روسیه می‌گوید سلفی‌ها کشنده هستند


در دنیای امروزی که سلفی‌ها به پدیده‌ای بسیار فراگیر و پرطرف‌دار تبدیل شده‌اند، گاهی اوقات خبرهایی می‌شنویم که باعث می‌شود در بی‌خطر دانستن آنها، مخصوصا اگر با مونوپاد ثبت شوند، تجدید نظر کنیم. البته که بعضی از افراد هم در هر شرایطی استفاده‌ی بیش از حد از مونوپاد می‌کنند که کاملا مضحک به نظر می‌رسد. اما از آن بدتر، سلفی‌ها می‌توانند تبعات خطرناکی داشته باشند و حتی در مواردی باعث مرگ برخی افراد شود. شاید برایتان این سوال مطرح شود که چطور ممکن است سلفی باعث کشته‌ شدن کسی شود. ذات عمل گرفتن تصویر سلفی نیست که می‌تواند مرگبار باشد بلکه چگونگی و شرایط انجام آن است که مخصوصا در کشور روسیه گاها حادثه‌آفرین می‌شود.
چند هفته پیش خانمی هنگام گرفتن سلفی با تفنگی به سرش شلیک کرد که شانس با او یار بود و زنده ماند. در دی ماه سال گذشته دو مرد جوان می‌خواستند نارنجک به دست از خود سلفی بگیرند؛ متاسفانه تنها چیزی که باقی ماند تصویر سلفی آن دو بود. براساس گزارش روزنامه‌ی «گاردین» هم طی یک اتفاق ناخوشایندی که باز هم مربوط به سلفی می‌شود، یک نوجوان منطقه‌ی ریازان (Ryazan) می‌خواست از خودش هنگامی که از پل راه آهن بالا می‌رود عکس بگیرد، اما سیم‌های برق جان او را گرفتند و به این ترتیب یک حادثه‌ی دل‌خراش دیگر رخ داد.
در این کشور تاکنون تعداد 100 نفر برای گرفتن تصویر سلفی کشته و زخمی شده‌اند، لذا در همین راستا دولت روسیه برای مقابله با چنین حوادثی، کمپینی ملی برای «سلفی‌های امن» راه انداخته تا به این ترتیب، شرایط خطرناک مثل سلاح‌های گرم، حیوانات وحشی، ماشین‌آلات سنگین و دیگر سناریوهای مرگبار در تصاویر سلفی مردم نقشی نداشته باشند. وزارت امور داخلی این کشور در یک بروشور هشدار می‌دهد که "یک سلفی باحال می‌تواند به قیمت جان شما تمام شود. سلفی با اسلحه کشنده است."
یکی از معاونان وزارت امور داخلی عنوان کرده است که روز به روز بر تعداد حوادثی که توسط دوستداران سلفی رخ می‌دهد بیشتر می‌شود و از ابتدای این سال تا به حال صد مورد زخمی داشته‌ایم.
درنهایت، چیزی که این دسته از مرزشکنان و ریسک‌پذیران در تصاویر سلفی خود به دنبال آن هستند گرفتن لایک‌های بیشتر و یا در بهترین حالت مشهور شدن است. اما نکته‌ای که این عکاسان سلفی در نظر نمی‌گیرند این است که آیا واقعا تایید شدن از سوی عده‌ی ‌زیادی از افراد که شاید اکثر آنها هیچ اهمیتی هم برای خود سلفی گیرنده قایل نباشند ارزش این را دارد که زندگی خود را به خطر بیاندازند!
منبع : دیجیکالا
logo-samandehi