حراج 150 اثر هنری در گالری ای‏‌جی چوب


سیمین‌دخت دهقانی مدیر گالری ای‌جی درباره نمایش یک مجموعه شخصی و برگزاری نخستین حراج این گالری که از شنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۴ شهریور در این گالری برگزار می‏‌شود به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این یک مجموعه شخصی است که از ۱۷ مرداد در گالری ما به نمایش و فروش گذاشته شده است، در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ اثر به نمایش درآمده که به دلیل محدودیت فضا در روز نخست تنها بخشی از آن روی دیوار خواهد رفت و با فروش هر اثر کار دیگری جایگزین آن خواهد شد.

وی توضیح داد: یک گالری تنها با فروش آثار نمایشگاه‏‌هایی که برگزار می‏‌کند توانایی ادامه فعالیت‎های خود را ندارد به همین دلیل مجبور است کار خود را با یک بازار دوم ادامه دهد. در همه جای دنیا مجموعه‌داران خود اقدام به فروش آثارشان می‏‌کنند و اگر یک گالری‌ نخواهد در این زمینه همکاری داشته باشد موفق نخواهد بود.

برگزاری چنین حراجی‌‏هایی علاوه بر آنکه می‏‌تواند عاملی برای ادامه فعالیت ما باشد مجموعه‌داران جدید را نیز با فضا آشنا کرده و انگیزه داشتن مجموعه‎ای بزرگ‌تر را به آنها می‏‌دهد. به علاوه این فضا به مجموعه‌داران ثابت می‏‌کند که خرید آثار هنری کار درستی است و آنان می‎توانند بر اساس هدف، موضوع یا تمی که برای مجموعه خود در نظر دارند آثاری را فروخته و آثار هنری دیگری را خریداری کنند. برگزاری این حراجی‎ها همچنین به لحاظ فرهنگی نیز اتفاق خوبی است زیرا علاقه‏‌مندان به هنر معاصر ایران فرصتی هرچند کوتاه در اختیار دارند تا آثاری که مدت‏هاست به نمایش گذاشته نشده است را دوباره تماشا کنند.

لازم به یادآوری است در این حراج آثاری از بهمن محصص، اردشیر محصص، ناصر اویسی، مرتضی ممیز، قاسم حاجی‌‏زاده، صادق تبریزی، مهدی سحابی، رضا درخشانی، آرش حنایی، سمیرا علیخان‌زاده، بابک روشنی‏‌نژاد، امیر حسین زنجانی، جواد مدرسی، شهریار احمدی، داریوش قره‌زاد، رضا عظیمان، جاهد سربلند، نجف شکری، رامین حائری‌زاده، سارا عباسیان، افشین چیذری، پویا آریان‌پور، مهرداد افسری، بابک کاظمی، گوهر دشتی، تهمینه منزوی و... عرضه شده است.

این حراج هنری تا ۴ شهریور ماه در گالری ای‌جی به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از چهاراره پارک‎ وی، خیابان پسیان، پلاک ۳ ادامه دارد.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi