˝زندگی سایه‎ها˝ اثر داریوش نهداران برنده مسابقه عکس نیکون


"زندگی سایه‎ها" عنوان مجموعه عکسی از داریوش نهداران عکاس ایرانی است که پنج عکس آن در بخش مجموعه عکس این دوره از دوسالانه بین‎المللی عکس نیکون مقام سوم را از آن خود کرده است. این مجموعه عکس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقه شرکت کرده بود.

دوسالانه بین المللی عکس نیکون از سال ۱۹۶۹ تاکنون برگزار شده است. دوسالانهٔ امسال در دو بخش عکاسی و ویدئو با تم موضوعی "خانه" و همچنین موضوع آزاد برگزار شده است. فراخوان این مسابقه در تعریف "خانه" آورده است: "خانه یک مکان است. یک احساس است. نشان‌دهندهٔ جایی است که شما در آن زندگی می‌کنید و در عین حال نشان‌دهندهٔ نحوهٔ زندگی شما. چیزی که برای شما ارزشمند است. ما در مسابقهٔ نیکون معتقدیم "خانه" مرکز همه چیزهاست."

مسابقه عکس نیکون در بخش عکس دارای چهار موضوع تک عکس با موضوع "خانه"، مجموعه عکس با موضوع "خانه"، تک عکس با موضوع "آزاد" و مجموعه عکس با موضوع "آزاد" برزگار شده است. همه آثار این مسابقه بین‏المللی با دوربین‌های دیجیتال یا تلفن‌های هوشمند عکاسی شده‌اند.

همچنین از داریوش نهداران این روزها یک ویدئو نیز در وب‏‌سایت معتبر ویدئویی در حال پخش است. این وب‎سایت تنها ویدئوهایی را به نمایش می‏‌گذارد که جایزه‌ای کسب کرده باشند و ویدئوی "آتش زندگی بخش" (The fire of life) از آنجا که در Slamdance Film Festival سال ۲۰۱۲ برگزیده شده بود در این سایت به نمایش گذاشته شده است.

داریوش نهداران متولد ۱۳۶۲ اصفهان است و کارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه علم و فرهنگ تهران اخذ کرده است. نهداران در سال ۲۰۱۰ میلادی جایزه نخست عکاسی مستند اجتماعی جشنواره عکس هم‌قدم دانشگاه سوربن فرانسه را از آن خود کرده است. او همچنین سال گذشته عکس‎ها و چیدمان خود را در گالری شکوه به نمایش گذاشت.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi