اثر هنری که با قوطی‌های آبجو اشتباه گرفته شد

موزه‌ای در هلند اثری هنری را که شامل دو قوطی خالی آبجو بود، پس از اینکه یکی از کارکنان آن را به اشتباه به عنوان زباله دور انداخت، دوباره از سطل زباله بیرون آورد.


به گزارش گالری آنلاین، اثر «تمام لحظات خوبی که با هم گذراندیم» توسط هنرمند فرانسوی «الکساندر لاوه» شامل دو قوطی آبجوی فرورفته بود که بر روی زمین نمایش داده شده بودند. این اثر در داخل آسانسور موزه به نمایش گذاشته شده بود و گویی کارگران ساختمانی آن را جا گذاشته‌اند.

با این حال، بررسی دقیق‌تر نشان داد که این قوطی‌های فرورفته با دقت و با رنگ اکریلیک دست‌ساز شده‌اند، همان‌طور که موزه LAM در لیسه اعلام کرد.

اما یک تکنسین آسانسور تصور کرد که این اثر هنری صرفاً زباله‌های باقی‌مانده از بازدیدکنندگان بی‌دقت است و آن را به سطل زباله انداخت.

پس از آن که یکی از کیوریتورها متوجه شد این اثر هنری ناپدید شده، کارکنان موزه مأمور شدند تا آن را جستجو کنند. موزه در وب‌سایت خود اعلام کرد که در نهایت این اثر درون یک کیسه زباله پیدا شد و «به‌طرز معجزه‌آسایی هر دو قوطی سالم بودند.»

قوطی‌ها تمیز شدند و در ورودی موزه قرار گرفتند.


با وجود این اشتباه، موزه اعلام کرد که هیچ ناراحتی نسبت به تکنسین آسانسور که این اشتباه را مرتکب شده ندارد. او به‌جای فردی که با ساختمان و نمایشگاه‌های آن آشنا بود، به‌طور موقت مشغول به کار بود.

مدیر موزه «سیتسکه ون زانتن» گفت: «موضوع مجموعه ما غذا و مصرف است. هنر ما بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا به اشیاء روزمره از دیدی تازه بنگرند. با نمایش آثار هنری در مکان‌های غیرمنتظره، این تجربه را تقویت می‌کنیم و بازدیدکنندگان را هوشیار نگه می‌داریم.»

logo-samandehi