار افزود: اما متاسفانه با وجود عنايت ويژه جناب آقاي علي جنتي، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران مختلفي همچون جمال کامياب مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران به اين جشنواره و برخي از شرکت‌هاي خصوصي در حمايت از اين رويداد فرهنگي؛ به مدد سنگ‌اندازي‌هاي مغرضانه برخي نهادها همچون دفتر اداره کل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست انجمن صنفي شرکت‌هاي تبليغاتي ايران که برخي از روابط و منافع شخصي را بر منافع عمومي ترجيح ميدهند، برگزاري جشنواره تا اطلاع ثانويي به تعليق درآمد تا عنصر خلاقيت در عرصه تبليغات کشور همچنان محکوم به کوري باقي بماند.

سلطانعلي در پايان، ضمن قدرداني از ارسال بيش از 250 اثر به اين رويداد فرهنگي که خالقان آن طي ماه‌هاي گذشته پيگير برگزاري اين جشنواره بودند گفت: هدف برگزارکنندگان اين رويداد که جملگي از بزرگان عرصه تبليغات، جامعه علمي و دانشگاهي تبليغات کشور و هنرمندان خلاق اين عرصه بودند؛ ايجاد فضاي رقابتي سالم و علمي در تبليغات کشور بود تا زمينه رشد و تعالي اين عرصه را فراهم آورد ولي متاسفانه رياست انجمن صنفي شرکتهاي تبليغاتي کشور به جاي حمايت از اين جشنواره، از هيچ اقدامي در جهت تخريب و ممانعت از برگزاري آن فروگذار نکرد !

اميد است در آينده اي نه چندان دور، پاسخگوي شايسته‌اي براي لطف همه عزيزان و علاقمندان باشيم.

لازم به يادآوري است؛ فراخوان نخستين جشنواره اسب‌هاي بالدار آبان ماه سال 93 منتشر شد تا در فروردين ماه سال 94 در 6 بخش؛ کمپين‌هاي تبليغاتي، تبليغات پخشي (راديو و تلويزيوني)، تبليغات محيطي (تابلوها و سازه‌هاي شهري)، تبليغات چاپي (پوستر و آگهي مطبوعاتي)، تبليغات الکترونيک (بنرهاي اينترنتي و مولتي مديا) و مقالات علمي، برگزار شود.

پیمایش به بالا